لامبورگینی Urus SE 2025 دارای سیستم PHEV 788 اسب بخاری است

·

لامبورگینی Urus SE 2025 دارای سیستم PHEV 788 اسب بخاری است

لامبورگینی Urus SE 2025 دارای سیستم PHEV 788 اسب بخاری است

لامبورگینی با انتشار یک نوع پلاگین هیبریدی از Urus به نام SE، در حال غواصی عمیق‌تر در حوضچه الکتریکی است. این SUV الکتریکی با باتری که در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی شد، نزدیک به 800 اسب بخار قدرت و همچنین مجموعه ای از به روز رسانی های بصری و فناوری در داخل و خارج دریافت می کند.

Urus SE اولین عضو هیبریدی پلاگین از سری لامبورگینی نیست. Revuelto 1001 اسب بخاری آن جایگاه را تصاحب کرد. با این حال، اهمیت آن را نباید دست کم گرفت: اوروس با اختلاف قابل توجهی پرفروش ترین لامبورگینی است. همان رویکرد طراحی که Revuelto را شکل داد در Urus نفوذ کرد و برند ایتالیایی تاکید می کند که برقی شدن راهی برای ارائه عملکرد بیشتر به علاقه مندان است.

نگران نباشید، هنوز یک V8 در هسته سیستم وجود دارد. این یک نسخه مهندسی شده از هشت توربوشارژ دوقلو 4.0 لیتری شناخته شده است که از زمان آغاز به کار اوروس را تامین کرده است و به تنهایی 611 اسب بخار قدرت و 590 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این به طور مشترک با یک موتور الکتریکی کار می کند که در جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ادغام شده و به یک بسته باتری لیتیوم یونی 25.9 کیلووات ساعتی متصل شده است که در زیر کف صندوق عقب قرار گرفته است. خروجی کل پیشرانه 788 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 699 پوند فوت از 1750 تا 5750 دور در دقیقه است. شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت لامبورگینی 3.4 ثانیه، حداکثر سرعت 194 مایل در ساعت و برد فقط 37 مایل الکتریکی است.

برقی‌سازی به وزن اضافه می‌کند و لامبورگینی میزان وزن Urus SE را فاش نکرده است، اما اشاره می‌کند که این مدل نسبت قدرت به وزن بهتری نسبت به Urus S موجود ارائه می‌دهد. در صورت نیاز، خروجی پیشرانه را بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌کند و یک دیفرانسیل عقب با لغزش محدود را ارائه می‌کند که چیزی را که این برند «افراد فرمان بر حسب تقاضا» می‌نامد، ارائه می‌کند.

چندین تغییر بصری SE را از سایر اعضای محدوده Urus متمایز می کند. لامبورگینی از جلو شروع به چراغ‌های جلویی نرم‌تر با فناوری LED ماتریس، جلوپنجره بازطراحی‌شده و کاپوت جدید کرد. به گفته مدیر طراحی شرکت میتجا بورکرت، چراغ‌های عقب اکنون با یک قطعه توری مشبک به هم متصل شده‌اند که شبیه گالاردو است. خیلی زود؟ نه کاملا؛ زمان می گذرد و گالاردو با موتور V10 (که پیشرو طیف مدرن سوپراسپرت های سطح پایه لامبورگینی بود) 20 سالگی خود را جشن گرفته است.

اگرچه ممکن است این تغییرات کوچک به نظر برسند، اما با هم جمع می شوند. دیفیوزر جدید نیروی رو به پایین انتهای عقب را تا 35 درصد در سرعت های بالا در مقایسه با Urus S افزایش می دهد، ترمزها تا 30 درصد هوای خنک کننده بیشتری دریافت می کنند، در حالی که اجزای مکانیکی و موتور تا 15 درصد هوای خنک کننده بیشتری دریافت می کنند.

در داخل داشبورد یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی قرار دارد که آخرین نسخه از سیستم اطلاعات سرگرمی لامبورگینی را نمایش می دهد که چندین منوی هیبریدی خاص را نیز دارد. راننده با یک دسته ابزار 12.3 اینچی روبرو می شود و سوئیچ های “tamburo” کنسول وسط باقی می مانند. آنها به راننده اجازه می دهند یکی از 10 حالت رانندگی (!) را انتخاب کند: Strada، Sport، Corsa، Neve، Sabbia و Terra، که از Urus S منتقل شده اند، به علاوه EV Drive، Hybrid، Performance و Recharge که هیبریدی هستند. -فقط. هدف حالت هیبریدی به ویژه ارائه بالاترین بازده ممکن است.

جزئیاتی از قبیل قیمت و زمان عرضه متعاقبا اعلام خواهد شد.