لوتوس اویجا ایکس یکبار مصرف، دومین خودروی الکتریکی سریع در اطراف حلقه است

·

لوتوس اویجا ایکس یکبار مصرف، دومین خودروی الکتریکی سریع در اطراف حلقه است

لوتوس ویدیویی از ابرخودروی برقی Evija منتشر کرده است که در نوربرگ رینگ تنها در زمان 6:24.047 می چرخد.

لوتوس زمان را در برخی از دویدن های پاییز گذشته تنظیم کرد. به‌طور باورنکردنی، این خودروساز گفت که فکر می‌کند خودرو چیزهای بیشتری برای ارائه دارد، به‌ویژه که تلاش قبلی روی سطح مرطوب انجام شده است.

هر چند ماشین انباری نبود. این یک حمله ویژه یکباره بود که به نام Evija X شناخته می‌شد، که لوتوس گفت آن را برای نشان دادن آنچه ممکن است در هنگام فشار دادن Evija و پیشرانه الکتریکی آن ساخته شده است.

این خودروساز نگفته است که چه تغییراتی در Evija انجام داده تا آن را به Evija X تبدیل کند. با این حال، عکس‌ها و ویدیوها به یک بسته آیرودینامیک با نیروی پایین و کابین خالی اشاره می‌کنند. این خودرو همچنین به لکه‌های مسابقه‌ای از پیرلی مجهز شده بود و احتمالاً همان قدرت حداکثر 2011 اسب‌بخاری را به عنوان اویجا X داشت.

رکورد یک EV در اطراف رینگ زمان 6:05.33 است که توسط فولکس واگن ID.R ویژه حمله زمانی در سال 2019 به ثبت رسید. این دومین زمان سریع برای هر وسیله نقلیه در اطراف حلقه است. سریعترین آن تاول 5:19.55 است که در سال 2018 توسط Porsche 919 Evo Hybrid تنظیم شد، یک ویژه حمله زمان بر اساس ماشین مسابقه 919 Hybrid LMP1.

لوتوس خاطرنشان می کند که Evija X بر اساس پلت فرم یک وسیله نقلیه تولیدی است، در حالی که ID.R از یک پلت فرم سفارشی و 919 Evo Hybrid از پلت فرم یک ماشین مسابقه استفاده می کند.

رکورد دور یک خودروی الکتریکی تولیدی در رینگ زمان 7:05:298 است که سال گذشته توسط Rimac Nevera ثبت شد، در حالی که رکورد خودروی تولیدی بدون توجه به پیشرانه به مرسدس بنز AMG One می رسد که در سال 2022 زمان را تعیین کرد. از 6:35.183.