معایب ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر فروشگاه مجاز 5052 مدیران خودرو | mvmblog

·

از آن جا که کیفیت مونتاژ خودرو در ایران شانسی است، ممکن است برخی مالکان ام وی ‌ام ۳۱۵ بعضی از مشکلات مطرح شده در این مطلب را نداشته باشند، ولی این بدین معنی نیست که این خودرو مدلی کاملاً بی عیب و ایراد است. نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ اگر ام وی‌ ام ۳۱۵ دارید یا قبلاً با آن رانندگی کرده‌اید، لطفاً نظر خودتان در مورد معایب این خودرو را با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار مطرح کنید. ولی من 2 سال هست که mvm 315 لاکچری مدل 96 دارم حدود 26 هزارتا کارکردش هست .

  • سیستم تعلیق ام‌وی‌ام ۳۱۵ نرم‌تر از ۲۰۶ است و در شهر و دست‌اندازهای آن کمتر شما را آزار می‌دهد.
  • یکی از مهم‌ترین انتقادات به ایمنی خودرو، مربوط به تعداد کیسه‌های هوای سرنشینان است.
  • ام‌وی‌ام ۳۱۵ یکی از محصولات کمپانی چری در کلاس خودروهای سدان و هاچ‌بک است.
  • البته این موضوع مختص خودرو ام وی ام نیست و تقریبا اغلب خودروهای چینی که در ایران مونتاژ می‌شوند، علی رغم داشتن ظاهری زیبا و امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب، معمولاً از نظر کیفی چندان مناسب نیستند.
  • وزن چری تیگو ۳ چیزی در حدود ۱۲۵۰ کیلوگرم بوده که به اعتقاد اکثر کارشناسان، موتور خودرو قدرت کافی برای حمل آن را ندارد.

شاید در هنگام سربالایی ها علمکرد پراید را نداشته باشد ولی در دیگر موقعیت ها از پراید بسیار جلوتر خواهد بود و با مصرف پایین سوخت مسافرت های بین شهری نیز با آن خالی از لطف نیست. فرمان هیدرولیک این خودرو به دلیل وزن سبک آن و پمپ هیدرولیک قوی قابل مقایسه با هیدرولیک های دیگر خودروها به خصوص خودروهای تولید داخل نیست و بسیار نرم است و در رانندگی شهری بسیار به کمک راننده می آید. اما حساس به سرعت نیست و در سرعت های بالاتر نیز این نرمی را دارد که بسیار خطرناک مجله خبری خودرو ام وی ام است. قطعات این خودرو از کیفیت مناسبی برخوردارند البته برخی از قطعات همانند دیسک و صفحه خیلی زود فرسوده می شوند و اگر درست با آن رفتار کنید بیشتر از ۱۲۰۰۰ کیلومتر هم دوام می آورند. اما MVM با موتوری قوی تر از ماتیز قاعدتاً باید شتاب بالاتر هم داشته باشد. به هر حال از ماتیز باید گذشت و به MVM رسید، خودرویی که توسط کمپانی چینی چری ساخته می شود و در دیگر کشورها قیمتی در حدود ۴۵۰۰ دلار البته با ایربگ و ABS دارد که در ایران فاقد این دو آپشن است.

عیب پنجم، بازار خرید و فروش ضعیف‌تر نسبت به رقبا

هنگامی که محصولات وارد بازار آزاد می‌شوند، قیمت آن‌ها براساس میزان عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و در خصوص این خودرو، میزان تقاضا بیشتر از عرضه برآورد می‌شود. به همین دلیل ام وی ام 315 پلاس متحمل افت قیمت شدیدی شده است تا حدی که این خودرو در بازار آزاد نسبت به رقیب نزدیکش یعنی پژو 207 اتوماتیک با قیمت کمتری مبادله می‌شود. شاید این کاستی بتواند امتیاز سطح ایمنی خودرو را پایین بیاورد اما باید بدانید که وضعیت سایر خودروهای داخلی رقیب این خودرو نیز چندان تفاوتی ندارد. در مقایسه با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ شرایط یکسان است اما پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ترمزهای دیسکی بهره می برد.

سیستم ایمنی و تعلیق ام وی ام X22

استفاده از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی در خودروهای چینی اتفاق جدیدی نیست و از آن‌جایی‌که ام وی ام 315 یک هاچ‌بک اقتصادی محسوب می‌شود، بایستی انتظار نصب چنین پیشرانه‌ای در این خودرو را داشته باشیم. موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی ام وی ام 315 حداکثر 107 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که این ارقام از طریق گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در نسخه پلاس، به دیفرانسیل جلو انتقال می‌یابد. برخلاف خودروهای لوکس که در تمامی پارامترها سنگ تمام میگذارند، محصولات اقتصادی “به علت محدودیت بودجه” مجبورند فقط روی الویت‌هایشان تمرکز کنند و برخی را فدای دیگری نمایند. مثلاً داچیا برای ساخت ساندرو بیشتر بودجه خود را صرف دوام و کیفیت فنی نموده و در نهایت پولی برای امکانات باقی نمانده است. اما ام‌وی‌ام در ساخت X22 اولویت را بر ظاهر زیبا و آپشن‌های مناسب قرار داده است و در عوض برای توانایی‌های حرکتی مناسب دچار کمبود شده است.

اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم. برلیانس H230 نیروی خود را از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر می‌گیرد که قادر است قدرتی معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۸ نیوتن‌متر تولید کند. این قدرت به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی و یا ۵ سرعته نیمه‌اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. H230 شتاب‌گیری چندان خوبی ندارد، اما قدرت کافی برای حرکت در مسیرهای عادی را دارد. از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی‌ای که در این خودرو ارائه شده است، می‌توان به کیسه‌هوا برای سرنشین‌های جلو، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای، بهره‌مندی از سیستم‌های ترمز ABS و EBS و ایموبلایزر اشاره کرد.

http://architecture-competitions.ir