معایب ام وی ام 110 مجله همراه مکانیک | mvmblog

·

این کمپانی مستقیماً به دولت چین تعلق دارد و بنا به دلایلی که خودشان می‌دانند تصمیم گرفتند تا برخی از محصولات خود را در ایران بانام ام وی ام به بازار عرضه کنند. / در سال‌هاي اخير استقبال از خودروهاي چيني در بازار ايران به شدت افزايش مجله خبری خودرو ام وی ام يافته‌است. علت اين استقبال را مي‌توان در افزايش چشمگير قيمت خودروهاي ايراني و امکانات کمتر آن‌ها دانست. يکي از کراس‌اوورهاي چيني که در بازار ايران به محبوبيت قابل‌توجهي رسيده‌است، خودروي ام وي ام x22 محصول شرکت چيني چري Chery است.

  • در سرعت‌های بالا و در اتوبان، صدای باد بسیار داخل کابین می‌پیچد و از طرفی، نفوذ صدای موتور به داخل کابین ام وی ‌ام ۳۱۵ بسیار زیاد می‌باشد.
  • اما هر بيننده‌اي اگر در نگاه اول، خودرو را از عقب مشاهده کند، نظر متفاوتي با بيننده قسمت جلويي خودرو خواهد داشت.
  • ام وی ‌ام 315 ولی این گونه نیست و این خودرو به صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند که تقریباً می‌توان گفت کم‌تر از میانگین این سگمنت می‌باشد.
  • تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به یکتاپرس می‌باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
  • در بررسي ايمني و استانداردهاي هر خودرو، معمولا به تست مجموعه‌هاي معتبر استاندارد مانند يورو NCAP استناد مي‎‌شود.
  • به طور کلی میتوان گفت ام‌وی‌ام X22 بر خلاف ظاهر جوان پسندانه‌ای که دارد برای رانندگی اسپرت ساخته نشده.

عملکرد این جعبه‌دنده در تعویض دنده‌ها چندان مناسب نیست و در مواردی هم مالکان این خودرو را به دردسر می‌اندازد. نمی توان انتظار داشت در خودرویی با قیمت MVM X22 از متریالی غیر از پلاستیک خشک استفاده شود اما هرحال این نکته ممکن است برای برخی خریداران کمی آزاردهنده باشد. از سوی دیگر یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو آب بندی ضعیف آن است به طوری که صدای پیشرانه X22 در دور موتور بالاتر از 2000 به وضوح در داخل خودرو شنیده می‌شود. X22 را می‌توان یک رقیب بسیار خوب برای دیگر هاچ بک‌های کراس معرفی نمود. امکانات منطقی و طراحی بسیار زیبای این خودرو می‌تواند نظر خیلی از خریداران را به سوی این اتومبیل جلب نماید.

ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت

این ترمز از نظر قدرت، مزیتی بر ترمز کاسه ای ندارد و بیشترین مزیت آن خنک کاری سریع و زمان عکس العمل کوتاه تر است. نسخه فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ با نام ام وی ام ۳۱۵ پلاس در سال ۱۳۹۹ عرضه شده است. علی رغم تغییراتی که این خودرو داشته است هنوز از ترمزهای کاسه ای در چرخ های عقب خودرو بهره می برد که برای این خودرو می تواند یک عیب محسوب شود. با افزایش قیمت دلار، خودروهای خارجی بیش از خودروهای داخلی گران شد که شاید اولین عیب خودرو MVM315 نیز همین باشد. اختلاف قیمت زیاد آن با خودروهای ساخت داخل می تواند باعث چشم پوشی علاقمندان این خودرو از امکانات خوب آن و ترجیح خرید خودرو داخلی مشابه شود. در حال حاضر قیمت جدیدترین مدل صفر این خودرو حدود ۳۵۰ میلیون تومان است.

عیب پنجم، بازار خرید و فروش ضعیف‌تر نسبت به رقبا

همین مورد کافی است تا تعداد زیادی از جوان‌ها ماشینی که با چند تغییر جزئی، جذاب شده را برای خرید انتخاب نمایند. هر 50 هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض شمع های خودرو کنید که حداقل هزینه برای خرید بسته 4تایی شمع ام وی ام x22 نزدیک به 400 هزار تومان می باشد. همچنین در طول مسافت های زیاد، آج تایرهای خودرو به میزان زیادی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که باید اقدام به تعویض آنها کنید که اگر تصمیم به تعویض تایر های خودرو ام وی ام x22 داشته باشید، باید حداقل 4 میلیون تومان و حداکثر 7 میلیون تومان هزینه کنید. با این وجود هزینه کلی حداقل قیمت های گفته شده در طول استفاده زیاد از خودرو، چیزی نزدیک به 8 میلیون تومان می باشد.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۵، گلکسی اس ۲۳ را به گوشه رینگ می‌برد + تصاویر جدید

از آن‌جایی که عملیات مونتاژ این خودرو در ایران انجام می‌گیرد احتمال دارد بسیاری از آپشن‌ها و امکانات آن عملکرد درستی نداشته باشند. به همین علت ام وی ام 315 تنها توانست 2 ستاره از 5 ستاره‌ی گزارش‌های کیفی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد را از آن خود کند. امروزه قیمت خودرو با توجه به افزایش مبلغ ارز بالا رفته به همین علت خریداران خودرو مبلغ بسیار بالایی جهت خرید پرداخت می‌کنند.

http://architecture-competitions.ir