مفهوم فولکس واگن ID.Code زبان استایل جدیدی را برای فولکس‌واگن‌های الکتریکی در پکن به نمایش می‌گذارد

·

مفهوم فولکس واگن ID.Code زبان استایل جدیدی را برای فولکس‌واگن‌های الکتریکی در پکن به نمایش می‌گذارد

کانسپت فولکس واگن ID.Code به تازگی در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و نگاهی اجمالی به آینده زبان طراحی SUV فولکس واگن ارائه می کند.

با این حال، بیانیه بالا را با کمی نمک در نظر بگیرید، زیرا فولکس‌واگن بارها در اعلامیه خود تاکید کرده است که این خودروی مفهومی ساخته شده برای بازار چین است. در حالی که به عنوان همکاری بین تیم های اروپایی و چینی فولکس واگن نوشته شده بود، هیچ نشانه ای وجود ندارد که یک SUV شبیه به این در بازارهای خارج از چین قرار گیرد. همه آنچه گفته شد، ID.Code یک مفهوم جذاب است که به منزله انحراف بزرگ از SUV و شناسه الکتریکی فعلی فولکس‌واگن است. استایل برند

ایده این بود که طرحی را کنار هم قرار دهیم که هم «سریع و هم آینده‌نگر» به نظر برسد و محصول نهایی به نظر بخش باشد. این گلخانه شیک و اسپورت دارد و ستون D آن برای اشاره به ظاهر ستون C اصلی گلف است. چهره ID.Code به گونه ای است که دوستانه و دعوت کننده به نظر برسد، تقریباً به نظر می رسد که به جهان اطراف خود لبخند می زند. سیستم روشنایی “هوشمند” جلو برای تعامل با جهان اطراف از طریق “چشم های سه بعدی” تعاملی طراحی شده است. هنگامی که راننده به وسیله نقلیه نزدیک می شود، ID.Code صدای خوشامدگویی را پخش می کند و اطلاعات آب و هوای منطقه را برای چند ساعت آینده ارائه می دهد. هنگام رانندگی، به ویژه در حالت خودکار، هر دو نوار چراغ جلو و عقب برای برقراری ارتباط با سایر کاربران جاده برای افزایش ایمنی طراحی شده اند.

مفهوم فولکس واگن ID.Code زبان استایل جدیدی را برای فولکس‌واگن‌های الکتریکی در پکن به نمایش می‌گذارد

پنجره های آن “ویندوز هوشمند” هستند و در واقع نمایشگرهای نیمه شفاف هستند. هنگامی که به ماشین نزدیک می شوید، یک آواتار در نمای بیرونی ظاهر می شود تا اطلاعات و خوشامدگویی به شما ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر قرار است به زودی باران ببارد، آواتار شما به شما یادآوری می کند که قبل از اینکه سوار ماشین شوید، چتر بردارید. همین آواتار در داخل خودرو به‌عنوان نمایش‌دهنده‌ای استفاده می‌شود که از کنسول مرکزی بیرون می‌آید و به شما امکان می‌دهد با آن تعامل و صحبت کنید.

لازم به ذکر است که ID.Code کاملاً برقی است، اما اطلاعات مربوط به پیشرانه در دسترس نیست. یک بسته باتری لیتیوم یون انرژی را تامین می کند، اما همچنین دارای یک سیستم فتوولتائیک است که در “سقف انرژی” شفاف ادغام شده است. فراتر از آن، دقیق ترین اطلاعات درایو ارائه شده توسط فولکس واگن این است که به عنوان یک وسیله نقلیه خودمختار سطح 4 طراحی شده است که به راننده امکان می دهد کاملاً از جاده دور شده و به عنوان مسافر عمل کند. در این صورت، فرمان به داخل داشبورد جمع می‌شود و فضای داخلی بیشتر و صندلی‌های چرخشی 180 درجه را فراهم می‌کند که در صورت تمایل به چرت زدن، برای خوابیدن صاف تا می‌شوند. به گفته فولکس واگن، تمام مواد استفاده شده در ID.Code بدون حیوانات و سازگار با محیط زیست هستند. این دارای یک رابط اطلاعات سرگرمی کاملاً جدید است، و حتی سطوح پنجره زمانی که در داخل ماشین هستید به نقطه تعامل دیجیتال تبدیل می شود.

در مورد معنای ID.Code برای VW های تولیدی، این شرکت می گوید که پیش نمایش طراحی برای یک زبان طراحی جدید در چین است که احتمالاً شاهد اجرای آن در خط جدیدی از خودروهای “ID.UX” خواهیم بود. خودروهای ID.UX زیرمجموعه‌ای از فولکس‌واگن‌ها خواهند بود که برای بازار چین در نظر گرفته شده‌اند، و این ID.Code ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که یک SUV بزرگ الکتریکی به عنوان بخشی از آن برند فرعی به نظر می‌رسد. اولین فولکس واگن از سری ID.UX قرار است در سال 2024 معرفی شود و در مجموع پنج مدل تا سال 2027 رونمایی خواهد شد.