مفهوم VW ID.Code پیش‌نمایش سبک خودروهای برقی بازار چین را نشان می‌دهد

·

مفهوم VW ID.Code پیش‌نمایش سبک خودروهای برقی بازار چین را نشان می‌دهد

فولکس واگن در نمایشگاه خودروی پکن 2024 این هفته یک کانسپت EV جدید با زبان طراحی با هدف سلیقه چینی ها معرفی خواهد کرد.

VW ID.Code جدیدترین مدل از سری مدل های مفهومی و تولیدی در خانواده ID EV این خودروساز است، اما استایل آن یک تغییر بزرگ است. قسمت جلویی خمیده، عناصر نور افقی بلند، و چراغ‌های گوشه عمودی به این متقاطع چهره‌ای زیبا می‌دهد و قوس چرخ‌ها نسبت به مدل‌های ID قبلی مشخص‌تر هستند.

مفهوم ID.Code فولکس واگن

مفهوم ID.Code فولکس واگن

فولکس‌واگن در مورد مشخصات صحبت نکرد، اما اشاره کرد که ID.Code با در نظر گرفتن حالت‌های رانندگی دستی و حالت‌های رانندگی خودکار سطح 4 SAE طراحی شده است.

برخی از ویژگی های ظاهری ID.Code احتمالاً در خودروهای برقی فولکس واگن در بازار چین در آینده ظاهر خواهند شد. این خودروساز قصد دارد یک برند فرعی جدید به نام ID.UX را با پنج مدل در سال 2027 در چین راه اندازی کند. این خودروها جزو 16 خودروی برقی خانواده ID هستند که فولکس واگن قصد دارد تا سال 2030 در خط تولید جهانی خود داشته باشد. برنامه های فولکس واگن برای بازار چین نیز شامل پلاگین های هیبریدی جدید با بیش از 62 مایل برد الکتریکی (احتمالاً همانطور که در چرخه آزمایش محلی اندازه گیری شده است).

مفهوم ID.Code فولکس واگن

مفهوم ID.Code فولکس واگن

تمام مدل‌های تولیدی خانواده ID تاکنون از پلتفرم MEB استفاده کرده‌اند، اما فولکس‌واگن همچنین در حال توسعه معماری‌های جدید خودرویی مختص بازار چین است. این شرکت در حال برنامه‌ریزی چهار خودروی برقی مبتنی بر یکی از این پلت‌فرم‌ها به نام پلتفرم اصلی چین (CMP) تا سال 2026 است و همچنین با خودروساز چینی Xpeng برای پلتفرم‌های EV همکاری می‌کند. این مشارکت دو مدل را نیز تا سال 2026 تولید خواهد کرد.

در خارج از چین، فولکس‌واگن قصد دارد در چند سال آینده دو مدل ID کوچکتر و مقرون به صرفه‌تر را روانه بازار کند. اولین مورد، بر اساس مفهوم ID.2all، انتظار می رود در سال 2026 معرفی شود. پس از آن ID.1 کوچکتر و ارزان تر در سال 2027 عرضه خواهد شد.