مهندسان قصد دارند پل بالتیمور را برای آزاد کردن کشتی باری گیر کرده منفجر کنند

·

مهندسان قصد دارند پل بالتیمور را برای آزاد کردن کشتی باری گیر کرده منفجر کنند

کشتی عظیم کانتینری دالی از زمانی که برخورد کرد در بالتیمور گیر افتاده است پل فرانسیس اسکات کی را ویران کرد در ماه مارس کشتی قدرت خود را از دست داد و به سمت یکی از تکیه گاه های پل رفت. پایین آوردن آن و کشتن شش کارگر روی پل. اکنون مهندسان قصد دارند منفجر شوند بقایای پل بنابراین آنها می توانند در نهایت کشتی را دوباره شناور کرده و به بندر بازگردانند.

کارگران نجات در محل پل فروریخته در حال برنامه ریزی برای انجام یک انفجار کنترل شده در بخش هایی از پل هستند، CBS News گزارش می دهد. اگر آنها با موفقیت بخشی از پل را که بر روی کمان کشتی قرار دارد تخریب کنند، می توانند کشتی را دوباره شناور کرده و به بندر بازگردانند. همانطور که سایت توضیح می دهد:

تخریب کنترل شده که مودبانه آن را “برش دقیق” می نامند، از هزینه های کوچکی برای تقسیم بخشی از پل فروریخته روی کمان کشتی به بخش های کوچکتر و قابل کنترل تر استفاده می کند.

مقامات روز دوشنبه گفتند: «این عملیات مستلزم رسیدگی دقیق به مواد بستر جاده، کانتینرهای خرد شده و قطعات پل است که در حال حاضر روی کشتی قرار دارند.

برای شروع عملیات، کارگران از کارشناسان مواد منفجره ارتش ایالات متحده برای کمک به انجام کار دعوت کردند. اعضای سپاه مهندسین هزینه‌ها را در فواصل زمانی مشخص در امتداد تعیین می‌کنند بخش فروریخته پل سی‌بی‌اس گزارش می‌دهد تا آن را به “ایمن‌ترین و سریع‌ترین” راه ممکن تجزیه کنیم.

عکسی از عقب کشتی کانتینری دالی که در بالتیمور گیر کرده است.

دالی بیش از شش هفته است که در بالتیمور گیر افتاده است.
عکس: چیپ سومودویلا (گتی ایماژ)

این کار باعث خواهد شد که مهندسان هزاران تن فولاد و جاده را از آن خارج کنند کمان کشتی دالی. و این کار ساده ای نیست، بنابراین از ساکنان اطراف خواسته می شود در روزهای آینده از منطقه کاری دور بمانند. در واقع، یک منطقه ایمنی 2000 فوتی ایجاد شده است و هر کسی در این منطقه باید هنگام شروع انفجار از محافظ شنوایی استفاده کند. همانطور که CBS توضیح می دهد:

بیشتر منطقه ایمنی از رودخانه پاتاپسکو تشکیل شده است، اما بخشی از نقطه هاوکینز در محدوده آن قرار دارد. فرماندهی واحد گفت “تلاش های متمرکز” برای آماده سازی افراد حاضر در منطقه برای این رویداد انجام خواهد شد.

این تلاش شامل یک اعلان تلفن همراه با همکاری اداره مدیریت اضطراری مریلند خواهد بود.

زمان دقیق انفجارها مشخص نیست، زیرا به شرایط عالی نیز وابسته است. بقایای پل. با این حال، مقامات به این خبرگزاری گفتند که امیدوارند تا پایان این هفته پل برداشته شود و کشتی دوباره شناور شود.

اگر این اتفاق بیفتد، تقریباً هفت هفته از اولین باری که دالی به پل فرانسیس اسکات کی در 26 مارس اصابت کرد، می گذرد.