مکس ورشتاپن پیش از هم تیمی اش سرجیو پرز در جایگاه اول در GP چین قرار گرفت

·

مکس ورشتاپن پیش از هم تیمی اش سرجیو پرز در جایگاه اول در GP چین قرار گرفت

مکس ورشتاپن پیش از هم تیمی اش سرجیو پرز در جایگاه اول در GP چین قرار گرفت

شانگهای (AP) – مکس ورشتاپن از ردبول یک مسابقه دوبل فرمول 1 را تکمیل کرد و تنها چند ساعت پس از قهرمانی در اولین مسابقه سریع فرمول یک فصل، شنبه برای گرندپری چین در قطب ایستاد.

هم تیمی سرخیو پرز در کنار ورشتاپن روز یکشنبه در ردیف اول با فرناندو آلونسو از استون مارتین و لاندو نوریس از مک لارن در ردیف دوم بازی خواهند کرد. ورشتاپن در سریعترین دور خود 1 دقیقه و 33.660 ثانیه چرخید، 0.322 جلوتر از پرز.

موارد برتر شکست می خورند. سه بار مدافع قهرمانی فرمول 1 غیرقابل نفوذ است – بهترین راننده این ورزش در سریعترین ماشین. این مرد هلندی در این فصل 22 بازی از 26 GP گذشته و 3 مورد از چهار بازی اول را برده است. تنها نقص ترمز در ملبورن استرالیا، احتمالاً او را از جارو کردن هر چهار مسابقه باز داشت.

در روز یکشنبه به دنبال موارد مشابه باشید.

ورشتاپن گفت: “اگر ماشین حتی نصف آن چیزی است که در دوی سرعت بود، خوب باشد، فکر می کنم همه چیز خوب است.”

در این فصل او تمام قطب‌ها را برده است و شروع او از آن نقطه در روز یکشنبه سی و هفتمین بار در دوران حرفه‌ای‌اش خواهد بود – این صدمین قطب برای ردبول به عنوان یک تیم است – زیرا او پنجاه و هشتمین پیروزی خود را دنبال می‌کند.

ورشتاپن گفت: «البته، این یک دستاورد باورنکردنی برای کل تیم است.

او در ادامه افزود: “از طرف من، شروع بسیار خوبی برای سال بود.” قبلاً یک پیشتازی بسیار قوی داشت.»

آلونسو که در سال‌های 2005 و 2006 عناوین فصلی را به دست آورد، همچنان قوی است. او تابستان امسال 43 ساله شد، به تازگی قرارداد خود را با استون مارتین تمدید کرد و یکی از سریع ترین راننده های فرمول 1 باقی می ماند.

این بازیکن اسپانیایی گفت: “این نوع دورها و لحظات برای آینده بسیار دلگرم کننده است.” او در روز مسابقه گفت که احتمالاً “هفت، هشت یا نه” را به پایان خواهد رساند – اما مهم نیست.

ما امسال خیلی خوب در مرحله مقدماتی هستیم و آن را انجام خواهیم داد.»

مسابقات مقدماتی در شرایط خشک و هوای مشابه برای یکشنبه برگزار شد.

ورشتاپن با 85 امتیاز، 15 امتیاز بیشتر از پرز و 21 امتیاز بیشتر از چارلز لکلرک از فراری، در صدر جدول رده بندی فصل F1 است.

لوئیس همیلتون قهرمان هفت دوره مرسدس، که قبل از ورشتاپن بر این ورزش مسلط بود، در 49 مسابقه – آخرین مسابقه در سال 2021 – بدون برد است. او پس از کسب مقام دوم در دوی سرعت، رتبه هجدهم را در گرید آغاز خواهد کرد.

این مسیر که در حدود 40 کیلومتری (25 مایلی) شمال غربی مرکز شانگهای واقع شده است، برای تیم‌ها معمایی بوده است. این اولین مسابقه فرمول یک در چین در پنج سال گذشته است که به دلیل همه‌گیری COVID-19 از تقویم خارج شده است.

بزرگترین ناشناخته سطح مسابقه است که دارای یک “پوشش مهر و موم” نازک است – که به عنوان آسفالت مایع توصیف می شود. تامین کننده تایر پیرلی گفت که به طور کامل از تغییرات آگاه نبوده است. در باران مداوم روز جمعه، ورشتاپن گفت که رانندگی در آن شرایط مانند “رانندگی روی یخ” است.

دو آتش سوزی کوچک در چمن در لبه پیست در تمرین جمعه به این فتنه افزوده شد. مدار در یک منطقه باتلاقی ساخته شده است و مشکوک به نشت گاز متان است.

ژو گوانیو، متولد شانگهای، تنها چینی که در فرمول 1 رانندگی کرد، در مقدماتی کند بود و برای ساوبر در رده شانزدهم جدول شروع خواهد شد.