نیسان به فکر احیای Xterra است. “باید معتبر باشد”

·

نیسان به فکر احیای Xterra است.  "باید معتبر باشد"

نیسان به فکر احیای Xterra است. "باید معتبر باشد"

احیا و احیای آفرودهای کلاسیک در بین خریداران بسیار محبوب است و برای خودروسازان بسیار سودآور است، به ویژه با مدل‌هایی مانند Defender، Bronco و لندکروزر اصلاح‌شده. چند استثنا وجود دارد که به نظر نمی رسد به طور کامل از این روند استفاده کنند، به عنوان مثال قابل توجه نیسان است. به طور بالقوه شناخته شده ترین آفرود آن، Xterra مبتنی بر Frontier، از مدل سال 2015، نزدیک به یک دهه پیش، غایب بوده است. اما پس از صحبت با پونز پاندیکوتیرا، معاون ارشد و مدیر ارشد برنامه‌ریزی نیسان آمریکا، به نظر می‌رسد که هنوز شاهد احیایی باشیم.

برای اینکه کاملا واضح باشد، پاندیکوتیرا این کار را کرد نه یک Xterra را تایید کنید. اما او گفت که این ایده “بسیار فعالانه” در حال بررسی است. علاوه بر این، متوجه شدیم که او ایده روشن‌تری از Xterra مدرن نسبت به چیزی که واقعاً تأیید نشده است، دارد. یکی از معیارهای اصلی او این بود که “باید معتبر باشد” و اینکه “کامیون جدی” باشد. اساساً، نمی‌توان آن را فقط یک Rogue با لاستیک‌های همه‌جانبه، بلکه چیزی با قابلیت کامیون واقعی باشد. او همچنین خاطرنشان کرد که هم باید نسبتاً ارزان باشد و هم برخی از جزئیات طراحی مدرن را در خود جای دهد. هر دوی آن‌ها در دنیایی از دکل‌های آفرود بسیار گران‌قیمت و سبک قدیمی به نظر می‌رسند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که این با چیزی همخوانی دارد که آلفونسو آلبایسا، معاون ارشد طراحی جهانی نیسان، در مورد اینکه او این فرصت را در حال حاضر برای داشتن طرح‌های یکپارچهسازی با سیستم‌عامل که ظریف‌تر هستند و به نشانه‌های طراحی گذشته بدون محدود شدن توسط آن‌ها اشاره می‌کنند، به ما گفت.

به این ترتیب، در حالی که ما می‌توانیم برخی نشانه‌ها و ویژگی‌های قدیمی را ببینیم، به نظرمان می‌رسد که این neo-Xterra فرضی احتمالاً مبتنی بر یک پلت‌فرم کامیون موجود است، احتمالاً Frontier، که دقیقاً مطابق با نسخه اصلی است، و احتمالاً طرفداران مدل می خواهند. اما ممکن است آن طور که انتظار می رود یکپارچهسازی با سیستمعامل نباشد، با تکان دادن سر پایین و کمتر واضح است. نیسان در سال گذشته نیز کانسپت‌های بسیار رادیکالی را عرضه کرده است. یکی از آنها مفهوم Hyper Adventure است که در بالا می بینید. این می تواند الهام بخش طراحی محصول نهایی باشد.

اینها بهترین حدس های ما بر اساس آنچه می دانیم هستند، و به نظر می رسد که به طور کلی با هم جمع می شوند. بازار درست به نظر می رسد، استفاده از یک پلتفرم موجود هزینه ها را پایین می آورد و امکان سنجی را بالا می برد، و به نظر می رسد که نیسان های بالاتر علاقه مند هستند. بنابراین ما فکر می کنیم یک Xterra جدید می تواند شات خوبی در واقعیت داشته باشد. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، به نظر ما یک ایده عالی است.