نیکو هلکنبرگ به عنوان راننده اول برای تیم آئودی F1 قرارداد امضا کرد

·

نیکو هلکنبرگ به عنوان راننده اول برای تیم آئودی F1 قرارداد امضا کرد

نیکو هولکنبرگ کهنه کار فرمول 1 زمانی که این خودروساز در سال 2026 با تیم و واحد قدرت خود وارد این ورزش شود، برای آئودی رانندگی خواهد کرد.

این راننده مسابقه‌ای آلمانی در حال حاضر در هاس است، اما فصل آینده به ساوبر می‌رود، تیمی که از فصل 2026 به تیم کارخانه آئودی تبدیل خواهد شد. آئودی در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد 100 درصد از تیم سوئیسی را خریداری کند.

آئودی همچنان به دنبال راننده دوم است و شایعه شده است که کارلوس ساینز، راننده فعلی فراری، یکی از افراد مورد علاقه آندریاس سیدل، رئیس تیم آئودی است. لوئیس همیلتون، راننده فعلی مرسدس بنز AMG، فصل آینده در فراری جایگزین ساینز خواهد شد.

رانندگان فعلی ساوبر والتری بوتاس و ژو گوانیو هستند، هرچند تصور نمی‌شود هیچ کدام گزینه‌ای برای تیم آئودی باشند.

نیکو هلکنبرگ

نیکو هلکنبرگ

هنوز جایگزینی برای هولکنبرگ و همیلتون در تیم های فعلی مربوطه خود اعلام نشده است.

آئودی شرکت جدید Audi Formula Racing مستقر در آلمان را برای نظارت بر برنامه F1 تاسیس کرده است. داشتن راننده باتجربه ای مانند هلکنبرگ برای ارتقای سرعت تیم جدید حیاتی خواهد بود.

هولکنبرگ اولین بار در سال 2010 با ویلیامز به فرمول یک پیوست. او یک سال بعد به فورس ایندیا پیوست و سپس در سال 2013 برای ساوبر یک سال رانندگی کرد و سپس به فورس ایندیا بازگشت. او از سال 2020 به عنوان ذخیره برای این تیم خدمت کرد، زمانی که به ریسینگ پوینت و بعداً استون مارتین تبدیل شد و در سال 2023 با تیم فعلی هاس ثبت نام کرد. او همچنین برای پورشه در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی 2015 رانندگی کرد، جایی که زیر نظر سیدل کار کرد و در مسابقات ساعت 2024 لمان به پیروزی رسید.

اگرچه هولکنبرگ نتوانسته در هیچ یک از مسابقات فرمول 1 برنده شود، به طور مداوم به عنوان یکی از برترین رانندگان تیم های پشتیبان عمل کرده است. او همچنین تا اینجا در فصل جاری تحت تاثیر قرار گرفته است و در سه مسابقه از پنج مسابقه اول امتیاز کسب کرده است.