هیوندای برای تکمیل کاهش تقاضای خودروهای برقی، هیبریدهای بیشتری خواهد ساخت

·

هیوندای برای تکمیل کاهش تقاضای خودروهای برقی، هیبریدهای بیشتری خواهد ساخت

هیوندای برای تکمیل کاهش تقاضای خودروهای برقی، هیبریدهای بیشتری خواهد ساخت

روزی دیگر، خودروساز دیگری تصمیم می گیرد که هیبریدی ها راه حل کوتاه مدت بهتری نسبت به تمرکز صرف بر خودروهای برقی هستند. فورد، جنرال موتورز و دیگران ماه ها پیش تماس گرفتند و حالا نوبت هیوندای است. این خودروساز کره جنوبی اخیراً تأیید کرده است که تولید هیبریدی را در کارخانه خود در جورجیا، که قبلاً برای مدل های برقی ساختمان های حیاتی ساخته شده بود، افزایش خواهد داد.

اعداد فروش سه ماهه اول هیوندای تمام تاییدیه ای بود که هیوندای برای جهش با خودروهای هیبریدی بیشتر نیاز داشت و یکی از مدیران اجرایی اعلام کرد که در سه ماهه اول شاهد افزایش شدید تقاضا بوده است. هیبریدهای آن بیش از 20 درصد از فروش کره ای و کمی کمتر از 11 درصد از فروش ایالات متحده را به خود اختصاص دادند. فروش خودروهای برقی این خودروساز نیز در نیمه اول سال نسبت به سال 2023 کاهش یافته است که در کره به نصف و در ایالات متحده بیش از یک درصد کامل کاهش یافته است.

همچنین مهم است که توجه داشته باشیم که بخشی از تقاضای متزلزل برای خودروهای برقی می‌تواند به دلیل عدم واجد شرایط بودن اعتبار مالیاتی فدرال هیوندای باشد، اگرچه زمانی که این شرکت در اواخر سال جاری ساخت خودرو در کارخانه جورجیا خود را آغاز کند، این وضعیت تغییر خواهد کرد.

در حالی که اعداد و ارقام تصویری ناامیدکننده از رشد فروش خودروهای برقی را نشان می‌دهند، هنوز زمان پیش‌بینی‌های مرگ و تاریکی فرا نرسیده است. هیوندای در ماه مارس ماه خوبی را برای خودروهای برقی سپری کرد و فروش خود را دو برابر کرد و فروش کلی آن در سه ماهه اول افزایش یافت. مدل‌های الکتریکی این خودروساز نیز بسیار رقابتی هستند و تخمین‌های برد کامل، فناوری مفید و ظاهری چشم‌نواز را ارائه می‌دهند.

شرکت خواهر هیوندای، کیا، در اوایل ماه آوریل اعلامیه مشابهی را اعلام کرد. این شرکت به کاهش تقاضای خودروهای برقی و نیاز به رقابت بیشتر با تعداد روزافزون خودروهای چینی در جاده اشاره کرد. نقشه راه جدید این شرکت همچنان بر برقی‌سازی متمرکز است، اما مدل‌های هیبریدی بیشتری و گزینه‌های الکتریکی ارزان‌تر دارد. همچنین در سال جاری تولید خودروهای برقی را در ایالات متحده آغاز خواهد کرد که به اعتبارات مالیاتی کمک خواهد کرد و ممکن است باعث افزایش جزئی به تعداد فروش شود.

ویدیو مرتبط