پیشنهاد ایلان، اما خودروسازان علاقه ای به صدور گواهینامه سیستم کامل خودران تسلا ندارند

·

پیشنهاد ایلان، اما خودروسازان علاقه ای به صدور گواهینامه سیستم کامل خودران تسلا ندارند

عکس شخصی که دستانش را از چرخ ماشین تسلا جدا کرده است.

آیا تعجب کرده اید که دیگر خودروسازان تماس نگرفته اند؟
عکس: یاسپر جوینن / بلومبرگ (گتی ایماژ)

طی سال گذشته، تسلا فناوری کمک راننده پیشرفته خودران کامل خود را به نمایش گذاشت. ویدئوی نمایشی بی‌نظیر که توسط رئیس بزرگ ایلان ماسک به اشتراک گذاشته شده است. این فناوری نیز در ارتباط بوده است انواع تصادفات با مشخصات بالا و جرایم رانندگی در ماه های اخیر، بنابراین ممکن است تعجب آور نباشد که هیچ خودروساز دیگری پیشنهاد ماسک برای صدور گواهینامه را نپذیرفته است. فن آوری FSD به ماشین های خود.

ماسک برای اولین بار در ژوئن 2023 قرارداد صدور مجوز برای رانندگی کامل خود را پیشنهاد کرد، زمانی که او گرفت به توییتر ایکس برای ارائه نرم افزار به رقبای شرکت خود. او این تماس‌ها را این هفته تکرار کرد و دوباره به X رفت و گفت که «تسلا از انجام چنین معاملاتی خوشحال خواهد شد.» CarScoops گزارش می دهد.

ماسک مشتاق است که راهی پیدا کند سود از سیستم FSD با مصرف کنندگانی که در حال حاضر به اکوسیستم تسلا وابسته نیستند، همانطور که قبلا انجام داده است باز کردن شبکه سوپرشارژر خود به رقیب سازندگان خودروهای الکتریکی با این حال، در حالی که خودروسازان ممکن است تمایلی به سرمایه گذاری در پروژه های سخت افزاری مانند یک شبکه شارژ جدید نداشته باشند، آنها تمایلی به سرمایه گذاری روی نرم افزار خودران خود ندارند، که به گفته CarScoops می تواند “مولد پول بزرگی برای خودروسازان” در آینده باشد. سال ها.

در ماه‌هایی که ماسک برای اولین بار پیشنهاد صدور مجوز برای این نرم‌افزار را داد، هیچ خودروسازی برای انجام چنین معامله‌ای دست نزده است. بنزینگا گزارش می دهد. این هیچکدام نیست. نادا. صفر از بیش از 60 برند خودرویی که در حال حاضر خودروهای خود را در سیاره ای که ما خانه می نامیم می فروشند. همانطور که بنزینگا توضیح می دهد:

اگرچه شرکت چند گفتگوی آزمایشی داشت، اما هیچ توافقی منعقد نشد. ماسک سپس گفت: «فکر می‌کنم آنها (خودروسازان رقیب) هنوز کاملاً واقعی بودن آن را باور نمی‌کنند.» من می‌خواهم تأکید کنم که اگر مدیرعامل یک شرکت خودروسازی دیگری بودم، قطعاً با تسلا تماس می‌گرفتم و از تسلا می‌خواستم که مجوز کامل را صادر کند. فناوری خودران.»

آیا می توانید آنها را سرزنش کنید؟ 10 ماه از زمانی که ماسک برای اولین بار گفت که شرکت او تلاش کرده تا با صدور مجوز برای “Autopilot/FSD یا سایر فناوری های تسلا” “تا حد امکان برای سایر شرکت های خودروساز مفید باشد” می گذرد. همانطور که او در X گفت. در آن زمان خودروهای مجهز به FSD بوده اند گرفتار چراغ قرمز شد و رانندگی رو به رو به سیلاب. چندین مورد نیز وجود داشته است تصادفات مرگبار با خودروهای تسلا، که در آن بازرسان در حال ارزیابی هستند که آیا سیستم درگیر بوده است یا خیر.

اگر شما یک شرکت خودروسازی هستید که تصویری برای حفظ آن دارید، آیا این سیستم را به جدیدترین و بهترین وسایل نقلیه خود متصل می کنید؟