کادیلاک می گوید به احتمال زیاد همچنان خودروهای بنزینی را پس از سال 2030 به فروش خواهد رساند

·

کادیلاک می گوید به احتمال زیاد همچنان خودروهای بنزینی را پس از سال 2030 به فروش خواهد رساند

جان راث، رئیس این برند، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که کادیلاک احتمالاً پس از سال 2030 همچنان خودروهای گازسوز به فروش خواهد رساند.

سخنگوی کادیلاک بعداً به دیترویت فری پرس گفت که این برند همچنان قصد دارد تا پایان دهه خودروهای برقی را در بخش‌های مختلف عرضه کند، اما دور شدن از خودروهای بنزینی ممکن است کندتر از حد انتظار باشد.

پایان دهه توسط روری هاروی، پیشکسوت راث، به عنوان تاریخی که کادیلاک احتمالاً یک برند کاملاً الکتریکی خواهد بود، تبلیغ شد. هاروی تاریخ هدف را تنها سه سال پیش اعلام کرد و در آن زمان به نمایندگی‌های آمریکایی که تمایلی به ارتقای فروشگاه‌ها برای پشتیبانی از خودروهای برقی نداشتند، پیشنهاد خرید داد. حدود یک سوم از نمایندگی ها پیشنهاد خرید را قبول کردند.

با این حال، رشد کمتر از حد انتظار در فروش خودروهای برقی باعث می شود تعدادی از خودروسازان از تعهدات خود عقب نشینی کنند. مرسدس بنز، که همچنین در سال 2021 اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 یک برند فقط خودروهای برقی باشد، در فوریه اعلام کرد که اکنون انتظار دارد خودروهای گازسوز را در دهه آینده به خوبی بفروشد.

طبق گزارش Cox Automotive، در ایالات متحده، فروش خودروهای برقی در سه ماهه اول سال 2024 نسبت به سال گذشته تنها 2.6 درصد افزایش یافته است و در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2023، 15.2 درصد کاهش قابل توجهی داشته است. این اولین کاهش نسبت به سه ماهه از سال 2020 بود که اوج همه گیری بود.

خودروهای برقی کنونی کادیلاک شامل کراس اوور سایز متوسط ​​لیریک و هاچ بک پرچمدار سلستیک است. کراس اوور کامپکت Optiq و شاسی بلند فول سایز Escalade IQ برای مدل سال 2025 وارد بازار می شوند و پس از آن یک کراس اوور سایز متوسط ​​Vistiq با سه ردیف صندلی برای سال 2026 عرضه می شود. کادیلاک همچنین به خودروهای برقی با کارایی بالا اشاره کرده است و یک پتانسیل را پیش نمایش خواهد داد. مسیری برای زیر نام تجاری عملکرد سری V خود در عصر EV با مفهوم آینده Opulent Velocity.