کارشناسی خودرو ام وی ام X22 اکسلنت | mvmblog

·

طبق گزارش مالکان ام وی ‌ام ۳۱۵، صدای زوزه گیربکس آن در دنده‌های ۲، ۳ و ۴ بسیار آزار دهنده هست و مشکل وقتی بدتر می‌شود که صدای گیربکس را به صداهای دیگر داخل کابین اضافه کنید. روح بزرگ ام وی ام 110 که دوو باشد در دهه‌ی 80 خورشیدی که محصولات دوو همچنان در ایران تولید می‌شد، در کنار سی یلو، اسپرو و ریسر، دووی دیگری وجود داشت به نام ماتیز. گرچه در ابتدای ورود این خودرو به بازار هجمه‌های زیادی علیه آن وجود داشت، اما پس از مدتی به دلیل کم‌مصرف بودن و خصوصیات خوب مربوط به خودروهای شهری جای خود را در دل مشتریان و به‌خصوص خانم‌ها باز کرد. با توجه به وزن ام وی ام 315 پلاس که اکنون به 1285 کیلوگرم رسیده است، استفاده از چنین پیشرانه‌ای نتیجه‌ای به جز شتاب و کشش متوسط را به همراه نخواهد داشت. در حقیقت شما سوار بر خودرویی هم‌وزن با سمند هستید، در حالی‌که پیشرانه شما قدرتی کمتر از موتور TU5 پژو تولید می‌کند و تاخیرهای معمول گیربکس اقتصادی چهارسرعته نیز بر شتاب و کشش خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

  • خودروهای چینی که در ایران مونتاژ می‌شوند، علی رغم داشتن ظاهری زیبا و امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب، معمولاً از نظر کیفی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارند.
  • موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی ام وی ام 315 حداکثر 107 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که این ارقام از طریق گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در نسخه پلاس، به دیفرانسیل جلو انتقال می‌یابد.
  • حال نوبتی هم که باشد، نوبت ورود به جزئیات و بررسی معایب و ایرادهای این خودرو است.
  • باید به این نکته توجه کرد که ام وی ام 315 یک هاچ‌بک اقتصادی است و برای چنین خودرویی نباید قیمت بالایی مطالبه شود.
  • تولید ۲۰۶ صندوق‌دار هرگز نتوانست خدشه‌ای به فروش نسخه هاچ‌بک این خودرو وارد کند و به‌دلیل طراحی نامناسب و عدم هماهنگی نمای عقب خودرو با کلیت طراحی، چندان مورداستقبال قرار نگرفت.

صندوق بار ۳۱۵ ظرفیت مناسبی دارد و برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس بدنه کافی به‌ نظر می‌رسد. کابین ام وی ام X22 نسبت به جثه و ابعادی که دارد بسیار کوچک می‌باشد و مناسب 5 نفر نمی باشد و این یکی از بزرگترین ضعف‌های این خودروی چینی است که با ابعاد 4200 طول عرض ارتفاع ظرفیت کافی و مناسب برای سرنشینان نداشته باشد. طراحی جلو به سبک بسیار خوبی انجام گرفته است و تمام افرادی که مجله خبری خودرو ام وی ام آن را مشاهده می‌کنند، حس بسیار خوبی از آن دریافت می‌نمایند. همینطور محل قرارگیری چراغ‌های دیلایت آن در بخش مناسبی می‌باشند و در روز پرتاب نور بسیار زیبا و خوبی دارند. در این رابطه باید گفت که گرچه در مقابل کراس اوورهای بزرگتر حرفی برای گفتن نخواهند داشت و فضای آن خیلی بزرگ و گسترده به شمار نمی‌آید، اما در مقایسه با اتومبیل‌های سدان و هاچ بک گنجایش تقریبا مناسبی خواهد داشت.

دسته بندی

MVM را می توان با پراید و ۲۰۶ مقایسه کرد که از نظر قدرت قابل مقایسه با هیچ کدام نیست ولی از نظر امکانات رفاهی از هر دو رقیب سبقت می گیرد. از نظر سرعت و هندلینگ نیز نسبت به دو خودروی دیگر حرف های زیادی برای گفتن دارد و از نظر نرمی و راحتی نیز باز هم می توان روی این خودرو حساب باز کرد به خصوص در قسمت نرمی سیستم تعلیق که هم از ۲۰۶ و هم از پراید بسیار بهتر است. مصرف سوخت این خودرو هم از دو رقیب کمتر بوده ولی قطعات آن مانند دو خودروی دیگر به راحتی یافت نمی شود. هرچقدر که ماتیز برای کسب احترام جامعه تلاش کرد، این خودرو برعکس آن عمل کرد و شاید تنها نکته‌ی مثبت آن مصرف سوخت بسیار پایین بود.

بزرگ‌ترین بازارهای خودروی جهان در سال ۲۰۲۲ بشناسید

در برخی موارد اگر 4 نفر سرنشین در این خودرو حضور داشتند از رمپ پارکینگ بالا نمی‌آمد و همه باید پیاده می‌شدند تا ماشین بتواند حرکت کند. ام وی ام 315 از ابتدای ورود به بازار، وارد رقابتی ناخواسته با پژو 206 ایران خودرو شد و این رقابت با ارتقا دو خودرو به ام وی ام 315 پلاس و پژو 206 پلاس یا پژو 207 ادامه یافت. گشتاور یکی از فاکتور هایی است که می تواند خودروی شما را ازتنگناها یی مانند مسیر های سنگلاخی و جاده ناهموراه برهاند از همین رو وانت پیکاپ ها و شاسی بلند های واقعی از گشتاور بالایی برخودار هستند . از این رو بسیاری از عاشقان خودروی های شاسی بلند که قدرت مالی خرید محصولات فوق را ندارند به سراغ کراس اور های چینی بازار می روند به امید که خودروی خریداری شده در مسیر های ناهموار یاریشان کند.

رنگ هایی که تاکنون خودرو ام وی ام x22 به بازار ایران عرضه شده اند عبارتند از سفید، مشکی، قرمز، نوک مدادی و آبی که با جستجو ساده می توانید خودرو ام وی ام x22 مناسب خودتان را خریداری کنید. توجه داشته باشید برخی از مدل ها مانند دنده ای، اتوماتیک لاکچری و اتوماتیک اکسلنت در بازار بصورت صفر کیلومتر موجود هستند و می توانید نسخه جدید و بدون کارکرد این خودرو را خریداری کنید. طراحی ظاهری خودرو ام وی ام x22، یک طراحی اسپرت و هاچ بک است که قسمت پشتی آن به نسبت شبیه به خودرو ام وی ام 315 می باشد و به همین دلیل برخی از نقد کنندگان خودرو، ام وی ام x22 را نسخه فیس لیفتی از ام وی ام 315 می دانند. با این وجود به دلیل طراحی اسپرت این خودرو، بیشتر جوان پسندانه است و اما یک طراحی جمع و جوری دارد که بیشتر برای زندگی شهری مناسب می باشد و همچنین شاخص های مناسب دیگری مانند مصرف سوخت دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم. همچنین از سال گذشته مدیران‌خودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام 315 اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد.

http://architecture-competitions.ir