کانسپت کیا EV5 به جایگزین الکتریکی اسپورتیج اشاره می کند

·

این خودروساز تنها هفته گذشته شاسی بلند سایز متوسط ​​EV9 2024 را به عنوان پرچمدار خودروی برقی خود معرفی کرد و روز دوشنبه نیز یک کانسپت SUV مشابه اما کوچکتر به نام EV5 را معرفی کرد که قرار است در اواخر سال جاری نسخه تولیدی آن را تولید کند. کیا می‌گوید این کانسپت همچنین نشان‌دهنده ظاهر خط تولید خودروهای برقی آینده آن است.

کیا هیچ جزئیات فنی در مورد این کانسپت ارائه نکرده است، اما نام EV5 به یک پیشنهاد جمع و جور اشاره می کند که به طور بالقوه می تواند جایگزینی الکتریکی برای کراس اوور کامپکت کیا اسپورتیج باشد.

کیا گفت که از مواد پایدار در سراسر کابین استفاده می شود. این لیست شامل مواد گیاهی مانند عصاره جلبک دریایی و بطری های پلاستیکی بازیافتی نوشیدنی است که برای مواردی مانند روکش صندلی، روکش سر و روکش در و داشبورد استفاده می شود.

کانسپت کیا EV5

EV5 تولیدی اواخر امسال در چین عرضه خواهد شد. کیا نگفته است که آیا این خودرو به ایالات متحده می آید یا خیر، اگرچه این خودروساز گفت که برنامه های این خودرو در خارج از چین در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

این پلتفرم طرح E-GMP گروه موتور هیوندای است که در EV9 و همچنین EV6 یافت می شود. طراحان از کف مسطح سکو برای نصب صندلی های چرخان، در هر دو ردیف اول و دوم استفاده کردند. در جلو یک داشبورد تمیز با صفحه نمایش های شناور است که شبیه به آنچه در EV9 و Telluride یافت می شود، در حالی که در بالا یک سانروف پانوراما تمام قد قرار دارد که به عنوان یک پنل خورشیدی نیز عمل می کند.

کانسپت کیا EV5

کیا قصد دارد تا سال 2027 14 خودروی برقی را در خط تولید خود داشته باشد و از سال 2023 هر سال حداقل دو خودرو به بازار عرضه خواهد کرد.