کاهش مشاغل تسلا شامل کارگران ایالات متحده و چین می شود، اما آلمان نامشخص است

·

کاهش مشاغل تسلا شامل کارگران ایالات متحده و چین می شود، اما آلمان نامشخص است

کاهش مشاغل تسلا شامل کارگران ایالات متحده و چین می شود، اما آلمان نامشخص است

شانگهای/برلین – پنج منبعی که در این مورد توضیح داده اند گفتند، کاهش مشاغل جهانی تسلا شامل کاهش کارکنان در ایالات متحده و چین، دو بازار بزرگ خودروسازان، در بخش فروش، فناوری و مهندسی است.

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت روز دوشنبه در یک یادداشت داخلی که رویترز مشاهده کرد، به کارکنان گفت که این شرکت در حال اخراج بیش از 10 درصد از نیروی کار جهانی خود است، زیرا با کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت خودروهای برقی دست و پنجه نرم می کند.

یک منبع گفت که چندین مرکز خدمات مستقر در ایالات متحده بلافاصله شاهد اخراج شدید کارکنان، عمدتاً کارکنان فروش و تکنسین ها بودند. منبع گفت که مکان دیگری همه کارکنان جلوی خانه را اخراج کرد.

یک مدیر برنامه تسلا در کالیفرنیا صفحه گسترده ای را در لینکدین ارسال کرد که شامل بیش از 140 کارمند، اکثرا مهندسانی بود که از کار اخراج شده بودند و به دنبال شغل جدید بودند.

دو منبع گفتند که به اعضای تیم فروش تسلا در چین اطلاع داده شده است که اخراج شده اند و یکی گفته است که بیش از 10 درصد شغل خود را از دست می دهند.

منبع سوم گفت که در شانگهای، جایی که بزرگترین کارخانه تسلا در آن قرار دارد، این شرکت تنها بخش کوچکی از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد که بالغ بر “چند ده” نفر می شود.

دفتر مرکزی تسلا در ایالات متحده و واحد چین آن بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. همه منابع از ذکر نام خودداری کردند زیرا اجازه صحبت با رسانه ها را نداشتند.

دولت های محلی شانگهای و پکن بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تسلا آلمان گزارش رسانه های آلمانی مبنی بر اخراج 3000 کارمند از حدود 12000 کارمند این خودروساز را تکذیب کرد و گفت که در حال ارزیابی نحوه اجرای دستورات ماسک در کارخانه است.

تسلا آلمان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای ایمیلی به رویترز گفت: «ما اقدامات مربوط به کارخانه Gigafactory برلین-براندنبورگ را با توجه به همه قوانین کار و الزامات هم‌تعیین‌سازی، با آوردن شورای کار دنبال خواهیم کرد.» هنوز اطلاع رسانی شده است

اتحادیه آلمان IG Metall روز دوشنبه گفت که تسلا قبل از ارسال ایمیل به همه کارکنان، طبق معمول در آلمان، به شورای کار اطلاع نداده یا مشورت نکرده است.

در حالی که قانون کار آلمان قوانین سختگیرانه ای در مورد اخراج کارکنان دارد، به گفته یک منبع آگاه، حدود 1000 کارگر در کارخانه قراردادهای موقت دارند که آنها را بیشتر در معرض اخراج قرار می دهد.

تسلا با رقابت فزاینده ای در چین در جنگ قیمتی شدید با رقبای تحت رهبری BYD، کاهش فروش در ایالات متحده و همچنین هزینه های بالای سرمایه گذاری در مدل های جدید و هوش مصنوعی مواجه است.

تحویل جهانی خودرو در سه ماهه اول برای اولین بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش قیمت ها نتوانست تقاضا را تحریک کند.