کشتی باری که به پل بالتیمور سقوط کرده است حامل 764 تن مواد خطرناک است: NTSB

·

کشتی باری که به پل بالتیمور سقوط کرده است حامل 764 تن مواد خطرناک است: NTSB

کشتی باری دالی پس از برخورد و سقوط به پل فرانسیس اسکات کی در 26 مارس 2024 در بالتیمور، مریلند، در آب می نشیند.

عکس: تاسوس کاتوپودیس (گتی ایماژ)

این پل فرانسیس اسکات کی که در بالتیمور، مریلند اوایل صبح سه شنبه پس از کشتی باری MV سقوط کرد دالی با یکی از پل ها برخورد کرد پایه های پشتیبانی. اکنون، گزارش‌های هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل تأیید کرده است که 56 کانتینر در آن کشتی حامل مواد خطرناک بودند. برخی از آن ظروف شکسته شده اند، در حالی که برخی دیگر در آب افتاده اند. بیزینس اینسایدر گزارش ها.

رئیس NTSB جنیفر هومندی به خبرنگاران تایید کرد که یک بازرس ارشد hazmat سوار کشتی شد و تایید کرد که 764 تن مواد خطرناک در کشتی در زمان سقوط بوده است. این ظروف شامل همه چیز از “خورنده ها، مواد قابل اشتعال و برخی مواد خطرناک متفرقه” تا مواد “کلاس نه” است که می تواند شامل باتری های لیتیوم یونی باشد. با این حال، NTSB هنوز نتوانسته است انواع دقیق مواد خطرناک موجود در کشتی را تأیید کند، و همچنین قادر به تعیین نوع یا مقدار موادی که ممکن است در آب رودخانه پاتاپسکو ریخته شده باشد، نیست.

از آنجایی که هنوز مشخص نیست در مورد چه موادی دخیل است، در حال حاضر نمی توان حدس زد که چه نوع خطری برای مردم ایجاد می شود. هومندی گفت که مقامات “درخششی در آبراه دیده اند”. مشخص نیست چه ماده ای باعث این درخشش شده است.

در حالی که 764 تن مواد خطرناک ممکن است زیاد به نظر برسد، دالی خود حدود 95000 تن محموله را در زمان سقوط خود در صبح سه شنبه حمل می کرد. فروریختن پل کی یک وضعیت اضطراری مرتبط با مواد شیمیایی اعلام نشده است، با این حال، با دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مواد خطرناک در کشتی، ممکن است تغییر کند. وجود احتمالی مواد خطرناک، دسترسی NTSB را به مناطق خاصی از کشتی محدود کرده است.

تاثیر کامل فروریختن پل Key هنوز مشخص نیست، اما می‌توان انتظار داشت که این فروریختگی قابل توجه باشد. بندر بالتیمور نهمین بندر شلوغ ایالات متحده برای بارهای بین المللی است و یک مرکز مهم برای تجارت خودرو است. با شروع عملیات جستجو، نجات، تحقیق و پاکسازی، این بندر برای آینده قابل پیش‌بینی بسته شده است. هومندی تخمین می زند که بررسی کامل خرابی های کشتی ممکن است بین 12 تا 24 ماه طول بکشد، اما این زمان اضافی را که ممکن است برای بازسازی یا پاکسازی لازم باشد، در نظر نمی گیرد.