کمتر نگران باشید: تعویض باتری PHEV در خارج از فراخوان بسیار نادر بوده است

·

کمتر نگران باشید: تعویض باتری PHEV در خارج از فراخوان بسیار نادر بوده است

کمتر نگران باشید: تعویض باتری PHEV در خارج از فراخوان بسیار نادر بوده است

یکی از اولین سوالاتی که خریداران بالقوه در مورد هیبریدی ها، پلاگین هیبریدی ها (PHEV) و EV ها می پرسند این است که “باتری من چقدر دوام می آورد؟” مخالفان همیشه قیمت های زیاد تعویض باتری را دلیلی برای دوری از وسایل نقلیه برقی عنوان می کنند، اما یک مطالعه اخیر از مکرر و داده های گردآوری شده توسط دولت نشان می دهد که ممکن است نگران نباشید. این هفته Energy.gov واقعیت هفته اشاره کرد که باتری‌های هیبریدی پلاگین پس از مدل سال 2015 انعطاف‌پذیری قابل توجهی از خود نشان داده‌اند، با تعداد کمی از جایگزین‌های خارج از فراخوان.

داده ها نشان می دهد که به طور متوسط ​​تنها 1.5 درصد از PHEV ها به دلیل خرابی بین سال های 2011 تا 2023 به تعویض باتری نیاز داشته اند و این تعداد بین سال های 2016 تا 2023 به تنها 1 درصد کاهش یافته است. ویژگی هایی از جمله مدیریت حرارتی و سیستم های خنک کننده عمر باتری را طولانی تر کرده است. شیمی‌های داخلی جدیدتر از فناوری‌های بسته باتری اولیه قوی‌تر هستند.

برای شفاف سازی، تعداد تعویض باتری PHEV قبل از مدل سال 2015 قطعاً بیشتر بود. خودروهای مدل سال 2014 دارای نرخ تعویض 3.9 درصدی هستند، در حالی که خودروهای سال 2013 4.4 درصد هستند. در سال 2011، این عدد 7.5 درصد بود، بنابراین اگر از بازار کارکرده خرید می‌کنید، بهتر است تا جایی که می‌توانید جدید بروید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که ما در اینجا فقط به 12 سال نگاه می کنیم و میانگین نرخ جایگزینی ممکن است با در دسترس قرار گرفتن داده های بیشتر تغییر کند. به‌علاوه، این مطالعه جایگزین‌های مربوط به فراخوان را در نظر نمی‌گیرد، که می‌تواند آزاردهنده باشد، حتی اگر قصد پرداخت هزینه آن را نداشته باشید.

خبر خوب از همه اینها این است که، با یک بازرسی دقیق پیش از خرید، احتمالاً با خرید یک PHEV دست دوم وضعیت خوبی خواهید داشت. خودروسازان همچنین در سال‌های اخیر شروع به افزایش پوشش گارانتی کرده‌اند، بنابراین اگر بتوانید خودرویی از سال 2020 یا بعد از آن بخرید، احتمالاً ده سال یا 100000 مایل محافظت در برابر خرابی باتری خواهید دید. اگرچه این داده ها مطمئناً نشان می دهد که خریداران اخیر استفاده شده و خریداران جدید بعید است به آن ضمانت نیاز داشته باشند.

ویدیو مرتبط: