کوچک اما توانا: Tommykaira ZZ پهن بدنه با قدرت هوندا

·

Small But Mighty: A Wide-Body Tommykaira ZZ With Honda Power

نه می توانستم داخل شوم، نه می توانستم بیرون بیایم. 20 دقیقه طول کشید تا سه مرد بالغ آزاد شدن فلپ سوخت را پیدا کنند. Tommykaira ZZ یک خودروی اسپرت عملی است که مطمئناً یک ماشین اسپرت کاربردی است نه

اما پس از آن، ZZ هرگز قرار نبود یک خودروی اسپرت کاربردی باشد. و این مثال – یک کارخانه نادر پهن پیکر – حتی دورتر از یک فرار معقول است.

Toby_Thyer_Photographer-43

همانطور که در مصاحبه من با بنیانگذاران Tommykaira، Yoshikazu Tomita و Kikuo Kaira بحث شد، ZZ به عنوان رقابت مستقیم برای Lotus Elise طراحی و مهندسی شد. اگر با استادان سرگرمی سبک وزن روبرو می شوید، باید در این راه فداکاری کنید.

Toby_Thyer_Photographer-40

درهای فایبرگلاس ریز خودرو به قدری شکننده هستند که هنگام بالا رفتن از آن با کمترین بوی از هر وزنی خارج می شوند. سقف صدفی – اگر حتی نصب شده باشد – هیچ گونه چسبندگی یا حمایتی ندارد و فضای بین رکاب های باریک درب و آن سقف عریض تر از ورودی یک لانه روباه نیست. با این حال، هنگامی که در داخل هستید، همه چیز منطقی است.

توبی_تایر_عکاس

وقتی آن مصاحبه را با Tomita-san و Kaira-san انجام دادم، فرصتی برای سواری با ZZ نداشتم، بنابراین خوشحالم که این بار آن را تجربه کردم. و این اوج ZZ است.

Toby_Thyer_Photographer-6

این خودرو بسیار شبیه بودن در یک ماهیگیری پشم شیشه کوچک است، اما در مقایسه با استوک ZZ، هدف واقعی این خودروی خاص واضح است: همیشه و همه جا سریع بروید.

Toby_Thyer_Photographer-37

رول کیج مقداری فضای داخلی گرانبها را اشغال می‌کند و من و پارک سان، کارمند Tommykaira، با هر تعویض دنده، ناخواسته دست‌ها را لمس می‌کنیم. این حسی ترین تجربه ای بود که تا به حال در یک ماشین در طول روز داشته ام.

اما مسواک زدن دست مسافر شما صرفاً یک محصول جانبی از راه اندازی آن برای استفاده در مسابقات پیست است. داشبورد دیجیتال Stack تمام اطلاعات حیاتی موتور را در کنار فشار تایر و ولتاژ سیستم رله می کند. سوئیچ‌هایی برای احتراق، پمپ‌های سوخت و فن‌های برقی و یک تنظیم‌کننده تعصب ترمز وجود دارد که فقط به حال و هوای ماشین مسابقه می‌افزاید.

Toby_Thyer_Photographer-27

از کجا چنین فرمان Momo شایان ستایشی پیدا می کنید؟ البته از یک فروشگاه کارت گرافیک.

Toby_Thyer_Photographer-24

تنها چند اینچ دورتر از چرخ کوچک اولین اشاره به چیزی است که این ZZ را بسیار خاص می کند. اتصال شیفت در معرض یک قطعه یکبار مصرف است که بر اساس جزء استوک ZZ است اما توسط Tommykaira برای این خودرو دوباره مهندسی شده است. دکمه دنده؟ این محصول از هوندا اینتگرا تایپ R تهیه شده است.

خوب، بیایید سعی کنیم از ماشین خارج شویم و به اطراف بیرونی آن نگاه کنیم…

Toby_Thyer_Photographer-13
Toby_Thyer_Photographer-14

این کیت که توسط KED (توسعه مهندسی کیوتو)، تامین‌کننده رسمی تمام بدنه‌های Tommykaira و کارگاه اصلی تعمیرات مکانیکی طراحی و تولید شده است، از یک کلاه کامل جلو و پسوند گلگیر عقب تشکیل شده است. به این موارد، یک جلو در زیر اسپویلر و کانارد، و یک بال غول پیکر و دیفیوزر در عقب اضافه شده است.

Toby_Thyer_Photographer-22

کیت پهن بدنه ظریف است اما برای قرار دادن یک ترکیب چرخ و لاستیک درشت است – در این مورد WedsSport TC-005s در Kumho Ecsta V710s پیچیده شده است. بلند کردن درب موتور نشان می دهد که چرا به این همه لاستیک اضافی نیاز است.

Toby_Thyer_Photographer-31

او اینجاست، یک موتور 2.0 لیتری DOHC iVTEC هوندا K20A و جعبه دنده 6 سرعته دستی متناظر آن، مستقیماً داخل شده و نیازی به چرخش نیست. KED این سرویس تبدیل را برای هر صاحب ZZ با آرزوی مرگ ارائه می دهد. K-swap با قدرتی تقریباً دو برابری نسبت به نیسان SR20DE با مشخصات استاندارد ZZ، برای افراد ضعیف مناسب نیست.

Toby_Thyer_Photographer-32

پارک سان به من گفت این پیوند نسبتاً ساده است. چالش اصلی قد فیزیکی K20 است. اگر موتور هوندا مستقیماً در داخل می‌افتاد، بالاتر از بدنه می‌نشیند، بنابراین فضای باز اصلاح می‌شود و یک چاهک خشک روی موتور تعبیه می‌شود که آن را قادر می‌سازد پایین‌تر بنشیند.

حدود 220 اسب‌بخار در یک کارت 650 کیلوگرمی چه حسی دارد؟ خوب، این را به این شکل بیان کنید… با فضای کابین در حد ممتاز، در ابتدا به این فکر کردم که آیا یک صندلی تک صندلی و موقعیت رانندگی مرکزی بهتر است یا خیر.

Toby_Thyer_Photographer-3

اما پس از یک رانندگی پرشور در اطراف کیوتو، فکر می‌کنم خودرو احتمالاً از جرم اضافی اضافه شده توسط یک مسافر بهره می‌برد. اگر وزن بیشتری از دست می داد، آن چیز هرگز در حالت بیکار کشش پیدا نمی کرد.

Toby_Thyer_Photographer-7

مالک قبلی ZZ از این خودرو برای مسابقات استقامتی استفاده می کرد، که توضیح می دهد که چرا موتور سری K بدون تغییر باقی مانده است. با مالک جدیدش، احتمالاً به همین شکل باقی خواهد ماند – نه اینکه به هر حال نیاز به تولید قدرت بیشتری داشته باشد – اما ایده این است که در غیر این صورت خودرو را به شرایط نمایشگاهی بازگردانیم.

ماشین مسابقه یا ماشین جاده – من آن را دوست دارم.

توبی تایر
اینستاگرام _tobinsta_
tobythyer.co.uk