کیا اولین عکس از پیکاپ تاسمان را که در سال 2025 عرضه می شود منتشر کرد

·

کیا اولین عکس از پیکاپ تاسمان را که در سال 2025 عرضه می شود منتشر کرد

کیا در حال آماده شدن برای عرضه اولین خودروی تجاری سبک خود است، یک پیکاپ سایز متوسط ​​که تاسمان نام دارد.

قرار است در سال 2025 باشد و کیا این هفته اولین عکس را منتشر کرد. عکس کامیون را با روکشی نشان می دهد که آثار هنری ریچارد بوید دانلوپ را نشان می دهد. این هنرمند استرالیایی در ویدیوی زیر نشان داده شده است، جایی که او الهام بخش پشت بسته بندی را توضیح می دهد.

نمونه‌های اولیه استتار شده‌تر در آزمایش‌هایی از جمله در جاده‌های ایالات متحده مشاهده شده‌اند. با این حال، مشخص نیست که آیا Tasman در اینجا فروخته می شود یا خیر. با این حال کیا عرضه یک کامیون الکتریکی در ایالات متحده را قبل از سال 2027 تأیید کرده است.

بازارهای تایید شده توسط کیا برای دریافت تاسمان شامل استرالیا، کره و چندین کشور در آفریقا و غرب آسیا است.

تاسمن دارای بدنه کابین خدمه استاندارد و طراحی جعبه‌ای است که به خوبی با خودروهای شاسی بلند متوسط ​​کیا Telluride و EV9 مطابقت دارد. این کامیون طرح جلوپنجره جدیدی را برای این برند ارائه می‌کند که دارای پنج میله عمودی و در کنار آن چراغ‌های عمودی مشابه چراغ‌های تلوراید است. قوس چرخ‌های گشاد شده و لاستیک‌های تمام زمینی نیز سطحی از قابلیت خارج از جاده را نشان می‌دهند.

انتظار می رود این پلتفرم یک طراحی بدنه روی فریم باشد که احتمالاً با پلتفرم جدیدترین شاسی بلند موهاوی که در خارج از کشور فروخته شده است، مرتبط باشد. چرخ‌های شش لنگه نیز نسبت به کیا معمولی شما، ناهمواری و قابلیت خارج از جاده را نشان می‌دهند. شایعات حاکی از ظرفیت حمل بار حدود 2200 پوند و حداکثر امتیاز یدک کشی نزدیک به 8000 پوند است که هر دو مشابه رقبا هستند.

تنها پیشرانه ارائه شده حداقل در زمان عرضه، انتظار می رود یک موتور 2.2 لیتری توربودیزل باشد که در حال حاضر در برخی از مدل های کیا به فروش می رسد. موتور 4 سیلندر برای حدود 200 اسب بخار خوب است. احتمالاً با انتخاب بین گیربکس اتوماتیک یا دستی در تاسمان عرضه می شود. پیش‌بینی می‌شود که یک پیشرانه الکتریکی در مقطعی راه‌اندازی شود.