10191 Arrakeen Sandworm: The Jalopnik First Ride

·

من اینو تست نکردم اگر می خواهید توسط یک کرم شنی خورده شوید تا بفهمید که چگونه است، مهمان من باشید. شنیدم داغه

چگونه با رقابت مقایسه می شود؟

قدرت کافی است؛ کرم ها بیشتر بر روی گشتاور متمرکز هستند تا سطح بالایی، که اغلب می تواند باعث اشتباه گرفتن “داینو باسن” به خواندن بالاتر از آنچه واقعا دقیق است. ترفند واقعی با کرم های شنی، کنترل است – در ابتدا ایده کنترل یک Maker با دو قلاب کوچک شما پوچ به نظر می رسد. با این حال، با کمی تمرین، همه چیز به طبیعت دوم تبدیل می‌شود: قلاب‌های Maker به راحتی به دست می‌افتند، و تقلای فرمان از چپ به راست بیشتر به یک رقص عمدی تبدیل می‌شود.

فضای داخلی چطوره؟

برای سفرهای طولانی در Arrakis، نزدیکترین رقیب به Maker احتمالا استاندارد شماست پرنده کوپتر. اما آن‌ها نیاز به سوخت و نگهداری دارند، و بعید است که سوخت دیگری پیدا کنید و منتظر بمانید که مال شما از کار بیفتد. در مقابل، کرم‌ها از خودشان مراقبت می‌کنند – و وقتی کسی خسته می‌شود، شما فقط یک ماشین سواری دیگر را پیدا می‌کنید.

طول کرم‌های شنی می‌تواند به صدها یارد برسد، و برخی فکر می‌کنند که کرم‌هایی به طول 1000 یارد در دورافتاده‌ترین بیابان‌های سیاره وجود دارند. تستر من خیلی بزرگ نبود، جایی در محدوده 250 یارد، که آن را تا حدودی زیرک تر از برادران بزرگترش می کرد.

چجوری به نظر میرسه؟

زیاد نیست. اکثر کرم‌های شنی به اندازه کافی برای سوار شدن قدمت دارند، صدها و نه هزاران سال قدمت دارند – در طول سال‌هایی که در شن و ماسه بوده‌اند، بسیار کمی برای آنها تغییر کرده است.

اما Maker چیزی بیش از مجموعه ای از دندان هاست که ادویه تولید می کنند. این یک شخصیت خدا، موجودی است که باید مورد احترام قرار گیرد، و – از همه مهمتر – راهی برای عبور از صحرای آراکین. درست است، Shai-Hulud را می توان سوار کرد – اما در واقع سواری چگونه است؟

اگر شما تا به حال به آراکیس جسارت کردزمزمه ها را شنیده اید: کرم های شنی، سازنده، شاید حتی شنیده باشید از شای هلود. احتمالاً آنها را به عنوان یک تهدید وجودی می‌شناسید، دشمنی که نمی‌توانید به کشتن آن امیدوار باشید، بلکه به عنوان یک ضرورت زیست‌محیطی – وجود آن‌ها باعث ایجاد ترکیب ادویه‌ای می‌شود که بقای ما به آن بستگی دارد.

سوار شدن بر شای هولود فرصتی نادر است، فرصتی که به من داده شده است. کرم‌های شنی بزرگ و با ظرفیت بالا واقعاً شبیه آینده حمل‌ونقل طولانی مدت هستند، به گونه‌ای که باعث می‌شود پرنده‌های اورنیتوپتر منسوخ شده باشند – از نظر اندازه، وزن و برد سوخت بسیار محدود است. Fremen ها Dune را بهتر می شناسند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها وسیله حمل و نقل ایده آل را در میان صحرای وسیع و باز انتخاب کرده اند. بر صانع و آب او، بر آمدن و رفتن او مبارک باد.

اما اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید. Maker یک حمل و نقل قابل اعتماد است، به راحتی قابل پیش بینی و قابل کنترل است – تا زمانی که بدانید چه کاری انجام می دهید. برای آماتورها، کرم کشی می تواند یک مبارزه باشد، اما با کمی تمرین به طبیعت دوم تبدیل می شود.

مشخصات چیست؟