2024 Mercedes-AMG CLE 53 First Drive نقد: کوپه قدرتمند با آتشفشان مقابله می کند

·

2024 Mercedes-AMG CLE 53 First Drive نقد: کوپه قدرتمند با آتشفشان مقابله می کند

تنریف، جزایر قناری – مرسدس بنز کلاس CLE جدید 2024 چیزهای زیادی را در دستور کار خود دارد. نه تنها جایگزین کوپه های کلاس C و E کلاس می شود، بلکه باید نقش یک کانورتیبل را نیز ایفا کند. همانطور که من در جزیره آتشفشانی اسپانیایی تنریف در سواحل آفریقا تجربه کردم، CLE 450 4Matic Cabriolet یک راه لذت بخش راحت و آرام برای تماشای مناظر است. در سطحی عمل می کند که فراتر از آن چیزی است که اکثر رانندگان می خواهند، اما ما مانند اکثر رانندگان نیستیم؟

برای رانندگانی مثل من که هوس هیجان بیشتری دارند، یک قطعه دیگر در پازل CLE وجود دارد: مرسدس-AMG CLE 53 کوپه 2024. CLE 450 از موتور 3.0 لیتری شش سیلندر توربوشارژ 375 اسب بخاری CLE 450 استفاده می کند و قدرت را به 443 اسب بخار و گشتاور 413 پوند فوت افزایش می دهد. با عملکرد بیش از حد افزایش، گشتاور برای انفجارهای 10 ثانیه ای به حداکثر 443 پوند فوت می رسد. با قرض گرفتن از فرمول 1، یک کمپرسور کمکی الکتریکی در صورت نیاز به افزایش بیش از حد کمک می کند. علاوه بر این، از یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی، 23 اسب بخار قدرت و 151 پوند فوت می‌گیرید. گیربکس اتوماتیک چند کلاچه 9 سرعته AMG همراه با سیستم چهارچرخ متحرک 4Matic+ AMG استاندارد است.

تغییرات به پیشرانه نیز محدود نمی شود. AMG CLE 53 دارای نوارهای جلوپنجره ای عمودی و دماغه گردتر برای تلفیق با برادران با عملکرد بالاتر است. هود دارای برآمدگی های عضلانی بیشتر و یک دریچه استخراج گرما کاربردی است. مهمتر از آن، گلگیرها برای پوشاندن چرخ‌ها و لاستیک‌های پهن‌تر باز شده‌اند. مسیر عقب 3 اینچ کشیده شده در حالی که جلوی آن 2.3 اینچ است. نوع AMG که در کنار CLE استاندارد پارک شده است، از حالت ورزشی تری بهره می برد که با شکوفایی های ظریف آیرودینامیکی بهبود یافته است. AMG CLE 53 به تنهایی از لحاظ سلیقه ای اسپرت است.

2024 Mercedes-AMG CLE 53 First Drive نقد: کوپه قدرتمند با آتشفشان مقابله می کند2024 Mercedes-AMG CLE 53 First Drive نقد: کوپه قدرتمند با آتشفشان مقابله می کند

در داخل، کابین خلبان منعکس کننده CLE استاندارد است که به نوبه خود از داخل کلاس C با داشبورد آبشاری، پانل ابزار چسبانده شده و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی بزرگ تقلید می کند. AMG صندلی‌های اسپرت با تکیه‌گاه‌های عمیق جانبی، تودوزی‌های جیر مصنوعی و دوخت‌های قرمز خشن را اضافه می‌کند. تکمیل کننده تفاوت های داخلی، یک فرمان اسپرت با دکمه حالت رانندگی است که امکان تنظیمات ورزشی و پیست اضافی را فراهم می کند.

همه اینها به خوبی در جاده جمع می شود. افزایش قدرت و صداهای بلندتر و الهام بخش تر موتور و اگزوز قابل توجه است. کیفیت سواری نیز محکم تر است، اما نه در حدی که من آن را خیلی سفت یا مزاحم بدانم، زیرا هنوز در انتهای رانندگی در اطراف تنریف بدون اینکه احساس مالیاتی داشته باشم، رسیدم. AMG CLE 53 با اطمینان و دقت بسیار بیشتری نسبت به CLE 450 از پیچ ها عبور می کند و من را تشویق می کند که با هر خم شدن پی در پی کمی بیشتر فشار بیاورم. فرمان چهار چرخ (حداکثر در 2.5 درجه فرمان محور عقب) استاندارد است، اما شما فقط زمانی متوجه آن می شوید که در نقاط تنگ مانور می دهید، و این چیز خوبی است. وقتی در جاده‌ای پر پیچ و خم سرگرم می‌شوید، تفاوتی با فرمان سنتی فقط در جلو احساس نمی‌کنید.

در حالت رانندگی اسپرت، گیربکس در انتخاب دنده مناسب کار بی عیب و نقصی را انجام می دهد. دنده دقیقاً همان جایی که من به طور معمول روی دست و پا زدن سمت چپ ضربه می‌زدم پایین می‌آید و در دنده بالا در محدوده دور باقی می‌ماند تا حداکثر کارایی ممکن را داشته باشد. من هنوز دوست دارم دنده‌های خودم را انتخاب کنم، و پاسخ سریع پاروها ترجیح من را تقویت می‌کند. تکیه گاه های جانبی تهاجمی مانع از آرنج من می شوند و مجبورم می کنند فرمان را حدود یک اینچ بیشتر از آنچه ترجیح می دهم به جلو حرکت دهم.

سیستم چهارچرخ متحرک 4Matic+ کشش فراوانی را هنگام سرازیر شدن نیرو ارائه می‌کند و باید عمداً چرخ را تکان دهید تا لاستیک‌ها صدا ایجاد کنند. AMG CLE 53 وقتی محافظه‌کارانه رانندگی می‌کند، خوش اخلاق و مناسب برای نسخه‌های ورزشی متمرکز است. برای انجام وظایف روزمره، زندگی با CLE استاندارد لذت‌بخش، راحت و آسان است.

2024 Mercedes-AMG CLE 53 First Drive نقد: کوپه قدرتمند با آتشفشان مقابله می کند

قیمت آن هنوز اعلام نشده است، اما واضح است که AMG CLE 53 بیشتر از CLE 450 4Matic کوپه با قیمت 66800 دلار (شامل 1150 دلار هزینه مقصد) قیمت خواهد داشت. این قیمت دقیقاً در BMW M440i xDrive وجود دارد، بنابراین ممکن است نوع AMG بتواند در محدوده قیمتی بین 80000 تا 90000 دلار BMW M4 قرار گیرد. من مطمئن هستم که یک M4 از AMG CLE 53 در یک جاده یا مسیر پر پیچ و خم بهتر عمل می کند، اما بنز از نظر راحتی، تجمل و زیبایی داخلی دارای یک مزیت است. من همچنین ظاهر CLE را در مقایسه با BMW یک مزیت می دانم.

با قضاوت از قسمت موتور CLE، به نظر نمی رسد که یک AMG 63 هشت سیلندر مناسب باشد، بنابراین من برای آن جانور احتمالی مقاومت نمی کنم. به هر حال، AMG GT آینده احتمالاً انتخاب بهتری برای رانندگان با عملکرد بالا خواهد بود. مشخص نیست که مرسدس AMG CLE 53 را به عنوان کانورتیبل عرضه خواهد کرد یا خیر، اما می توان امیدوار بود. با توجه به تغییرات موجود در بدنه AMG، مطمئناً به آسانی اره کردن سقف نیست.

به طور کلی، مرسدس-AMG CLE 53 کوپه 2024 یک افزوده منطقی و خوش‌آمد به خط CLE متمرکز بر تور است. هیجان زیادی را ارائه می دهد که سایر مدل ها فاقد آن هستند، در حالی که همچنان راحتی و ظرافت چشمگیری را ارائه می دهد. این یک جایگزین کلاس‌تر برای BMW سری 4 و همچنین آئودی S5 کوپه است. اگر قیمت آن به اندازه BMW M4 یا Audi RS5 باشد، ممکن است یکی از متغیرهایی باشد که تصمیم می گیرد یا می شکند. اگر اولویت‌های عملکردی شما بعد از تجمل و پیچیدگی در رتبه دوم قرار دارند، AMG CLE 53 برنده واضح آن است.