2025 Defender OCTA جاسوسی کرد: SUV هاردکور در راه است

·

2025 Defender OCTA جاسوسی کرد: SUV هاردکور در راه است

JLR (جگوار لندرور سابق) در سال 2022 یک دیفندر مجهز به V-8 را روانه بازار کرد، اما درجه سخت افزاری V-8 هنوز هم برای این شاسی بلند مقاوم در دست ساخت است.

این هفته توسط JLR به عنوان Defender OCTA تایید شد و نمونه های اولیه آن در طبیعت مشاهده شدند. قرار است اواخر امسال رونمایی شود و در صورت رسیدن به ایالات متحده احتمالاً شاهد عرضه آن به عنوان مدل 2025 خواهیم بود.

تمام چیزی که JLR در مورد این خودرو گفته است این است که با یک توربوشارژر دوقلو V-8 و نسخه ای از سیستم تعلیق 6D Dynamics این خودروساز عرضه خواهد شد. هر دو ویژگی در رنجروور اسپرت SV مربوطه یافت می‌شوند که 626 اسب‌بخار از موتور 4.4 لیتری V-8 توربوشارژ دوقلو تولید می‌کند.

سیستم تعلیق 6D Dynamics نامی فانتزی برای ترکیبی از دمپرهای هیدرولیکی بهم پیوسته، فنرهای هوای قابل تنظیم ارتفاع و کنترل ارتفاع است. به گفته JLR، این تنظیمات به گونه‌ای طراحی شده است که بدنه خودرو را در هنگام پیچ‌های سخت یا رانندگی در زمین‌های ناهموار در وضعیت تقریباً هموار نگه دارد.

نمونه های اولیه تعدادی از جزئیات اضافی را نشان می دهد. اینها شامل یک اگزوز تیتانیومی با نوک چهارگانه، همراه با قوس چرخ‌های گشاد شده، سیستم تعلیق برجسته، فلپ‌های گلی و لاستیک‌های همه‌جانبه BFGoodrich است. لاستیک ها به دور چرخ های 20 اینچی پیچیده شده اند و ابعاد 275/60 ​​در جلو و عقب دارند.

اگر در مورد نام آن تعجب می کنید، احتمالاً به اشکال خاصی از الماس در هندسه موسوم به هشت وجهی اشاره دارد. به احتمال زیاد JLR می‌خواهد بیان کند که Defender OCTA دارای انعطاف‌پذیری شبیه الماس است، سخت‌ترین ماده طبیعی روی زمین. عکس‌های تیزر منتشر شده در کنار تایید این هفته خودرو، نشان‌های کوچک الماسی را نشان می‌دهند.

JLR's Special Vehicle Operations چند سال پیش به راه اندازی یک Discovery SVX مشابه هاردکور نزدیک شد. این خودرو قرار بود با یک V-8 مجهز شود و به ارتقاءهای خارج از جاده مجهز شود. این یک محدوده جدید آفرود برای SVO، شبیه به محدوده متمرکز در مسیر SVR و محدوده فوق‌العاده لوکس SVAutobiography ایجاد می‌کرد. در حالی که Discovery SVX در نهایت لغو شد، JLR هرگز وسایل نقلیه آینده مانند آن را رد نکرد.