Abarth 595 Competizione Café Racer

·

رونی کولین از پوروو، فنلاند یکی از اعضای ثابت شکارچیان سرعت است. در طول سال‌ها، رویدادهای رونی در مرکز SpeedHooked و همچنین اتومبیل‌های او را به نمایش گذاشته‌ایم که جدیدترین آنها پورشه کاین بالا‌کشیده او است.

او مرد خوش ذوقی است، حرف واضحی که من می توانم پس از دیدن گاراژ رونی و اینکه دفترش درست در وسط آن است، پشت سر بگذارم. رونی از اینجا با تجارت روزمره سر و کار دارد و توسعه برند SpeedHooked و همچنین سایر فعالیت های تجاری خود را مدیریت می کند.

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-3
abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-35

او توسط ماشین‌هایی احاطه شده است، که مهم‌ترین آن‌ها ماکت آئودی کواترو S1 E2، یک جفت پورشه زیتونی مشکی، و یک دوکاتی پانیگال V4 قرمز و موکا-بژ است. با این حال، در آخرین بازدیدم، یک فیات آبارت 595 Competizione کوچک توجه من را برانگیخت.

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-33

رونی آن را “مسابقه مسابقه کافه آبارث” خود می نامد و دلیل خوبی هم دارد. اگر می‌دانید موتورسیکلت به سبک مسابقه‌ای کافه‌ای چیست، ممکن است شباهت‌هایی را در اینجا ببینید.

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-19

این یک ماشین معمولی در شمال اروپا نیست و رونی می‌گوید که هیچ گونه Abarth اصلاح شده در فنلاند را نمی‌شناسد. آخرین موشک جیبی دیفرانسیل جلوی او یک هوندا CR-X بود که زمانی که فقط 18 سال داشت آن را داشت، بنابراین ورود به 595 مطمئناً خاطرات خوبی را برای او زنده کرد، حتی اگر مایل ها بین یک هوندای دهه 90 و یک هوندا فاصله باشد. فیات مدرن و با کارایی بالا.

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-20

رونی 595 را در سوئد پیدا کرد، تقریباً جدید و دست نخورده. رنگ نیز عالی بود، زیرا رونی قبلاً یک آئودی RS6 در بژ موکا لاته داشت و ظاهر آن را دوست داشت. هنگامی که او شکار یک Abarth را شروع کرد، واقعاً یکی از آن ها را در فیات رالی بژ می خواست – دقیقاً همان رنگ – بنابراین خوب بود که فوراً آن کادر را علامت بزنید.

595 به عنوان یک نسخه Competizione، دارای توربو بزرگتر و ترمزهای برمبو نیز بود. البته رونی بیشتر می خواست.

اگرچه این خودروها معمولاً در اروپای مرکزی اصلاح می‌شوند، اما به ندرت با تمرکز بر وضعیت کیفی دیده می‌شوند. این ساخت با تجهیزات خوب و چند لمس کوچک غیرمنتظره روند را کاهش می دهد.

بدنه پس از فروش از Cadamuro Design در ایتالیا تهیه شده است و از فیات آبارت 695 Biposto که نسخه جاده ای ماشین مسابقه ای Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione است، مدل شده است. Cadamuro همچنین مقدار زیادی فیبر کربن را برای جمع کردن ظاهر ارائه کرد.

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-24

در زیر کاپوت، 595 Competizione از موتور 1.4 لیتری توربوشارژ کارخانه خود 177 اسب بخار قدرت داشت. این خودرو دارای اینترکولر کادامورو، ورودی جریان بالا و اگزوز تیتانیوم است که به گفته رونی مجموع خروجی آن به حدود 250 اسب بخار می رسد. این در عصر خودروهای پرفورمنس مدرن زیاد به نظر نمی رسد، اما آبارث وزن بسیار کمتری نسبت به سایر هات هاچ دارد (1985 پوند/900 کیلوگرم)، بنابراین در واقع بسیار سریع است.

همچنین به نظر شگفت انگیز می رسد. در واقع، وقتی رونی دور از چشم آن را راه اندازی کرد، یک لحظه فکر کردم که او به داخل یکی از پورشه هایش پریده است!

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-11

چرخ‌ها مجموعه‌ای از OZ Futura کلاسیک با مرکز برس‌کاری شده هستند که تا 18 اینچ افزایش یافته‌اند. کامبر 2.5 درجه در عقب، یک اتصال شیرین و کمی جمع شده را فراهم می کند.

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-25

ارتفاع کم سواری به دلیل تعلیق بادی سفارشی است که توسط برخی از دکمه‌های روی فرمان کنترل می‌شود. دکمه‌های دیگر چراغ‌های جلوی سفارشی مجهز به پورشه DRL را کنترل می‌کنند، در حالی که چرخ خود یک آیتم Fiat Ritmo Abarth با حاشیه‌های چوبی مربوط به دهه 80 است – جزئیاتی مرتب و قدیمی. همینطور دستگیره تعویض دنده چوبی روی شیفتر CAE Ultra که رونی می گوید از یک دستگاه اسپرسوساز تهیه شده است.

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-26
abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-31

فضای داخلی با آلکانترا پیچیده شده است و تمام قطعات و قطعات فیبر کربنی را که رونی می توانست پیدا کند را در خود دارد. این شامل صندلی‌های کربنی می‌شود – سطل‌های تیلت که هر کدام فقط ۱۱ پوند (۵ کیلوگرم) وزن دارند، در مقابل نمونه‌های اصلی که هر کدام ۵۵ پوند (۲۵ کیلوگرم) هستند. حذف صندلی عقب باعث کاهش وزن 44 پوند (20 کیلوگرم) دیگر شد. وقتی به ماشین شلیک کردم کارت های در گم بودند، اما فقط به این دلیل که رونی منتظر جایگزینی فیبر کربن بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاهش وزن، پنجره‌های جانبی Lexan با اسلات‌های دسترسی مناسب مک‌دونالد است.

abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-12
abarth-595-speedhooked-by-wheelsbywovka-21

در ابتدای داستان اشاره کردم که رونی این ماشین را کافه مسابقه آبارث خود می نامد. این خودرو نه تنها به دلیل رنگ لاته، لوازم جانبی وینتیج و ماهیت نیمه سبک وزنش مناسب است، بلکه به این دلیل که رونی در درجه اول از ماشین برای رفتن و گرفتن قهوه استفاده می کرد. البته، برای جلسات اتومبیلرانی و همچنین در روز های پیست گاه به گاه نیز جرأت می شود.

اما پس از سه سال مالکیت خودرو، رونی می‌گوید که اکنون بیشتر از تماشای آن از دفتر کارش لذت می‌برد، در حالی که مشغول رویاپردازی ساخت‌های بیشتر خودروهای فهرست سطلی است.

ولادیمیر لیادوف
اینستاگرام: wheelsbywovka
زیرا@wheelsbywovka.com
www.wheelsbywovka.com