Hyundai Ioniq 5 N مدل 2025 رانندگی آنقدر سرگرم کننده است که برای شما مهم نیست که برقی است

·

Hyundai Ioniq 5 N مدل 2025 رانندگی آنقدر سرگرم کننده است که برای شما مهم نیست که برقی است

پانزده سال پیش، مفهوم یک هیوندای برقی 600 اسب بخاری ذهن مردم را متحیر می کرد. و با این حال، امروز اینجا هستیم. هیوندای آیونیک 5 N مدل 2025 واقعی است و با زدن دکمه بوست 641 اسب بخار قدرت تولید می کند. این قدرت بسیار زیادی است، مشابه آنچه در یک لامبورگینی اوروس دریافت می کنید. با این حال، بسته به نحوه تعیین Urus خود، 67475 دلار Ioniq 5 N می تواند به طور کامل 200000 دلار ارزان تر باشد.

تمام این قدرت به این معنی بود که می دانستیم Ioniq 5 N سریع خواهد بود، حداقل در یک خط مستقیم. خیلی سریع. 0 تا 60 مایل در ساعت در 3.25 ثانیه سریع. با نزدیک به 5000 پوند برای حمل و نقل، ما باید فکر می کردیم که آیا واقعاً در گوشه ها سرگرم کننده است یا خیر. همانطور که مشخص است، بله، هیوندای Ioniq 5 N مدل 2025 یک رانندگی فوق العاده است. برخلاف کیا EV6 GT که با آن یک پلت فرم مشترک دارد، در یک مسیر مسابقه به همان اندازه که هر کراس اوور برقی ممکن است در خانه باشد.

افشای کامل: مردم هیوندای به شدت از من می خواستند Ioniq 5 N را برانم، آنها هزینه پرواز من به مونتری را پرداخت کردند، شام های گران قیمت را به من دادند، هزینه تمام نوشیدنی هایم را پرداخت کردند و لاگونا سکا را اجاره کردند تا بتوانم چند لاستیک گران قیمت را برشته کنم. کلاه و فشارسنج هم تهیه کردند که فراموش کردم با خودم به خانه ببرم. امیدوارم زنده بمونم

هیوندای آیونیک 5 N 2025عکس: هیوندای

اگر مطمئن نیستید چه کسی قرار است 70000 دلار برای یک هیوندای برقی با زمان 0 تا 60 3 ثانیه خرج کند، تنها نیستید. احتمالا هیوندای هم نمی داند. معمولاً خودروسازان یک نمایه مشتری برای یک خودروی جدید ایجاد می‌کنند، که به ما بینشی کوچک در مورد اینکه فکر می‌کند خودرو برای چه کسی جذاب خواهد بود، به ما می‌دهد. وقتی از سخنگویان هیوندای در مورد Ioniq 5 N پرسیدم، آنها گفتند که این بار این کار را نکردند. اگر می‌خواهید بدبین باشید، می‌توانید بگویید که به این دلیل است که هیوندای می‌داند که افراد زیادی آن را نمی‌خرند، اما از طرف دیگر، می‌توانید بگویید که هیوندای خودروی برقی با عملکردی را که می‌خواست بسازد بدون نگرانی بیش از حد در مورد جذب مشتری خاص ساخته است. .

کلاه برنامه ریز محصول فرضی خود را بگذارید و می توانید ایده مناسبی در مورد اینکه Ioniq 5 N احتمالاً برای چه کسانی جذاب خواهد بود به دست آورید. آنها احتمالاً حداقل 200000 دلار در سال درآمد دارند، به این معنی که احتمالاً خانه خود را دارند یا حداقل در ساختمانی به اندازه کافی زیبا زندگی می کنند که به شارژر دسترسی داشته باشند. آنها علاقه‌مندی هستند که یک ماشین اسپرت می‌خواهند اما به چیزی نیاز دارند که برای حمل یک بچه یا چند سگ به اندازه کافی کاربردی باشد. آنها همچنین احتمالاً ماشین دومی دارند که به آنها امکان می دهد خرید یک خودروی برقی را توجیه کنند که برای سفرهای جاده ای ناخوشایند است.

با این حال، در پایان روز، واقعاً مهم نیست زیرا Ioniq 5 N برای رانندگی بسیار سرگرم کننده است. یک آزمایش سریع در چند پیچ ​​باعث می‌شود خودتان را متقاعد کنید که قیمت بالا و محدوده نسبتاً پایین آن‌قدرها هم مهم نیست. اعداد و مقایسه های عملی را فراموش کنید، این چیز فقط یک شورش مطلق است. تنها پس از چند دقیقه در جاده، من و شریک رانندگیم نتوانستیم از قهقهه زدن خودداری کنیم و آن را با سرعت های بسیار زیاد به گوشه ها پرتاب کردیم. این ماشینی است که شما را به انجام کارهای احمقانه وادار می کند، و منظورم این است که به بهترین شکل ممکن. وقتی هیوندای گفت Ioniq 5 N یک “حقیر گوشه ای” خواهد بود، دروغ نبود.

هیوندای آیونیک 5 N 2025

عکس: هیوندای

این ویژگی قهقهه‌زا حتی در مورد حالت تعویض دنده گیربکس دوکلاچه جعلی که مهندسان هیوندای تصمیم گرفتند به Ioniq 5 N بدهند نیز صدق می‌کند، که یک ویژگی کاملاً سرگرم‌کننده است. می‌دانستم که به من دروغ می‌گوید، و می‌دانستم که در واقع من را سریع‌تر نمی‌کند، اما همچنین اهمیتی نمی‌دادم. خودروهای برقی سریع اعداد عملکردی باورنکردنی دارند، اما در تجربه من، یک چیز بی‌جان نیز در نحوه شتاب گرفتن آنها وجود دارد. بله، می توانید اعداد روی سرعت سنج را ببینید که به سرعت بالا می روند، اما واقعاً اینطور نیست احساس کنید وقتی شکم شما به ماشین رسید. حتی چیزی شبیه به ماشین مسابقه ای فورد Mach-E 1400 اسب بخاری تقریباً به همان سرعتی که بود احساس نمی کردم. اصولاً از مفهومی که می خواهید متنفر باشید، اما جابجایی جعلی باعث می شود که سریع در Ioniq 5 N جالب تر شوید. من احتمالاً از آن به صورت روزانه استفاده نمی کنم، اما قول می دهم که بیش از یک حقه است.

همچنین صداهای جعلی موتور دریافت می کنید که خوشبختانه می توانید آنها را خاموش کنید. در ابتدا انتظار داشتم که این یکی از اولین کارهایی باشد که انجام دادم، اما این کار را نکردم. اگر این راننده روزانه من بود، احتمالاً این کار را می‌کردم، اما چیزی در مورد این ماشین مسخره که صداهای مسخره‌ای ایجاد می‌کند، درست احساس می‌شد که من با سرعت زیادی در خیابان‌های مونتری رانندگی می‌کردم. می‌دانم اشتباه است، اما احساس درستی داشتم، و در حالی که من دوست دارم یک پاک‌شناس باشم که خطوط سختی را روی شن‌ها می‌کشد، اگر احمق‌تر می‌شوید، چرا همه‌چیز را انتخاب نکنید؟

انواع تنظیماتی وجود دارد که می توانید تنظیم کنید تا ماشین به شکلی که می خواهید رفتار کند، از جمله حالت دریفت، اما چیزی که مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد این بود که چقدر لذت بردم بدون اینکه حتی فکر کنم در چه حالتی هستم یا در چه تنظیماتی هستم. انتخاب کرده بود. علیرغم وزن 4800 پوندی، سیستم تعلیق و شاسی Ioniq 5 N در کنترل همه چیز بسیار عالی عمل کرد و ترمزها هر چقدر از آنها خواستم همچنان قوی باقی ماندند. همچنین بسیار راحت بود، بنابراین لازم نیست نگران پرداخت هزینه عملکرد با یک سواری سخت باشید.

هیوندای آیونیک 5 N 2025

عکس: هیوندای

در مسیر لاگونا سکا، Ioniq 5 N نیز بسیار لذت‌بخش‌تر از هر حقی است. عادت کردن به مرکز ثقل زیر من و در عین حال یادگیری مسیر کمی زمان برد، اما با هر دور می‌توانستم آن را با اطمینان بیشتر و سخت‌تر فشار دهم و در زمان شروع دور اول، تعداد شگفت‌آوری از ثانیه‌ها را کاهش دادم. درایو مسیر تمام شد با دو دور دیگر، احتمالاً می‌توانستم حتی سریع‌تر پیش بروم، اما شجاعت من نیز محدودیت‌هایی دارد، و همانطور که پیداست، پیچ چوب پنبه در شخص بسیار ترسناک‌تر است. این تقصیر من است، نه Ioniq 5 N.

همانطور که ماشین در پیست توانایی دارد، باورم سخت است که مالکان واقعاً Ioniq 5 N های خود را به پیست ببرند. من حدود 200 مایل برد را با شارژ تقریباً کامل دیدم، که احتمالاً برای رانندگی روزانه خوب است، اگر بتوانید در خانه شارژ کنید، اما اگر مجبور باشید تا پیست رانندگی کنید و شارژر در دسترس نباشد، به راحتی می توانید به پایان برسانید. بدون فاصله کافی برای بازگشت به خانه پس از آن. سه دور داغ به اضافه یک خنک شدن با راننده هیوندای سخت 20 درصد باتری Ioniq 5 N را از بین برد. اگر در مورد زمان‌های دور خود جدی هستید، مهمانی در زمان کمتری نسبت به پخش جریانی یک قسمت از «پایان خوش» به پایان می‌رسد. و حتی اگر پیست محلی شما شارژر داشته باشد، وزن به این معنی است که تقریباً به همان سرعتی که از طریق باتری می سوزانید از لاستیک عبور خواهید کرد.

هیوندای آیونیک 5 N 2025عکس: هیوندای

اگر از آن دسته افراد عملی هستید که می خواهید اعداد و جزئیات را بخوانید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید بعدی خود بگیرید، احتمالا Ioniq 5 N برای شما مناسب نیست. این یک هیوندای بسیار گران قیمت با برد محدود است و در هسته آن هنوز هم یک کراس اوور برقی نسبتاً بزرگ با مجموعه‌ای از قطعات سریع در داخل آن است. اما از طرف دیگر، این اولین باری است که من یک خودروی برقی رانندگی می کنم و به این اندازه سرگرم کننده بودم. من می‌خواستم از کل تعویض دنده‌های تقلبی متنفر باشم و معمولاً نمی‌خواهم با صدای موتور تقلبی ربطی داشته باشم، و با این حال، در ماشینی که جز دروغ گفتن به شما کار دیگری انجام نمی‌دهد، یک انفجار مطلق داشتم. قرار است به اعداد و ارقام سخت اهمیت بدهم و مشاوره خوبی برای خرید بدهم، و تنها چیزی که می توانم در مورد آن صحبت کنم این است که چقدر لذت بردم. حدس می‌زنم اگر این تجربه را لذت‌بخش‌تر می‌کند، بدم نمی‌آید که به او دروغ گفته شود. و به من اعتماد کنید، اینکه زمان پشت فرمان Ioniq 5 N را «لذت‌آمیز» بنامم واقعاً آن را کم‌کم می‌کند.

اگر ماشین برای شما نیست، برای شما نیست. راستش را بخواهید، احتمالا برای اکثر مردم ماشین نیست. با توجه به اینکه هزینه اش بیشتر از تولید من در یک سال است، مطمئناً برای من نیست، اما این مشکل من است، نه هیوندای. حتی هیوندای هم احتمالاً اذعان می‌کند که Ioniq 5 N واقعاً روی کاغذ چندان منطقی نیست، اما چرا خودرویی بخریم که صفحه‌گسترده می‌گوید از نظر عینی انتخاب درستی است؟ کمی زندگی کنید و ماشینی را بخرید که به شما حسی بدهد حتی اگر نشان روی کاپوت معتبرترین نباشد. اگر دوستانتان به شما بخندند که 70000 دلار برای لامبورگینی اوروس خرج کرده اید، چه کسی اهمیت می دهد؟ آن‌ها فقط بازنده‌های سرسختی هستند که اگر به صورتشان کوبیده شود، زمان خوبی را نمی‌شناسند.

من واقعاً نمی دانم آیا Ioniq 5 N موفق خواهد بود یا خیر. هیوندای در مورد اینکه چگونه فروش i30 N به مراتب بالاتر از تخمین های فروش داخلی آنها بود، صحبت های زیادی کرد، بنابراین همیشه ممکن است که Ioniq 5 N نیز کاری مشابه انجام دهد. نمی دانم، من برنامه ریز محصول نیستم و نباید باشم. من فقط می دانم که ماشینی که من رانندگی کردم، بسیار جذاب بود، و امیدوارم افراد دیگر نیز مانند من در Ioniq 5 N لذت ببرند. حتی اگر هیوندای چیزی ساخته باشد که افراد زیادی قصد خرید آن را ندارند، من همچنان دوست دارم که آن را به هر حال تولید کنند.

هیوندای آیونیک 5 N 2025

عکس: هیوندای

هیوندای آیونیک 5 N 2025

عکس: هیوندای

هیوندای آیونیک 5 N 2025

عکس: هیوندای