Mini Aceman در نمایشگاه خودرو پکن به عنوان یک کراس اوور کوچک و تمام الکتریکی معرفی شد

·

Mini Aceman در نمایشگاه خودرو پکن به عنوان یک کراس اوور کوچک و تمام الکتریکی معرفی شد

این Mini Aceman کاملاً جدید است و یک مینی کراس اوور تمام الکتریکی است. با تقسیم تفاوت اندازه بین مینی کوپر مناسب و مینی کانتریمن بزرگ، فضایی را که قبلاً توسط کلابمن متوقف شده اشغال شده بود، پر می کند، اما این کار را بدون گزینه ای با موتور بنزینی (یا درهای بامزه انباری در عقب) انجام می دهد.

با این حال، قبل از اینکه جلوی خودمان را بگیریم، Mini به صراحت اعلام کرد که Aceman هنوز برای فروش در ایالات متحده تایید نشده است و اولین نمایش جهانی خود به تازگی در نمایشگاه خودرو پکن انجام شد. بنابراین، از هم‌اکنون، این خودروی الکتریکی کوچک قطعاً برای بازارهای بین‌المللی است، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا Mini مناسب می‌داند که آن را به اینجا بیاورد یا خیر.

مینی آسمن

در ابتدا دو نسخه Aceman E و Aceman SE وارد بازار خواهند شد. پایه E مجهز به یک موتور الکتریکی است که 184 اسب بخار قدرت و 214 پوند فوت گشتاور دارد که برای شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت 7.9 ثانیه کافی است. همچنین یک بسته باتری 42.5 کیلووات ساعتی دریافت می کند که مینی می گوید در چرخه تست خوشبینانه WLTP برد 192 مایلی به آن می دهد – حداکثر شارژ سریع در 75 کیلووات در این مدل. در همین حال، Aceman SE دارای یک موتور الکتریکی قوی تر با قدرت 218 اسب بخار و گشتاور 243 پوند فوت است که سرعت صفر تا 62 مایل در ساعت آن را به 7.1 ثانیه کاهش می دهد. SE همچنین دارای یک بسته باتری بزرگتر با ظرفیت 54.2 کیلووات ساعت است که برد آن را در چرخه WLTP به 252 مایل افزایش می دهد – همچنین بهتر از E شارژ می شود و به حداکثر 95 کیلووات می رسد. توجه داشته باشید که هر دو نسخه سطح بسیار کمتری را در آزمون EPA پوشش می‌دهند، که فشارسنج واقعی‌تری برای رانندگی در دنیای واقعی نسبت به تست WLTP است.

Aceman که در حدود 14 اینچ کوتاهتر و سه اینچ باریکتر از Countryman بزرگ است، مطمئناً یک خودروی برقی سرگرم کننده تر و ارزان تر برای رانندگی خواهد بود. ما در حال حاضر چیز زیادی در مورد پایه های آن نمی دانیم، اما مینی می گوید سیستم های تعلیق، فرمان، پیشرانه و سیستم های ترمز آن همگی با رانندگی سرگرم کننده تنظیم شده اند. ظاهر بیرونی آن شبیه به آن نیست، اما دقیقاً از جهت طراحی پیشنهاد شده توسط کانسپت Aceman در سال 2022 پیروی می کند. بسیاری از عناصری که در کوپر و کانتریمن جدید دیده ایم، در اینجا نیز اعمال می شوند، مانند الگوهای نور قابل تنظیم، مسطح. سطح بندی و مینیمالیسم کلی به یک ظاهر طراحی شده است. گزینه های چرخ بین 17 تا 19 اینچ در دسترس خواهد بود و چهار تریم مختلف با سبک های مختلف نیز وجود خواهد داشت. یکی از این چهار تریم JCW خواهد بود، اما قرار نیست یک مدل پرفورمنس باشد، در عوض به افزودنی‌های ظاهری اسپورت مانند سقف قرمز چیلی و نوارهای کاپوت در کنار لهجه‌های مشکی براق در سراسر بیرونی پایبند است.

مینی آسمن

طراحی داخلی آینه سایر محصولات اخیر Mini نیز هست. طراحی پشت سر هم تمام تأکید را بر صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی OLED مرکزی (گرد) دارد که از نرم افزار جدید و جذاب Mini سیستم عامل 9 استفاده می کند – می توانید در اینجا به آنچه که در اینجا ارائه می شود غواصی عمیقی داشته باشید. هم تجربه روی صفحه نمایش، هم نحوه رانندگی ماشین و هم عناصر مختلف نورپردازی در ماشین توسط “حالت تجربه” (از هشت حالت کلی) که شما در آن هستید کنترل می شود. دکمه ها و کلیدهای بسیار کمی در Aceman استفاده می شود. اما آنهایی که وجود دارند در “نوار تعویض” در زیر صفحه گروه بندی می شوند. حتی بدون یک پشته وسط یا دایره شلوغ، فضای داخلی Aceman مملو از شخصیت است، از استفاده از مواد وحشی گرفته تا الگوها و رنگ‌هایی که در چهره شما ظاهر می‌شوند، تقریباً به هر کجا که نگاه کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در دسترس بودن Aceman در اینجا هنوز مشخص نیست. قیمت آن نیز به همین صورت است، زیرا Mini هنوز عددی روی آن قرار نداده است. گفته می‌شود، اگر Mini آن را به ایالات متحده آورد، ما انتظار داریم که یک فاصله سالم از کانتریمن SE 2025 شروع کند که قیمت آن از 46195 دلار شروع می‌شود.

مینی کوپر، مینی آسمن و مینی کانتریمن

ویدیو مرتبط: