NYT می آموزد که چگونه خریداران خودرو جنرال موتورز در برنامه ای که نرخ های بیمه را افزایش می دهد، منتهی می شوند

·

NYT می آموزد که چگونه خریداران خودرو جنرال موتورز در برنامه ای که نرخ های بیمه را افزایش می دهد، منتهی می شوند

NYT می آموزد که چگونه خریداران خودرو جنرال موتورز در برنامه ای که نرخ های بیمه را افزایش می دهد، منتهی می شوند

داستان در مورد به اشتراک گذاری داده های رانندگی از وسایل نقلیه متصل با اشخاص ثالث توسط جنرال موتورز اکنون دارای قسط سوم است. خلاصه سریع این است نیویورک تایمز خبرنگار کشمیر هیل این خبر را منتشر کرد که جنرال موتورز اطلاعات رانندگی در مورد رانندگان خاص و سفرهای خاص به LexisNexis و Verisk را می فروشد، دو شرکتی که به شرکت های بیمه خودرو کمک می کنند تا ریسک را ارزیابی کنند. رانندگان در برنامه ای به نام Smart Driver+ ثبت نام کرده بودند، یک برنامه گیمیفیکیشن رانندگی که توسط GM به عنوان راهی برای بهبود رانندگی توصیف شده است. در قسمت پشتی، Smart Driver+ به حوادثی اشاره می کرد که ترمز شدید، شتاب گیری شدید، انحراف و سرعت زیاد را در نظر می گرفت. پس از آن بیمه‌گران از این پرونده‌های پر از حوادث برای افزایش نرخ بیمه‌شدگان خود استفاده می‌کردند. دو هفته پس از اجرای اولین قطعه در NYT، جنرال موتورز گفت که روابط خود را با LexisNexis قطع کرده است، زیرا “اعتماد مشتری برای ما یک اولویت است و ما فعالانه در حال ارزیابی فرآیندها و سیاست های حفظ حریم خصوصی خود هستیم.” در آن زمان، یک راننده کادیلاک در فلوریدا که حق بیمه او دو برابر شده بود، قبلاً شکایت کرده بود.

جنرال موتورز گفت که مالکان باید در برنامه SmartDriver شرکت کنند. در آخرین قسمت، هیل که بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد و نوشته‌اش می‌گوید بیش از 10 سال در مورد حریم خصوصی و فناوری می‌نویسد، سپس متوجه شد شورلت بولتی که او و همسرش در دسامبر 2023 خریده بودند، در Smart Driver+ ثبت‌نام کرده بود، هرچند او این کار را به خاطر نمی آورد. شوهرش از LexisNexis و Verisk گزارش‌هایی درخواست کرد، و مطمئناً دو پرونده دریافت کرد که بین آنها، حوادثی را که در طول نزدیک به 300 سفر در سه ماه انجام شد، مرور می‌کردند. از آنجایی که نمایندگی، شوهرش را به عنوان مالک اصلی فهرست کرده است – علیرغم نام هر دوی آنها در عنوان خودرو – هیچ یک از شرکت های شخص ثالث اطلاعاتی در مورد کشمیر هیل نداشتند.

هیل گفت که او و همسرش برنامه OnStar را بررسی کردند تا ببینند آیا در Smart Driver ثبت نام کرده اند یا خیر. برنامه به آنها گفت که نیستند. سپس آنها از طریق رایانه وارد OnStar شدند که به آنها گفت که ثبت نام کرده اند. جنرال موتورز به هیل گفت که “جمعیت کمی” از مالکان با این “اشکال” مواجه شده اند که منجر به نمایش اطلاعات اشتباه در برنامه می شود.

هنگامی که او با فروشنده در نمایندگی تماس گرفت تا از زمانی که ظاهراً شرکت کرده است بپرسد، تکه های آشکار ظاهر شد. او گفت که سه صفحه در طی مراحل اداری فروش وجود دارد که بدون اینکه از مشتری بپرسد به طور خودکار با «بله»، «بله» و «خیر» آنها را پر می کند. صفحه دوم مشتری را برای OnStar ثبت نام می کند – Bolt به هر حال برای هشت سال با دسترسی متصل است – و مالک را در Smart Driver ثبت نام می کند. جنرال موتورز به هیل اصرار داشت که خریداران خودرو باید شرایط را تأیید کنند و چند خط در صفحه مورد نظر به فروشنده دستور می‌دهد تا تأیید خریدار را بگیرد. فروشنده گفت که اگر خریدار را برای OnStar ثبت نام نکند، دستمزد او قطع می شود و GM نمایندگی ها را بر اساس درصد وسایل نقلیه ثبت نام شده در Connected Access درجه بندی می کند. معلوم شد که صفحه‌ای که در OnStar شرکت می‌کند، صفحه‌ای است که Smart Driver+ را انتخاب می‌کند. — بنابراین در نمایندگی، یک خریدار خودروی جدید نمی‌توانست OnStar را انتخاب کند و از Smart Driver+ منصرف شود. خریدار می‌تواند از OnStar Connected Services انصراف دهد، اما پس از آن مالک مزایایی مانند به‌روزرسانی‌های OTA خاص یا عیب‌یابی از راه دور را دریافت نخواهد کرد.

وقتی هیل برای پرسیدن سوالات بیشتر به نمایندگی رفت، نوشت: “(الف) فروشنده ارشدتر گفت که آنها همیشه از مشتریان خود می خواهند شرایط را بپذیرند. شاید فروشنده ما با تلفن اشتباه کرده است و من و شوهرم لحظه ای را فراموش کرده ایم. زمانی که از ما خواسته شد روی «بله» روی این صفحه ضربه بزنید، خرید ماشین را خریداری کنید.” هیل اعتراف می کند که ممکن است فراموش کرده باشد، مدارک زیادی برای تکمیل یک فروش وجود دارد.

با این حال، حتی اگر هیل شرکت کرده بود، صفحه دیجیتالی مورد بحث توضیح نمی‌داد که چگونه GM ممکن است از اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط Smart Driver+ استفاده کند – مانند فروش اطلاعات به شرکت‌های شخص ثالث. و به یاد داشته باشید، این اطلاعاتی است که راننده وسیله نقلیه نمی بیند مگر اینکه گزارش خود را از LexisNexis یا Verisk دریافت کند.

دو ماه پس از آن، جنرال موتور به اشتراک گذاری داده ها با LexisNexis و Verisk پایان داد، Smart Driver را در تمام وسایل نقلیه GM خاموش کرد و پیشنهاد اعتماد و حفظ حریم خصوصی جدیدی را استخدام کرد. همچنین با حداقل 10 شکایت فدرال از سوی مالکان خشمگین در مورد SmartDriver مواجه است. توصیه می کنیم داستان کامل را بخوانید، که جزئیات بسیار بیشتری در مورد این موضوع و نظرات کسانی که مسائل مربوط به حریم خصوصی را مطالعه می کنند ارائه می دهد.