Opel Grandland 2024 بر اساس پلت فرم STLA متوسط ​​EV معرفی شد

·

Opel Grandland 2024 بر اساس پلت فرم STLA متوسط ​​EV معرفی شد

هفته گذشته اوپل کراس اوور پرچمدار جدید خود، گرندلند 2024 را پوشش داد.

قرار است فروش آن در اواخر سال جاری در بازارهایی که برند آلمانی در آن فعالیت می کند آغاز شود و خریداران می توانند از میان پیشرانه های هیبریدی ملایم، پلاگین هیبریدی و الکتریکی یکی را انتخاب کنند. این انعطاف‌پذیری به دلیل استفاده از پلتفرم STLA Medium شرکت مادر Opel Stellantis است که برای جمع‌وجور و سایز متوسط ​​طراحی شده است.

فقط Grandland الکتریکی نشان داده شده است. جزئیات کامل تا زمان عرضه به بازار مخفی می‌شود، اما اوپل تأیید کرده است که بزرگترین باتری 98 کیلووات ساعت یا برای مسافت بیش از 400 مایل در چرخه WLTP در خارج از کشور کافی است. Stellantis قبلاً حداکثر برد با امتیاز EPA 370 مایل را برای پلت فرم STLA Medium ذکر کرده است.

هیچ رقم قدرتی فاش نشده است اما پلت فرم STLA Medium قادر به پشتیبانی از پیشرانه های الکتریکی تا 382 اسب بخار است. نسل قبلی گرندلند در فرم هیبریدی پلاگین 300 اسب بخار قدرت داشت.

بدون عنوان

Grandland جدید کمی بزرگتر از نسل قبلی خود است. طول آن 183.1 اینچ است که 6.8 اینچ بلندتر از نسل قبلی است. همچنین 75 اینچ عرض یا حدود 2.5 اینچ پهن تر از نسل قبلی خود دارد. این باید فضای بیشتری را در داخل ایجاد کند. اوپل حجم بار را نزدیک به 58 فوت مکعب با خواباندن صندلی‌های عقب اعلام کرده است.

در جلوی کابین، داشبورد دارای طراحی ساده با یک دسته گیج دیجیتالی باریک و یک صفحه نمایش لمسی عریض (16 اینچی) است که به عنوان مرکز اطلاعات سرگرمی عمل می کند. یک نمایشگر هدآپ نیز گنجانده شده است، در حالی که چند کنترل فیزیکی برای عملکردهای پرکاربرد، مانند تنظیم تنظیمات آب و هوا، وجود دارد.

گرندلند جدید همچنین نسل بعدی هایلایت های LED ماتریسی را برای اوپل معرفی می کند. هر واحد چراغ جلو شامل 25600 پیکسل جداگانه است. به گفته اوپل، این بدان معناست که می تواند اشیایی مانند خودروهای مقابل را با دقت بیشتری نسبت به نسخه قبلی مسدود کند، در حالی که در عین حال الگوی نور بسیار روشن تر و همگن را ارائه می دهد. سایر فناوری‌های برتر عبارتند از کروز کنترل تطبیقی ​​با کمک تغییر مسیر، کمک پارک با فرمان خودکار و دوربین دید فراگیر.

تولید در کارخانه اوپل در آیزناخ آلمان انجام خواهد شد.