Penske: IndyCar مطمئناً چرخی را بررسی می کند که بر فراز غرفه های شکسته Indy 500 پرواز کرده است.

·

چرخ حدود 350 یارد را طی کرد و سپس به جلوی شورلت پارک شده یک فن له شد. با حضور بیش از 300000 نفر در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی، و جایگاه کامل در پیچ های 1 و 2، خوشبختانه هیچ کس آسیب ندید.

مسابقات اتومبیل رانی AP بیشتر: https://apnews.com/hub/auto-racing و https://twitter.com/AP_Sports

ایندیاناپولیس – مالک ایندی‌کار، راجر پنسکه، می‌گوید مطمئن است که مسئولان سری بررسی خواهند کرد که چه چیزی منجر به شل شدن چرخ در حین تصادف در ایندیاناپولیس 500 شد، که در نهایت قبل از فرود آمدن بر روی یک خودروی پارک شده، از روی حصار و جایگاه‌ها عبور کرد.

پنسکه گفت: “ما مدت زیادی است که چرخی از آن جدا نشده است.” ما خیلی خوش شانس بودیم که تصادف بدی نداشتیم.

کرکوود گفت: «این قسمت ترسناک است. “شما وارونه هستید و به نوعی در آن نقطه گیر کرده اید.”

صاحب شورلتی که روز یکشنبه بیشترین آسیب را متحمل شد، رابین متیوز، یکی از طرفداران مسابقه از ایندیاناپولیس بود. ماشین او، که او آن را “گلوله برفی” می نامد، به دلیل آسیب دیدگی مجبور به یدک کشی شد. او فرصتی برای بوسیدن حیاط آجری دریافت کرد، و جی. داگلاس بولز، رئیس راه آهن موتور ایندیاناپولیس، او را به خانه رساند.

در طول یک مسابقه در سال 1998 در سرعت بین المللی میشیگان با CART – که بعداً بخشی از IndyCar شد – آدریان فرناندز تصادف کرد و یک تایر و سایر قطعات به داخل جایگاه ها پرواز کردند. در آن روز سه هوادار کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

در جریان مسابقات 500 ایندیاناپولیس در سال 1987، یک هوادار بر اثر برخورد یک لاستیک به ردیف بالای سکوها کشته شد. این خودرو از ماشین تونی بتنهاوزن خارج شده بود، سپس از جلوی ماشین روبرتو گوئررو، قبل از فرود در میان هواداران، پرید.

آن حوادثی که منجر به توسعه اتصالاتی می شود که قرار است چرخ ها را متصل نگه دارند.

خودروها قرار است دارای یک بند باشند که حتی در صورت خراب شدن، چرخ را متصل نگه می دارد. اما هنگامی که فلیکس روزنکویست در پیچ های 1 و 2 در دورهای پایانی یکشنبه به دیوار برخورد کرد و کایل کرکوود از عقب ماشین خود به سمت حصار گیره حرکت کرد، چرخ قبل از فرود آمدن در سکو از روی نرده و گوشه جایگاه اوج گرفت. محوطه پارکینگ.

پنسکه که راننده‌اش جوزف نیوگاردن در مسابقه پیروز شد، گفت: «من دیدم که چه اتفاقی افتاد، دیدم که بالای یک ساختمان پرید و رفتم و با ماشینی در آنجا برخورد کردم، که واضح است که بسیار نگران‌کننده است.»

سال بعد، سه هوادار در شارلوت موتور اسپیدوی زمانی که یک لاستیک و دیگر زباله‌ها به داخل جایگاه‌ها در جریان مسابقات لیگ مسابقات ایندی پرواز کردند، کشته و هشت نفر مجروح شدند. مسابقه لغو شد و ایندی کار به پیست سرعت برنگشته است.

___

جان گرین، نویسنده ای از ایندیاناپولیس در توییتی نوشت: «من در این نوبت بودم. “به نظر می رسد که همه خوب هستند، بسیار راحت شده اند. تماشای چرخی که بر فراز دوستانم با سرعت 150 مایل در ساعت پرواز می کند، تجربه ای نیست که من مشتاق تکرار آن باشم.

Penske در مورد خرید IndyCar و Indianapolis Motor Speedway حدود سه سال پیش بسته شد.

روزنکویست و کرکوود نیز در این حادثه آسیب ندیدند، اگرچه دومی کاملاً سواری کرد. کرک‌وود پس از تماس در هوا معلق شد و وارونه در مقابل دیوار فرود آمد و در حالی که جرقه‌هایی از ماشینش می‌ریختند، چندین صد متر سر خورد.

IndyCar گفت که یک نفر با آوارهای دیگر تصادف برخورد کرد اما بررسی شد و از مرکز مراقبت داخلی مرخص شد.

پنسکه پس از جشن پیروزی یکشنبه گفت: «ما روی چرخ‌ها بند داریم و چرخ عقبی بود که جدا شد، و من مطمئن هستم که بچه‌های IndyCar به آن نگاه خواهند کرد و تعیین خواهند کرد که واقعاً چه اتفاقی افتاده است».