Rivian درب عقب را با میز کار داخلی بررسی می کند

·

Rivian درب عقب را با میز کار داخلی بررسی می کند

هدف Rivian R1T بیشتر مکان‌های کمپ است تا مکان‌های کار، اما ثبت اختراع این خودروساز به ویژگی جدیدی اشاره می‌کند که می‌تواند مفید بودن وانت برقی را به عنوان وسیله نقلیه کاری افزایش دهد.

در یک درخواست ثبت اختراع که در سال 2022 در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شد، اما تنها در 4 آوریل منتشر شد، Rivian جزئیات یک درب عقب با یک میز کار یکپارچه را نشان می دهد.

درب عقب اساساً به عنوان یک نقطه نصب برای عناصر مختلف از جمله بازوهای پشتیبانی قابل گسترش، گیره ها، گیره ها و بست ها عمل می کند. برخی از این عناصر، مانند بازوهای پشتیبانی، می توانند در درب عقب تعبیه شوند و در صورت نیاز تا شوند، در حالی که برخی دیگر می توانند از طریق زبانه ها به درب عقب متصل شوند.

نقشه‌های همراه با درخواست ثبت اختراع یک پیکاپ را نشان می‌دهند، اما ریویان خاطرنشان می‌کند که مفهوم میز کار می‌تواند به جز درب‌های عقب کامیون در مناطق دیگر نیز اعمال شود. به گفته این خودروساز، لامپ‌ها همچنین می‌توانند با درهای عبور تونل دنده در پشت کابین R1T یا روی درب عقب خودروی شاسی‌بلند ادغام شوند. به یاد بیاورید که Rivian R1S دارای یک درب عقب دوشاخه است، با سطح صاف پایین تر شبیه درب عقب وانت.

تصویر ثبت اختراع میز کار درب عقب ریویان

تصویر ثبت اختراع میز کار درب عقب ریویان

ریوین به دنبال راه های مختلفی برای افزایش کاربرد پیکاپ ها بوده است. سایر ثبت اختراعات اخیر این خودروساز شامل سیستم قفسه تخت، سینی ذخیره سازی کشویی و درب عقب لولای غازی است که می تواند 180 درجه باز شود. با این حال، همه ایده‌های ثبت اختراع به تولید نمی‌رسند، و مشخص نیست که آیا این ایده‌ها برای به‌روزرسانی آینده R1T یا خودروی دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند یا خیر.

ریوین در ماه مارس از سری ارزان‌تر R2 خود در قالب R2S SUV رونمایی کرد، اما هنوز پیکاپ R2T را تایید نکرده است. اما با توجه به اینکه تولید R2S تا سال 2026 شروع نشده است، هنوز زمان برای اعلام این خبر وجود دارد.