Rivian 827 میلیون دلار مشوق برای توسعه تأسیسات ایلینویز دریافت کرد، سهام جهش کرد

·

Rivian 827 میلیون دلار مشوق برای توسعه تأسیسات ایلینویز دریافت کرد، سهام جهش کرد

Rivian 827 میلیون دلار مشوق برای توسعه تأسیسات ایلینویز دریافت کرد، سهام جهش کرد

Rivian Automotive روز پنجشنبه اعلام کرد که 827 میلیون دلار به عنوان یک بسته تشویقی از ایالت ایلینویز دریافت کرده است تا عملیات خود را در تاسیسات عادی خود توسعه دهد.

سهام شرکت مستقر در ایروین در کالیفرنیا پس از از دست دادن بیش از 60 درصد از ارزش خود در سال جاری، تا پایان روز چهارشنبه، تقریباً 10 درصد در معاملات بعد از ظهر افزایش یافت.

این شرکت گفت که کارخانه ایلینوی، جایی که Rivian همچنین ون های تحویل الکتریکی خود را برای بزرگترین سرمایه گذار خود، Amazon.com می سازد، می تواند سالانه 150000 وسیله نقلیه تولید کند.

ریویان مدل SUV سایز متوسط ​​ارزان‌تر خود را تولید خواهد کرد که در ماه مارس رونمایی شد و در کارخانه با مدل Y تسلا روبرو خواهد شد.

با اضافه شدن R2، ریوین انتظار دارد ظرفیت کل سالانه 215000 خودرو داشته باشد.

این شرکت گفت که بودجه ایالت ایلینویز برای توسعه کارخانه، بهبود زیرساخت های عمومی و برنامه های آموزش شغلی برای نیروی کار آن هزینه خواهد شد.

این بسته تشویقی به تراز نقدی و معادل های نقدی ریوین در پایان سال گذشته 7.86 میلیارد دلار اضافه می کند.

در اوایل سال جاری، ریوین گفته بود که انتظار دارد در سال 2024 حدود 1.75 میلیارد دلار در هزینه‌های سرمایه‌ای صرف کند که ناشی از سرمایه‌گذاری اضافی در تأسیسات دوم در خارج از آتلانتا، جورجیا است، اما از آن زمان ساخت کارخانه را متوقف کرده است.

ریویان گفت که ساخت و ساز بعداً در گرجستان از سر گرفته می شود زیرا این سایت “بخش بسیار مهمی از استراتژی بلندمدت آن باقی می ماند.”

ریوین که قرار است هفته آینده نتایج سه ماهه اول را گزارش کند، با انتشار دو اوراق قرضه در سال گذشته بیش از 3 میلیارد دلار جمع آوری کرد، اما برخی تحلیلگران و سرمایه گذاران می گویند که تا سال 2026 به سرمایه بیشتری نیاز خواهد داشت.