UAW به پیروزی اتحادیه در کارخانه فولکس واگن در تنسی دست یافت

·

UAW به پیروزی اتحادیه در کارخانه فولکس واگن در تنسی دست یافت

یکی از کارمندان فولکس واگن نتایج رای گیری اتحادیه را جشن می گیرد. (گتی ایماژ)

چاتانوگا، تنسی – کارگران کارخانه فولکس واگن در تنسی به پیوستن به کارگران متحد اتومبیل رای داده اند، که این یک پیروزی لرزه ای برای اتحادیه است که از پایگاه دیترویت خود به سمت جنوب و غرب ایالات متحده پیش می رود.

اکثریت کارگران واجد شرایط رای به نفع اتحادیه به صندوق انداختند و آرای نهایی در روز جمعه 2628 به 985 یا 73 درصد برای پیوستن به UAW بود.

این پیروزی، کارخانه چاتانوگا را به اولین کارخانه خودروسازی در جنوب تبدیل می‌کند که از دهه 1940 از طریق انتخابات به اتحادیه تبدیل می‌شود و اولین کارخانه خودروسازی با مالکیت خارجی در جنوب است که این کار را انجام می‌دهد.

این پیروزی ضربه بزرگی به کمپین رئیس UAW، شاون فاین برای اتحاد کارخانه‌های متعلق به بیش از دوازده خودروساز در سراسر ایالات متحده، از جمله تسلا است. فاین و تیمش متعهد شده اند تا 40 میلیون دلار تا سال 2026 برای این تلاش هزینه کنند.

کارگران شاد، که برخی اشک می ریختند، دستان خود را به نشانه پیروزی بالا بردند و با اعلام نتایج، پوسترهای “آری اتحادیه” را بالا نگه داشتند.

لیزا الیوت، کارمند فولکس‌واگن، در حالی که همکارانش را در آغوش می‌گرفت، گفت: «از اینکه ما واقعاً آنچه را که در نظر داشتیم انجام دادیم، خوشحالم. او تشویق کرد: “به مرسدس بگو آنها نفر بعدی هستند.”

UAW به پیروزی اتحادیه در کارخانه فولکس واگن در تنسی دست یافت

یک کارخانه مرسدس بنز در آلاباما، که اکثر کارگران در آن کارت هایی را امضا کرده اند که نشان می دهد از اتحادیه سازی حمایت می کنند، مرکز بعدی برای برگزاری انتخابات UAW در هفته 13 مه خواهد بود.

اگرچه UAW در سال‌های 2014 و 2019 در همان کارخانه با اندکی از دست دادن آرا، رأی‌گیری امسال با افزایش حمایت عمومی از اتحادیه‌ها و مذاکرات موفقیت‌آمیز قرارداد در سال گذشته با سه خودروساز بزرگ انجام شد.

هارلی شایکن، استاد کار در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، گفت: “حاشیه بسیار زیاد است.” این یک لحظه تاریخی است.»

فولکس واگن در مورد رای گیری در تنها کارخانه غیر اتحادیه خود در سطح جهان موضع بی طرفی گرفت. UAW قبلاً نماینده کارگران فولکس‌واگن در کارخانه‌ای در پنسیلوانیا بوده است که ماشین‌های Rabbit را قبل از بسته شدن آن در سال 1988 ساخته بودند.

برای چندین دهه، این اتحادیه در کارخانه‌های خودروسازی جنوب، جایی که احساسات ضد اتحادیه‌ای مدت‌هاست ریشه‌دار شده است، دست به کار شده است. اوایل این هفته فرمانداران جمهوری خواه در شش ایالت جنوبی از جمله تنسی در مخالفت با این اتحادیه صحبت کردند.

علاوه بر دو ضرر ناچیز فولکس‌واگن قبلاً، UAW سه شکست مهم دیگر در کارخانه‌های جنوبی متعلق به نیسان متحمل شد که آخرین مورد در سال 2017 در می‌سی‌سی‌پی بود.

UAW به پیروزی اتحادیه در کارخانه فولکس واگن در تنسی دست یافت

اما جنبش کارگری گسترده‌تر از آن زمان تا حدودی دوران رنسانس را پشت سر گذاشته است، به طوری که تعداد کارگران در صنایع مختلف در سال گذشته اعتصاب کردند.

پاییز گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در خارج از دیترویت، جایی که اتحادیه افزایش درصدی دو رقمی و همچنین افزایش هزینه‌های زندگی را از جنرال موتورز، فورد موتور و استلانتیس به دست آورد، رفت. این امر موجی از افزایش خودروسازان غیر اتحادیه را برانگیخت که به گفته برخی تحلیلگران برای جلوگیری از خروج اتحادیه ها طراحی شده بودند.

بایدن پس از رای گیری در بیانیه ای فرمانداران جمهوری خواه را سرزنش کرد. بایدن که امسال برای انتخاب مجدد نامزد شده است، گفت: «من به ایستادن در کنار کارگران آمریکایی و مقابله با تلاش جمهوری خواهان برای تضعیف صدای کارگران ادامه خواهم داد.

علاوه بر کارخانه مرسدس بنز، UAW گفته است که بیش از 30 درصد از کارکنان کارخانه هیوندای در آلاباما و کارخانه قطعات خودرو تویوتا در میسوری کارت هایی را امضا کرده اند که نشان می دهد می خواهند به UAW بپیوندند.

کارگران طرفدار اتحادیه در کارخانه فولکس‌واگن می‌گویند که برای تضمین ایمنی بهتر در محل کار، تعادل بهتر بین کار و زندگی و مزایای بهبودیافته کمپینی برگزار کرده‌اند.

رابرت کرامپ که به مدت 12 سال در فولکس واگن کار کرده و در هر سه انتخابات اتحادیه رای مثبت داد، گفت: “اکنون که رسمی است، می توانم آرامش داشته باشم.” “این واقعاً احساس خوبی است.”