• سقوط هواپیما در وسط هوا بر فراز تنسی و کشته شدن 3 سرنشین

    هواپیمای مشابه Beechcraft که از فرودگاه حرکت می کند

    عکس: فهرست پرواز / Wikimedia Commons

    یک هواپیمای Beechcraft V35 روز چهارشنبه در نزدیکی فرانکلین، تنسی سقوط کرد و هر سه سرنشین آن کشته شدند. این نبود سقوط هواپیمای معمولی تک موتورههمانطور که یافته های اولیه نشان می دهد که هواپیما در آسمان شکسته شده است، ABC News گزارش می دهد. به گفته کلانتر شهرستان ویلیامسون، یک تماس‌گیرنده با 911 گزارش داد که صدای انفجاری را شنیده است که احتمال می‌رود این تصادف باشد. محققان فدرال اکنون در حال بررسی میدان زباله هستند، به دنبال پاسخ

    V35 صبح چهارشنبه فرودگاه منطقه ای لوئیزیانا را درست در جنوب غربی باتون روژ ترک کرد و به سمت لوئیزویل، کنتاکی حرکت کرد. هنگامی که سقوط رخ داد، هواپیما با کنترل ترافیک هوایی در تماس بود و شروع به فرود تا ارتفاع 9000 فوتی کرد. این هواپیما توسط یک جراح پلاستیک مستقر در باتون روژ، دکتر لوسیوس دوست ثبت شده است. او در این تصادف کشته شد. مطب Doucet، مرکز زیبایی ویلیامسون، بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است:

    «از دست دادن ناگهانی و نابهنگام دکتر داوست خلأ عمیقی در قلب و عمل ما به جا گذاشته است. ما می‌دانیم که بسیاری از شما در طول سال‌ها با تکیه بر تخصص، راهنمایی و حمایت بی‌دریغ او پیوندهای محکمی با او داشتید.»

    هویت دو قربانی دیگر هنوز تایید نشده است. هیئت ملی ایمنی حمل و نقل در حال بررسی سقوط است. مقامات محلی مطمئن نیستند که این حادثه از کجا شروع شده یا به کجا ختم شده است. منطقه تصادف تقریباً نیم مایل وسعت دارد و آوارها به حیاط و راهروهای مردم سرازیر می شوند، اما ساکنان هیچ گونه آسیب ساختاری را گزارش نکرده اند.

    هوانوردی عمومی از نظر آماری خطرناک تر از پرواز تجاری 15 سال از آخرین سانحه هوایی مرگبار در ایالات متحده می گذرد. مطابق با انجمن صاحبان هواپیما و خلباناندر سال 2023، 157 حادثه مرگبار مربوط به هواپیماهای بال ثابت غیرتجاری رخ داد. سقوط در تنسی حتی تنها سقوط هواپیمای مرگبار در روز چهارشنبه بود. زمانی که یک جوان 18 ساله کشته شد سقوط یک سسنا 150L به میدانی در تگزاس شمالی پس از اینکه به نظر می رسید سوختش تمام شده است.

  • در برخی موارد اگر 4 نفر سرنشین در این خودرو حضور داشتند از رمپ پارکینگ بالا نمی‌آمد و همه باید پیاده می‌شدند تا ماشین بتواند حرکت کند. ام وی ام 315 از ابتدای ورود به بازار، وارد رقابتی ناخواسته با پژو 206 ایران خودرو شد و این رقابت با ارتقا دو خودرو به ام وی ام 315 پلاس و پژو 206 پلاس یا پژو 207 ادامه یافت. گشتاور یکی از فاکتور هایی است که می تواند خودروی شما را ازتنگناها یی مانند مسیر های سنگلاخی و جاده ناهموراه برهاند از همین رو وانت پیکاپ ها و شاسی بلند های واقعی از گشتاور بالایی برخودار هستند . از این رو بسیاری از عاشقان خودروی های شاسی بلند که قدرت مالی خرید محصولات فوق را ندارند به سراغ کراس اور های چینی بازار می روند به امید که خودروی خریداری شده در مسیر های ناهموار یاریشان کند.

    • این خودرو نمونه چینی هاچ‌بک محبوب کره‌ای یعنی دوو ماتیز است که این خودرو نیز در کشورمان حضور پررنگی داشت.
    • تا به اینجای کار همه چیز مهیای موفقیتی دوباره است اما ظاهراً یک جای کار می لنگد و آن هم چینی بودن MVM است.
    • ام وی ام 315 پلاس نیز یکی از این خودروها است که نسخه بهینه‌سازی شده از نسل دوم ام وی ام 315 محسوب می‌شود.

    یکی دیگر از معایب mvm 315 پس از عدم بروزرسانی ترمزهای کاسه‌ای عقب، پیشرانه نه چندان قدرتمند این خودرو است که از نسل اول همراه ام وی ام 315 بوده است. ترمزهای کاسه‌ای عقب از نسل اول ام وی ام 315 تاکنون همراه این خودرو بوده‌اند و با وجود تغییر نسل و عرضه نسخه فیس‌لیفت، وضعیت آن‌ها تغییری نکرده است. استفاده از ترمزهای کاسه‌ای برای چرخ‌های عقب ام وی ام 315 پلاس سبب شده تا این خودرو همچنان از نظر ایمنی در شرایط متوسطی قرار گیرد، حال آن‌که مدیران خودرو این محصول را با پسوند پلاس و به عنوان محصول جدید روانه بازار کرده است. حالت ساده اما دلنشین کنسول میانی به همراه کلیدهای سیستم تهویه نمای قابل قبول را از داشبورد به نمایش گذاشته است. غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار نیز طراحی متقاعدکننده داشته و می‌توان آنها را نسبتاً زیبا قلمداد کرد.

    واکنش‏‏‌ خودروسازان به دستورالعمل شورای رقابت

    گیربکس این خودرو نیز پر سر و صدا است و صدای زوزه آن در دنده‌های ۲، ۳ و ۴ آزار دهنده است. پیش از گرانی ها و تشدید شرایط تحریم این خودرو به عنوان خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه به شمار می رفت. حال با کاهش قطعه و مشکلات واردات خودرو، مجله خبری خودرو ام وی ام افزایش قیمت خودروهای خارجی بیش از خودروهای داخلی نمود پیدا کرده است و اقبال مردم برای خرید آن ها کمتر شده است. از زمانی که ایران‌خودرو آن را مونتاژ و تولید می‌کند، زیر تیغ جراحی طراحان نرفته و کماکان ظاهر سابق خود را یدک می‌کشد.

    نفوذ صدای موتور به کابین

    اگر مایل به شناخت بیشتر کاستی‌های ام وی ام 315 هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که در این مطلب آخرین نسخه این خودرو موسوم به ام وی ام 315 پلاس مورد بررسی قرار گرفته است. به طور کل طراحی بدنه ام وی ام ۵۵۰ به ویژه با تغییرات صورت گرفته در نمای روبرو و قسمت پشت، از آن حالت ساده در مدل ۵۳۰ بسیار فاصله گرفته و در حال حاضر می‌تواند رقیب مناسبی برای تولیدات داخلی همچون پارس تندر، پژو پارس اتوماتیک و دنا پلاس باشد. یکی از مشکلات خدمات پس از فروش mvm x22 به بحث کم‌یاب بودن قطعات آن برمی‌گردد. همچنین در برخی از موارد قطعات مورد نظر با قیمت‌های بالا در بازار وجود دارند که هزینه نگهداری از خودرو را بسیار بالا می‌برد. ایرادات این محصول چینی در چندین بخش فنی، ظاهری و سایر مشخصات تقسیم‌بندی می‌شود که ما در اینجا به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

    ام وی ام – چری

    MVM را می توان با پراید و ۲۰۶ مقایسه کرد که از نظر قدرت قابل مقایسه با هیچ کدام نیست ولی از نظر امکانات رفاهی از هر دو رقیب سبقت می گیرد. از نظر سرعت و هندلینگ نیز نسبت به دو خودروی دیگر حرف های زیادی برای گفتن دارد و از نظر نرمی و راحتی نیز باز هم می توان روی این خودرو حساب باز کرد به خصوص در قسمت نرمی سیستم تعلیق که هم از ۲۰۶ و هم از پراید بسیار بهتر است. مصرف سوخت این خودرو هم از دو رقیب کمتر بوده ولی قطعات آن مانند دو خودروی دیگر به راحتی یافت نمی شود. هرچقدر که ماتیز برای کسب احترام جامعه تلاش کرد، این خودرو برعکس آن عمل کرد و شاید تنها نکته‌ی مثبت آن مصرف سوخت بسیار پایین بود.

    http://architecture-competitions.ir

  • Morgan and Pininfarina reveal the Midsummer speedster

    Following up on its off-road-ready CX-T, Morgan has gone in a very different direction for its latest special model: the Midsummer. This one is meant for ideal conditions on paved roads, and it came about with the help of Italian design firm Pininfarina. The result is the cut-down, elongated and exquisitely trimmed speedster you see above.

    The car is obviously based on the CX line of bonded aluminum-chassis four-wheel sports cars Morgan currently makes, but with extensive changes to the styling, both for aesthetics and function. The grille has a shroud with vents that is reminiscent of the vents on the Super 3. There’s a considerable front spoiler to reduce lift. It’s made of polished stainless steel, just like the rocker panels and lower portion of the tail. That tail has been lengthened for a bit of art-deco flair. The body continues to be made of hand-formed aluminum, with 250 hours going into their fabrication. The whole car sits on 19-inch forged aluminum wheels that, at 22 pounds each, weigh 6.6 pounds less than the standard 19-inch wheels used on the Plus Six.

    Of course, the most striking aspect of the car is the cut-down windshield and the wood panels. Gone is a full glass windscreen, replaced by low, clear deflectors. And to particularly draw attention to the look, teak wood panels have been added to the dash top and in the blank space above the doors. These were crafted with hundreds of thin pieces of teak stacked together. It’s also a nod to the history of Morgans using body panels made of metal panels over wood frames, as well as the metal forming bucks used at the factory.

    Morgan Midsummer

    The interior receives fully unique analog dials, along with a forged aluminum steering wheel. This example has also been trimmed in an oxblood leather upholstery, which contrasts beautifully with the off-white paint. The only piece that looks a little strange is the shifter, which looks like it is pulled straight from BMW.

    There isn’t as much that can be done about that, as the Morgan Midsummer relies on a BMW powertrain, just like the Plus Six. It’s a turbocharged inline-six paired with an eight-speed automatic. Morgan didn’t give exact specifications, but it should be at least as potent as the Plus Six, which makes 335 horsepower and 369 pound-feet of torque.

    Morgan will build 50 examples of the Midsummer. Production begins in the third quarter of this year, and will eventually end next year. Customers interested in one are asked to reach out to the company with design ideas. No price was given, but the old adage of having to ask about a price definitely applies. Morgan also plans to bring the Midsummer to the Goodwood Festival of Speed for its first public appearance.

  • بالاخره می توانم دوباره صاحب یک ماشین دستی شوم!  چی بخرم؟

    دختر نوجوان اسکات به زودی رانندگی می‌کند و ولوو او را سوار می‌کند، به این معنی که او می‌تواند پس از سال‌ها اتوماسیون بالاخره یک ماشین دنده دستی بگیرد. او بودجه متوسطی دارد، اما گزینه های ورزشی با mpgs معقول را پذیرا است. چه ماشینی بخره؟

    (بازگشت شما را به … خوش آمد می گوییم چه ماشینی باید بخرید? جایی که ما به افراد واقعی در مورد خرید خودرو مشاوره واقعی می دهیم. آیا می خواهید ما به شما کمک کنیم تا ماشین پیدا کنید؟ داستان خود را در فرم ما ارسال کنید.)

    این سناریو است.

    دختر من به تازگی 16 ساله شده است و در ماه اوت گواهینامه خود را می گیرد. برنامه فعلی این است که ولوو S60 مدل 2016 فعلی خود را به او بدهم و یک چیز دست دوم دریافت کنم، اما برای من جدید است. در 15 سال اول زندگی رانندگی ام، همیشه حداقل یک ماشین با گیربکس دستی برای رانندگی به طور منظم داشتم. با این حال، من در قرن بیست و یکم اتومات داشته‌ام و دارم می‌میرم دوباره خودم را پارو بزنم. همسرم که از یادگیری رانندگی با یک دستی امتناع می ورزد، همیشه اصرار داشت که ماشین من خودرو باشد در صورتی که ماشین او در دسترس نباشد (وضعیتی که در 20 سال گذشته شاید دو بار پیش آمده است). از آنجایی که این سومین ماشین ما خواهد بود، من اصرار دارم که یک دفترچه راهنمای 3 پدال واقعی داشته باشیم. بدون پارو فلاپی!!!

    حالا برای قسمت جالب. شانس معقولی وجود دارد که خانواده ما طی 2 تا 3 سال به اروپا، به ویژه انگلستان نقل مکان کنند. بنابراین من نمی‌خواهم زیاد خرج کنم و چیزی را دوست دارم که در طول دو سال آینده ارزش زیادی از دست ندهد. از طرف دیگر، خودرویی که می‌توان آن را به بریتانیا صادر کرد و در آنجا نگهداری کرد، بدون اینکه هزینه کمی داشته باشد.

    برای جمع بندی –

    گیربکس دستی ضروری است!

    مسافت پیموده شده معقول گاز (به عنوان مثال، 20 مایل بر گالن یا بهتر در استفاده ترکیبی).

    ورزشی. حداکثر سرعت/شتاب به اندازه هندلینگ مهم نیست.

    این یک راننده روزانه خواهد بود، بنابراین قابل اعتماد است. من با آچار دستی دارم، اما وقت خالی زیادی برای سرهم بندی ندارم.

    برای بودجه من حدود 15000 دلار را هدف قرار داده ام

    حقایق فوری:

    بودجه: حدود 15000 دلار

    محل: آستین، تگزاس

    راننده روزانه: آره

    می خواهد: دستی، اسپرت، نسبتا قابل اعتماد

    نمی خواهد: یک دستگاه گازسوز

    کارشناس 1: تام مک پارلند – منطقی قابل اعتماد

    تصویر مقاله ای با عنوان بالاخره می توانم دوباره صاحب یک ماشین دستی شوم!  چی بخرم؟

    تصویر: Autotrader.com

    اسکات، من به همکارانم اجازه می‌دهم آن را پیشنهاد کنند واضح به سوال سرگرم کننده، دستی، ماشین 15000 دلاری پاسخ دهید، اما بیایید واقعی باشیم اگر میاتا می خواستید، تازه میاتا می خریدید. بنابراین احتمالاً به دنبال چیز کمی جالب‌تر هستید. پس از سال‌ها رانندگی با یک ولوو خوب، اما خسته‌کننده، به کمی هیجان در زندگی خود نیاز دارید.

    همچنین، از آنجایی که احتمالاً چند سال دیگر جابه‌جا خواهید شد، این ماشین سرگرم‌کننده نیازی به دوام ندارد برای همیشه فقط باید برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی دوام بیاورد، به این معنی که می توانید کمی زندگی کنید. این فیات 500 آبارث 2013 کانورتیبل را بررسی کنید. بله، این یک خودروی ایتالیایی با سابقه تصادف جزئی است، اما تنها ده گرند با کمتر از 55000 مایل است و سابقه خدمات نسبتاً ثابتی دارد. همچنین رانندگی فوق العاده ای دارد، فوق العاده به نظر می رسد و صداهای عالی تولید می کند. موتور توربوی کوچک می تواند تا 34 مایل بر گالن در بزرگراه تولید کند، بنابراین هزینه زیادی برای سوخت نخواهید داشت. این چیزها می تواند کمی قمار باشد، اما گاهی اوقات این قمار نتیجه می دهد. برای 10 سال دوام نیازی ندارید، فقط کافی است یک ماشین سرگرم کننده را از سیستم خود خارج کنید.

    کارشناس 2: کالین وودارد – بودجه اشمادجت

    هوندا S2000 2006

    عکس: اتوپلکس افراطی

    فهمیدم اسکات با توجه به اینکه یک حرکت بزرگ در راه است، خرج کردن پول زیادی برای یک ماشین کمی غیر منطقی به نظر می رسد. این واقعیت که ممکن است مجبور شوید خودروی جدید خود را با اطلاع نسبتاً کمی بفروشید، به این معنی است که ممکن است بخواهید چیزی گران‌تر اما فروش آسان‌تر بخرید. همچنین، همانطور که اشاره کردید، می خواهید چیزی به دست آورید که ارزش زیادی در طی چند سال آینده از دست ندهد. من فکر می‌کنم اگر بخواهید کمی بیشتر برای به دست آوردن چیزی واقعاً مطلوب خرج کنید، می‌توانیم همه اینها و بیشتر را به شما برسانیم.

    من شخصاً از طرفداران پر و پا قرص فیات 500 آبارت هستم. رانندگی در شهر یک شورش مطلق است و حتی یک خواربار فروشی سریع را به یک تجربه تبدیل می کند. من فقط نگران ارزش فروش مجدد و قابلیت اطمینان هستم. بنابراین، در عوض، من می گویم یک هوندای بسیار قدیمی تر بخرید. به طور خاص، یک هوندا S2000. در محدوده قیمتی خود نمی توانید یکی را پیدا کنید، و اگر پیدا کنید، احتمالاً یک فاجعه خواهد بود. اینجا یکی نزدیک شماست با کمتر از 25000 دلاربا این حال، با کمتر از 90000 مایل در آن.

    در ازای پول خود، یک کانورتیبل ساده و قابل اعتماد دریافت خواهید کرد که قدرت زیادی دارد اما همچنان مصرف سوخت مناسبی را از موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی خود باز می گرداند. تا زمانی که در ایالات متحده زندگی می کنید، از داشتن یک ماشین اسپرت اختصاصی لذت خواهید برد و زمانی که زمان فروش فرا می رسد، احتمالاً می توانید انتظار داشته باشید که مبلغی را که برای آن پرداخت کرده اید، دریافت کنید. من نمی بینم که ارزش S2000 در چند سال آینده خیلی کاهش یابد، اگر اصلاً کاهش یابد. همچنین، هوندا S2000 را در بریتانیا فروخت، بنابراین از نظر تئوری، در صورت تمایل می توانید آن را با خود ببرید. شاید. من متخصص واردات خودرو به انگلستان قدیمی نیستم.

    به هر حال، اسکات، بودجه خود را فراموش کن. S2000 بخر شما هر ثانیه ای را که صاحب آن هستید دوست خواهید داشت.

    کارشناس 3: اندی کالموویتز – آخرین هورای آمریکایی

    دوج چلنجر R/T

    اسکات، اول از همه، به انگلستان نرو. هیچ چیز با ارزشی برای شما وجود ندارد. بسیار خوب، با این وجود، پیشنهاد من اینجاست. خانم، چیزی که شما نیاز دارید (مثل هر کس دیگری در این سیاره) یک دوج چلنجر با موتور لعنتی HEMI V8 در زیر کاپوت است. اگر واقعاً می‌خواهید به بریتانیا نقل مکان کنید، بهترین کار این است که از آخرین مزه آزادی خود در رایگان‌ترین خودروی همه آنها لذت ببرید: یک Chllaenger R/T.

    خودرویی مانند این همه جعبه‌های شما را علامت‌گذاری می‌کند: این خودرو واقعاً روزانه با صندلی‌های بزرگ و راحت، دارای گیربکس دستی با قبضه تپانچه است، موتور 5.7 لیتری Hemi قابل اعتماد است، و مسافت پیموده شده بنزین به همان اندازه بد است. شما می خواهید که باشد رفیق، با یک دفترچه راهنما، شما کامپیوتر موتور هستید. شما این وسیله را در تمام طول روز تقریباً در حالت بیکار رانندگی می کنید و تمام مسافت پیموده شده نیرو و بنزین مورد نیاز خود را دریافت می کنید. اما، شما برای مدت طولانی این کار را انجام نخواهید داد. Freedom تماس می گیرد و شما با موتور V8 خود به آن پاسخ خواهید داد.

    چون من به این هدف بسیار متعهد هستم، اسکات، من چلنجر مناسبی را برای شما پیدا کردم. این به طور مبهم در نزدیکی شما قرار گرفته است و ظاهری مشکی بر مشکی بسیار براق دارد با چرخ های کرومی بسیار مهم ممکن است مایل ها در این مدل 2012 کمی زیاد باشد، اما چه کسی به انسان اهمیت می دهد؟ به هر حال تو به زودی از اینجا می روی. همچنین از بودجه 15000 دلاری شما برخوردار است، بنابراین جایی برای تعمیر و نگهداری و سایر شانس ها و پایان ها دارید. اسکاتی، تو لایق یک ماشین خوب به عنوان آخرین ماشینت در آمریکا هستی. شما لایق دوج چلنجر R/T هستید

    کارشناس 4: لارنس هاج – موشک جیبی

    فورد فیستا ST 2016

    تصویر: فروش خودرو M&F

    شخصاً اسکات، فکر می‌کنم شما به چیزی نیاز دارید که بتواند هم در بزرگراه‌های بزرگ تگزاس و هم در خیابان‌های اروپایی – هر زمان که به آنجا برمی‌گردید، در خانه باشید. برای آن، فکر می‌کنم بهتر است بروید و یک فورد فیستا ST بگیرید.

    به طور قانونی یکی از بهترین هات هاچ های موجود در بازار در آن زمان است، اگر می خواهید چیزی که رانندگی کردن آن لذت بخش باشد، عالی است. این مشخصات فریاد می زنند. یک I4 توربوشارژ با قدرت 197 اسب بخار که با یک موتور شش سرعته دستی در یک هاچ بک با وزن کمی بیش از 2700 پوند جفت شده است؟ بهتر از این نمی شود و احتمالاً دیگر هرگز نخواهد شد. متأسفانه، فورد دیگر علاقه ای به ساخت چیزهای سرگرم کننده ارزان قیمتی مانند این ندارد.

    خوشبختانه برای ما، این چیزها در حال حاضر به اندازه کافی قدیمی هستند و می توان آنها را با قیمت های مناسب تهیه کرد. اگر مایل هستید با مایل های زیاد کنار بیایید، می توانید آنها را با قیمت کمتر از 10000 دلار به راحتی پیدا کنید. مایل های کمتر را حتی می توان در محدوده قیمتی شما یافت. اینو بگیر فیستا ST 2016 من در یک فروشنده در نیومکزیکو پیدا کردم. کمی بیش از 42000 مایل مسافت دارد و آنها فقط 15550 دلار برای آن می خواهند. و من شرط می بندم که شما می توانید آنها را حتی کمتر صحبت کنید.

  • Honda utilizing F1 tech to cut weight in future EVs

    Leading Formula 1 team Red Bull Racing has dominated the sport in recent years with the aid of Honda power units, including in its current 2024 cars.

    The Japanese automaker now plans to use some of the lessons learned in developing the electrified power unit for F1, which features two electric motor-generators, to aid development of its future 0 Series of electric vehicles.

    The 0 Series was announced in January during CES 2024 as a family of next-generation Honda EVs to be sold globally. At least seven vehicles are planned for launch by the end of the decade, including some in North America.

    Honda on Thursday gave an update on its electrification plans for the coming decade, and said it will strive to deliver lightweight EVs for the 0 Series to ensure the vehicles are in keeping with Honda’s tradition of offering sporty driving dynamics.

    Honda Saloon Concept - 2024 CES

    Honda Saloon Concept – 2024 CES

    The automaker said it will introduce lighter bodies as well as next-generation electric powertrains made lighter and thinner by utilizing F1 know-how, as well as its experience in hybrid vehicles. The automaker said it expects to reduce weight by around 220 pounds compared to its earlier EVs.

    Honda also said it will use lessons learned in motorsports to help hone the aerodynamics of its EVs to maximize range. The automaker said the goal is to deliver more than 300 miles of range, based on the EPA test cycle, for each member of the 0 Series.

    In addition to lightness, the core attributes of Honda’s 0 Series will consist of thin batteries to maximize interior space and intelligent software systems including Honda’s own operating system.

    During the CES launch, Honda presented the Saloon concept as a preview of a 0 Series EV due in North America in 2026. It will be the flagship model in the series.

  • Morgan Midsummer, Bentley Continental GT: Today's Car News

    Morgan revealed a stunning roadster designed by Pininfarina in the style of the classic barchetta. It’s called the Midsummer, and just 50 are planned, each as individual commissions. Morgan said the car celebrates the tradition of coachbuilding, as well as previewing the next evolution of the firm’s design language.

    Bentley has confirmed its recently revealed V-8 plug-in hybrid powertrain will debut in an updated Continental GT set for a reveal this June. The powertrain will deliver 771 hp in the Continental GT, which is 31 hp more than the highest tune of the twin-turbocharged 6.0-liter W-12 engine it replaces.

    Tesla will be facing a tough time in China shortly as Nio has introduced the new family-oriented brand Onvo, whose first model is a Model Y rival that undercuts the Tesla’s price by about 12%. Nio isn’t stopping there, as it plans to launch another brand with EVs even cheaper than those offered by Onvo.

    You’ll find these stories and more in today’s car news, right here at Motor Authority.

    Morgan reveals Pininfarina-designed Midsummer roadster

    Bentley Continental GT with V-8 hybrid powertrain packs 771 hp

    Nio launches Onvo brand with L60 crossover

    Review: 2025 Genesis GV80

    2025 Porsche Cayenne starts at $86,695, adds more as standard

    EV market share fell in Q1, in a dearth of affordable models

    2025 Jeep Avenger 4×4 spied testing with electrified power

    Review: 2024 Hyundai Sonata

    Honda utilizing F1 tech to cut weight in future EVs

    BMW sticks to 50% EV target by 2030, not including hybrids, PHEVs

  • Neuralink می دانست که تراشه مغزی سال ها معیوب است اما به هر حال آن را کاشت

    رئیس تسلا، ایلان ماسک، این روزها با نیمی از ذهن خود، انگشتان خود را در تعداد کمی از کیک ها به کار گرفته است تلاش برای بهبود خودروهای الکتریکی برای توده ها، برخی از آن تلاش برای نجات رسانه های اجتماعی از ربات ها و کمی بیشتر کار روی بردن ما به مریخ. وقتی او این کار را انجام نمی دهد، شرکتی را نیز رهبری می کند که می دانست که تراشه های مغزش می توانند نقص عملکرد اما همچنان آنها را در یک فرد زنده کاشته است.

    نورالینک از پشت بام ها فریاد زد اوایل سال جاری پس از اینکه ادعا کرد که یکی از تراشه های مغز خود را با موفقیت در یک انسان کاشته کرده است، یک جوان 29 ساله چهار پلژی به نام Noland Arbaugh. پس از جراحی، این شرکت با افتخار توانایی آرباگ را در انجام بازی‌های ویدیویی مانند Mario Kart با استفاده از چیزی جز قدرت مغز نشان داد.

    اما بعد از آن مشکلات شروع شد. این شرکت اکنون مجبور شده است اعتراف کند که سیم در بدن بیمار وجود دارد Futurism گزارش می دهد که ایمپلنت شل عمل کرده است. اکنون، به نظر می‌رسد شواهد زیادی وجود دارد که ادعا می‌کند Neuralink می‌دانست که این امکان قبل از کاشت تراشه در مغز آرباگ وجود دارد. همانطور که سایت توضیح می دهد:

    و اکنون رویترز به نقل از منابع ناشناس در شرکت گزارش می‌دهد که این استارت‌آپ سال‌ها می‌دانست که سیم‌های موجود در تراشه‌های مغزی آن به‌عنوان «پس‌رفته» شناخته می‌شوند – به این معنی که سرمایه‌گذاری ماسک در مورد مسئله ایمنی می‌دانست و به هر حال با جراحی مغز بیمار پیش می‌رود. .

    همه اینها با توجه به همه اخبار وحشتناک در مورد آزمایشات مغز میمون این استارت آپ که توسط سیاستگذاران واشنگتن دی سی مورد بررسی قرار گرفته است، هشدار دهنده به نظر می رسد.

    اما رویترز گزارش می دهد که سازمان غذا و داروی ایالات متحده ظاهراً قبل از تأیید آزمایش انسانی از مسائل جاری سیم مطلع بوده و از اظهار نظر در مورد این اخبار اخیر خودداری کرده است. این به خبرگزاری گفت که در حال مشاهده افراد آزمایشی Neuralink است.

    بر اساس گزارش رویترزوقتی سیم‌ها جمع می‌شوند، الکترودهای حساسی را که سیگنال‌های مغز را رمزگشایی می‌کنند، با خود می‌برند. هر سیمی که جمع شود عملاً بی فایده است و با نقاط تماس کمتری با مغز، ایمپلنت آنقدرها مؤثر نیست.

    ظاهراً Neuralink می دانست این یک ریسک «سال‌ها» بود، اما رویترز می‌افزاید که خطر وقوع آن به اندازه‌ای کم است که «طراحی مجدد مستحق نباشد». طبق سایت:

    یکی از منابع گفت، اگر Neuralink آزمایش‌ها را بدون طراحی مجدد ادامه می‌داد، در صورتی که سیم‌های بیشتری خارج شود و تغییر الگوریتم آن کافی نباشد، با چالش‌هایی مواجه می‌شد.

    اما طراحی مجدد رشته ها خطرات خاص خود را دارد. دو منبع گفتند، برای مثال، لنگر انداختن آنها در مغز می‌تواند منجر به آسیب بافت مغزی شود، اگر نخ‌ها از جای خود خارج شوند یا شرکت نیاز به برداشتن دستگاه داشته باشد.

    اکنون، سازمان غذا و داروی ایالات متحده می گوید که “به نظارت بر ایمنی” هر بیماری که در مطالعه Neuralink ثبت نام کرده است، ادامه خواهد داد. در یک پست وبلاگ در مورد جراحی آرباگ، Neuralink تاکنون گزارشی ارائه نکرده است هر گونه اثرات نامطلوب بر سلامتی در نتیجه این عوارض، و همچنین فاش نکرده است که چه تعداد از 64 رشته تراشه جمع آوری داده های مغزی را متوقف کرده اند.

  • Biden's tariffs likely won't impact Americans already driving Chinese-built cars

    A 2024 Buick Envision Sport TouringGM-DESIGN
    • Chinese car brands are missing from the US market, but Chinese-made cars are still sold in the US. 
    • Americans bought more than 104,000 Chinese-made cars in 2023 and nearly 28,000 in Q1 2024.
    • Buick, Lincoln, Polestar, and Volvo all sell cars in the US that are made in China. 

    Of the more than 15 million cars sold in the US last year, none wore the badge of a Chinese car brand.

    Chinese EV heavy hitters like BYD and SAIC are conspicuously missing from US showrooms. With the government’s existing 27.5% tariffs on Chinese-made cars and Tuesday’s new 100% tariffs on Chinese-made EVs imported to the US, the situation isn’t likely to change anytime soon.

    What some people might not realize, however, is that tens of thousands of cars manufactured in China are sold in the US every year.

    Volvo’s S60L sedan was one of the first Chinese-made cars to be sold in the US starting in 2016, followed by Buick’s Envision SUV and Cadillac’s CT6 Hybrid.

    According to Automotive News data, US consumers purchased more than 104,000 Chinese-made vehicles in 2023, up 45% from 2022.

    Americans bought another 28,000 Chinese-made cars during the first quarter of 2024.

    Currently, Buick, Lincoln, Polestar, and Volvo sell Chinese-made vehicles in the US. Of those, the only Chinese-made EVs come from Polestar, a brand co-owned by Volvo and its parent company, Geely Automotive. The EV brand imported just 2,217 cars in the first three months of 2024.

    It is unclear how the new tariffs will affect Polestar’s future production plans. The company eventually plans to move some of its car production to South Carolina in 2024.

    In a statement to Business Insider, a Polestar spokesperson said the company is evaluating the Biden Administration’s announcement.

    Here’s a closer look at the Chinese-made cars on sale in the US.

    Buick Envision

    A silver 2024 Buick Envision Avenir parked in front of a house.
    A 2024 Buick Envision AvenirGM

    When it launched in 2016, the Buick Envision compact SUV was one of the first Chinese-made vehicles sold in the US. The second generation Envision, which arrived in 2021, continues to be made in China at one of the plants GM operates in a joint venture with SAIC. The Envision was Buick’s second-best-selling model in 2023, with more than 44,000 vehicles sold.

    Last year, Buick sold 167,000 vehicles across its entire lineup in the US, an impressive 61% increase over the previous year. However, this number pales in comparison to Buick’s sales in China, which totaled 517,000 units last year.

    Lincoln Nautilus

    The Lincoln Nautilus midsize luxury SUV was originally launched in 2019 as a mid-cycle refresh of the existing MKX model. This year, Lincoln launched the all-new second-generation 2024 Nautilus made at Ford’s Hangzhou factory operated in a joint venture with China’s Changan Automobile.

    In past years, the Hangzhou plant produced the Nautilus for the Chinese market, with Ford’s Oakville, Ontario, Canada facility handling US versions. However, Hangzhou took on US market production when Ford decided to repurpose the Oakville facility to focus on EVs, CNN reported.

    Polestar 2

    The Polestar 2 debuted in the US back in 2019. It was the first EV offering from Polestar, previously Volvo’s performance division that was spun off by Chinese parent company Geely Automotive and turned into a stand-alone company.

    While designed in Sweden, The Polestar 2 is produced at its factory in Chengdu, China.

    Polestar 3

    The Polestar 3.
    The Polestar 3.Polestar

    The Polestar 3 EV is all-new for 2024 and the brand’s first SUV. The new Polestar 3 began production in late 2023 at the company’s factory in Chengdu, China, alongside the Polestar 2.

    Initial US market vehicles will be Chinese-made. However, production for US and European market Polestar 3s will switch over to Volvo’s Ridgeway, South Carolina factory this summer.

    There’s also a Polestar 4 coming to the US, but Renault Korea will make US-market versions of that vehicle at its factory in Busan, South Korea.

    Volvo S90

    A grey Volvo S90 Recharge T8 AWD sedan is parked in front of a concrete building.
    A Volvo S90 Recharge T8 AWD in Platinum GreyVolvo

    The S90, Volvo’s flagship luxury sedan, is produced at its Daqing Factory in Northern China. Volvo decided, shortly after its launch in 2016, to move S90 production from its factory in Torslanda, Sweden, to China. The wagon variant of the S90, the V90, is still made in Sweden.

  • شرایط طرح فروش فوری خودرو اقساطی مدیران خودرو اردیبهشت 1403 اعلام شد. شرایط فروش و تکمیل وجه 2 خودرو دیگنیتی و فیدلیتی ویژه طرح جوانی جمعیت و عادی اعلام شد. – بهمن موتور قیمت جدید خودرو رسپکت 2 را ویژه فروردین ماه 1403 اطلاع رسانی کرد.ریسپکت بهمن موتور، محصول چینی KAIYI بوده …
    منبع خبر: جار نیوز
    دسته بندی خبر: اقتصادی

    منبع

  • Kia Telluride's Family Features Make It A Great Car If You're Too Dumb To Buy A Minivan

    2024 Kia Telluride SX Prestige

    Photo: Andy Kalmowitz / Jalopnik

    So, my friends, that is the 2024 Kia Telluride SX Prestige. In just about every single way, it’s a wonderful family crossover that provides a really compelling suite of tech and features at a price that won’t break the bank ($54,540 as tested, including destination).

    Through my time with the car, it really proved to be an excellent vehicle that could handle just about every task thrown at it. There’s still just one problem though: the very fact that the minivan exists. A minivan can do 99 percent of what a Telluride can. Sure it’ll be a bit better off-road and you can tow more, but other than that, a minivan handily wins. A smarter person will buy a minivan in this situation.

    However, I am not a smart person, and because of that, I would also go with something like the Telluride if I had a family of 2.4 nightmares and a wife who loved me.

    Minivans are brilliant, but I like the Kia Telluride.