• Rivian 827 میلیون دلار مشوق برای توسعه تأسیسات ایلینویز دریافت کرد، سهام جهش کرد

    Rivian 827 میلیون دلار مشوق برای توسعه تأسیسات ایلینویز دریافت کرد، سهام جهش کرد

    Rivian Automotive روز پنجشنبه اعلام کرد که 827 میلیون دلار به عنوان یک بسته تشویقی از ایالت ایلینویز دریافت کرده است تا عملیات خود را در تاسیسات عادی خود توسعه دهد.

    سهام شرکت مستقر در ایروین در کالیفرنیا پس از از دست دادن بیش از 60 درصد از ارزش خود در سال جاری، تا پایان روز چهارشنبه، تقریباً 10 درصد در معاملات بعد از ظهر افزایش یافت.

    این شرکت گفت که کارخانه ایلینوی، جایی که Rivian همچنین ون های تحویل الکتریکی خود را برای بزرگترین سرمایه گذار خود، Amazon.com می سازد، می تواند سالانه 150000 وسیله نقلیه تولید کند.

    ریویان مدل SUV سایز متوسط ​​ارزان‌تر خود را تولید خواهد کرد که در ماه مارس رونمایی شد و در کارخانه با مدل Y تسلا روبرو خواهد شد.

    با اضافه شدن R2، ریوین انتظار دارد ظرفیت کل سالانه 215000 خودرو داشته باشد.

    این شرکت گفت که بودجه ایالت ایلینویز برای توسعه کارخانه، بهبود زیرساخت های عمومی و برنامه های آموزش شغلی برای نیروی کار آن هزینه خواهد شد.

    این بسته تشویقی به تراز نقدی و معادل های نقدی ریوین در پایان سال گذشته 7.86 میلیارد دلار اضافه می کند.

    در اوایل سال جاری، ریوین گفته بود که انتظار دارد در سال 2024 حدود 1.75 میلیارد دلار در هزینه‌های سرمایه‌ای صرف کند که ناشی از سرمایه‌گذاری اضافی در تأسیسات دوم در خارج از آتلانتا، جورجیا است، اما از آن زمان ساخت کارخانه را متوقف کرده است.

    ریویان گفت که ساخت و ساز بعداً در گرجستان از سر گرفته می شود زیرا این سایت “بخش بسیار مهمی از استراتژی بلندمدت آن باقی می ماند.”

    ریوین که قرار است هفته آینده نتایج سه ماهه اول را گزارش کند، با انتشار دو اوراق قرضه در سال گذشته بیش از 3 میلیارد دلار جمع آوری کرد، اما برخی تحلیلگران و سرمایه گذاران می گویند که تا سال 2026 به سرمایه بیشتری نیاز خواهد داشت.

  • فیس لیفت چری تیگو 7 به عنوان مدل 2024 به فروش خواهد رسید و احتمالا مدیران خودرو این محصول را در بازار ایران هم عرضه خواهد کرد – چری عرضه فیس لیفت تیگو 7 مدل 2024 را شروع کرد. این نسخه هم در نمای بیرونی و هم در داخل کابین متحمل تغییراتی شده و قیمت مدل پایه آن از 74,900 یوان، معادل …
    منبع خبر: شایا نیوز
    دسته بندی خبر: اقتصادی

    منبع

  • تایرهای تمام زمینی BFGoodrich K03 برای قرار دادن K02 در مرتع وارد می شوند

    BFGoodrich نسل جدیدی از لاستیک‌های پیشرو برای تمام زمین‌های خود را روانه بازار کرده است.

    BFGoodrich All-Terrain T/A K03 جایگزینی برای K02 است که برای آفرودهای کارخانه ای مانند فورد F-150 رپتور و برونکو رپتور و همچنین نسخه های هاردکور جیپ رانگلر انتخابی محبوب بوده و هست. . بنابراین K03 چیزهای زیادی برای انجام دادن دارد.

    به گفته BFGoodrich، بهبودها شامل عملکرد سایش بهتر، به علاوه الگوی آج و ترکیب جدید است که هر دو برای افزایش کشش و دوام در انواع مختلف زمین طراحی شده‌اند.

    دیواره های جانبی نیز برای جلوگیری از گیرکردن اجسام و شکافتن این قسمت آسیب پذیرتر تایر طراحی شده اند. طراحی شانه دندانه دار و “میله های فوبی گل” برای بهبود کشش روی گل و برف طراحی شده است.

    لاستیک BFGoodrich All-Terrain T/A K03

    لاستیک BFGoodrich All-Terrain T/A K03

    BFGoodrich همچنین ادعا می کند که ترکیب جدید و الگوی آج باعث طول عمر بیشتر می شود. از جمله ویژگی های متمرکز بر طول عمر، نوارهای قفل سه بعدی هستند که برای فرسودگی یکنواخت در طول عمر لاستیک طراحی شده اند. شکل ردپا نیز برای توزیع بهتر تنش و بار طراحی شده است تا دوباره سایش را در سطح تایر افزایش دهد.

    به گفته هارولد فیلیپس، مدیر کل جهانی BFGoodrich، تایر جدید با استفاده از درس‌هایی که در طول 10 سال از زمان عرضه K02 به دست آمده است، ساخته شده است.

    K03 فروش خود را از ماه می در 13 سایز آغاز می‌کند و 17 سایز دیگر در ماه آگوست و پنج سایز دیگر در ماه اکتبر وارد بازار می‌شوند. پس از آن 52 سایز اضافی در سال 2025 و 19 سایز در سال 2026 خواهد آمد. BFGoodrich 50000 مایل ضمانت لاستیک را ارائه می دهد.

  • گزارش نشان می‌دهد که عابران پیاده غیرسفیدپوست اغلب به دلیل آسیب‌های ناشی از وسایل نقلیه به اورژانس می‌روند

    گزارش نشان می‌دهد که عابران پیاده غیرسفیدپوست اغلب به دلیل آسیب‌های ناشی از وسایل نقلیه به اورژانس می‌روند

    بر اساس گزارش جدید فدرال که روز پنجشنبه منتشر شد، عابران پیاده که سفید پوست نیستند به دلیل جراحات ناشی از ترافیک با نرخ های بالاتری نسبت به افراد سفیدپوست وارد اتاق اورژانس می شوند.

    بین ژانویه 2021 تا دسامبر 2023، بیش از 137000 ویزیت از اورژانس شامل آسیب عابر پیاده انجام شده است. عابران پیاده آسیایی 2.23 برابر بیشتر از سفیدپوستان به اورژانس رفتند، در حالی که سیاه پوستان 1.93 برابر و افراد اسپانیایی 1.7 برابر بیشتر به اورژانس رفتند. افراد چند نژادی یا افراد نژاد دیگر بالاترین میزان را در مقایسه با سفیدپوستان داشتند: 2.47.

    این یافته ها روز پنجشنبه توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری منتشر شد.

    این گزارش همچنین به نرخ بالاتر مراجعه به اورژانس برای آسیب‌های ناشی از وسیله نقلیه در گروه‌های سنی 15 تا 24 و 25 تا 34 سال اشاره کرد و مردان تقریباً دو برابر بیشتر از زنان احتمال درمان را داشتند.

    محققان CDC می‌گویند محیط‌های پیاده‌روی ناایمن را می‌توان به توسعه‌ای نسبت داد که خودروها را بر عابران پیاده اولویت می‌دهد و سرمایه‌گذاری در محله‌های خاص بر اساس نژاد و درآمد را کاهش می‌دهد. آنها گفتند که این همچنین می تواند منجر به سرمایه گذاری ضعیف در زیرساخت های مناسب برای عابر پیاده، مانند پیاده روها، گذرگاه ها و چراغ های خیابان شود.

    خودروهای جدید برای ایمن تر طراحی شده اند، اما مرگ و میر عابران پیاده رو به افزایش بوده است. در سال 2021، تصادفات عابر پیاده با وسایل نقلیه موتوری باعث کشته شدن 7000 نفر شد که بیشترین میزان در 40 سال گذشته است.

    ماه گذشته، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه اعلام کرد خودروهای جدید باید ترمز اضطراری خودکار داشته باشند. وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، گفت که این می تواند جان بیش از 300 نفر را در سال نجات دهد و از حدود 24000 جراحت جلوگیری کند.

    محققان در گزارش CDC همچنین گفتند مواردی مانند باریک کردن جاده ها و کاهش محدودیت سرعت می تواند به ایمنی عابران پیاده کمک کند.

  • نمایشگاه زیست بوم چری به زودی با هدف همسازی آینده ای از سفرهای سبز با همراهی مشتریان از راه خواهد رسید. – ، نمایشگاه خودرو 2024 پکن از روز پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403، با حضور غول های خودروسازی چینی و دیگر خودروسازان مطرح جهان آغاز به کار کرد. شرکت چری یکی از چند خودروساز معروف …
    منبع خبر: تسنیم نیوز
    دسته بندی خبر: اقتصادی

    منبع

  • مکس ورشتاپن به برتری در گرندپری میامی با قطب در مقدماتی ادامه می دهد

    میامی – مکس ورشتاپن از ردبول با همان فرمی که در تمام آخر هفته داشت ادامه داد و برای گرندپری میامی قطب شد. با زمان 1:27.241، او کمی بیش از یک دهم سریع‌تر از چارلز لکلرک است که خود را مانند دو سرعت در جایگاه دوم قرار داد.

    سرجیو پرز، مورد علاقه هواداران اینجا در میامی، توانست رتبه چهارم را به دست آورد و دو ردیف اول را پشت سر بگذارد. دانیل ریکاردو ممکن است بعد از اسپرینت مورد بحث پادوک قرار گرفته باشد، اما تنها چند ساعت بعد، او در Q1 حذف شد و در نهایت به لطف یک پنالتی سه نقطه در شبکه پایانی مرده خواهد بود. راننده ریسینگ بولز فردا باید تلاش زیادی کند تا ماشینش را مثل امروز به امتیاز برساند.

    هیچ‌کدام از مک‌لارن‌ها با ارتقای خود نتوانستند از نردبان آنقدر بالا بروند که ردبول‌ها یا فراری‌ها را از بین ببرند، اما حداقل در رتبه‌های پنجم و ششم در کنار هم شروع خواهند شد. نیکو هالکنبرگ آخر هفته قدرتمند هاس را با کسب مقام نهم در مقدماتی ادامه می دهد، اگرچه هم تیمی او کوین مگنوسن شانس چندانی نداشت و در رده نوزدهم قرار گرفت. بعلاوه، رانندگی مگنوسن – مبارزه با همیلتون در اسپرینت – که توجه مهمانداران را به خود جلب کرد، می تواند شاهد مجازات های بیشتری باشد.

    مکس ورشتاپن به برتری در گرندپری میامی با قطب در مقدماتی ادامه می دهد

    فرناندو آلونسو تا کنون یک آخر هفته کمتر از میانگین داشته است که در مقدماتی ادامه داد و هم تیمی اش لنس استرول او را در رتبه یازدهم در مقایسه با پانزدهم آلونسو برتری داد. همچنین ناامیدکننده این بود که لوگان سرجنت بومی فلوریدا در Q1 ناک اوت شد. هم تیمی الکس آلبون موفق شد ویلیامز خود را در رده چهاردهم قرار دهد.

    مسابقه فردا در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت شرقی برگزار می شود و خواهیم دید که آیا ورشتاپن می تواند آخر هفته خود را با یک رکورد عالی در اینجا در میامی به پایان برساند یا خیر. نتایج کامل مقدماتی در زیر آمده است.

    1. مکس ورشتاپن (1)، ردبول
    2. چارلز لکلرک (16)، فراری
    3. کارلوس ساینز (55)، فراری
    4. سرخیو پرز (11)، ردبول
    5. لاندو نوریس (4)، مک لارن
    6. اسکار پیاستری (81)، مک لارن
    7. جورج راسل (63)، مرسدس-ای ام جی
    8. لوئیس همیلتون (44)، مرسدس AMG
    9. نیکو هولکنبرگ، (27)، هاس
    10. یوکی تسونودا (22)، راسینگ بولز
    11. لنس استرول (18)، استون مارتین
    12. پیر گاسلی (10)، آلپاین
    13. استبان اوکن (31)، آلپاین
    14. الکساندر آلبون (23)، ویلیامز
    15. فرناندو آلونسو (14)، استون مارتین
    16. والتری بوتاس (77)، کیک ساوبر
    17. لوگان سرجنت (2)، ویلیامز
    18. کوین مگنوسن (20)، هاس
    19. ژو گوانیو (24)، کیک ساوبر
    20. دانیل ریکاردو (3)، ریسینگ بولز
  • خودرو X55 پرو یک خودروی مدرن و شیک است که با طراحی زیبا، امکانات مدرن و کارایی بالا، توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. X55 پرو با داشتن امکانات ایمنی پیشرفته، – فضای داخلی راحت و فناوری های نوین، یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال یک خودروی خانوادگی و کارآمد هستند.
    منبع خبر: ایرانی روز
    دسته بندی خبر: اقتصادی

    منبع

  • Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    ·

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    With all the junkyard Saab history we’ve seen here, the Saab products born of the alliance between Trollhättan and Turin haven’t gotten their due. Shoehorned between— and among— the Triumph-engined 900 Classics and the GM-era Saabs, a Saab developed in partnership with Fiat was built. This was the 9000, and I’ve found a late-production example in a Denver boneyard.

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    Saab began working with the mighty Fiat Empire during the late 1970s, resulting in a rebadged and mildly Scandinavized Lancia Delta known as the Saab-Lancia 600. That car’s closest U.S.-market relative was the Fiat Strada, which lived on the same platform. The 600 didn’t sell well and disappeared without leaving much trace, but the Fiat-Saab dealings led to the development of a new platform cooked up by Saab and Lancia engineers, with Giorgetto Giugiaro in charge of the styling: the Type Four.

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    There were four car models built on the Type Four platform: the Lancia Thema, Fiat Croma, Alfa Romeo 164 and Saab 9000. The 9000 was the first to hit European showrooms, in 1985, and it made its North American debut as a 1986 model. We never got the Thema or Croma here, but the 164 eventually showed up in the United States as a 1991 model.

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    The 9000 was much roomier inside than the 900 (which was a mid-1970s design based on the late-1960s Saab 99’s chassis), though it didn’t weigh much more.

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    9000 production continued through 1998, after which the Opel-related 9-5 took over. 9000 sales overlapped with the similarly GM-derived New 900, beginning with the 1994 model year.

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    U.S.-market 9000s were available with naturally-aspirated and turbocharged versions of the good old Saab four-cylinder, with ancestry stretching all the way back to the Triumph Dolomite. This car had the 2.3-liter turbo engine (prior to a junkyard shopper removing it), rated at 200 horsepower and 238 pound-feet. For the 1995 through 1998 model years, American car shoppers could buy a new Saab 900 or 9000 with a 3.0-liter Isuzu V6 under the hood.

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    This car has the base five-speed manual transmission and not the optional four-speed automatic, as is proper for a Saab. If you insisted on the slushbox in your ’97 9000 with four-cylinder power, the price tag was $1,095 ($2,140 in 2024 dollars).

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    The MSRP for this car was $31,695, or about $62,221 in today’s money.

    Junkyard Gem: 1997 Saab 9000 CS

    It didn’t quite reach 200,000 miles during its life. I have never found a discarded Saab showing better than 300,000 miles on its odometer; the best-traveled junkyard Saab I’ve documented was a 1986 900 with 290,699 miles. Meanwhile, I have written about eight retired Volvos that surpassed the 300k mark during their careers, including a 244 with well over 600,000 miles and a 740 Turbo that got within shouting distance of 500,000 miles. Make of this what you will.

    The 9000 Aero for 1997 cost nearly ten grand more than the 9000 CS.

    Why drive a car when you can pilot a Saab? That Bulgarian choral sound was still pretty trendy in late-1990s Britain.

  • اسپرینت گرندپری میامی به ورشتاپن می رود، ریکاردو همچنان تحت تاثیر قرار می دهد

    میامی – مکس ورشتاپن از ردبول، بعد از ظهر امروز شنبه در مسابقه اسپرینت گرندپری میامی به یک پیروزی دیگر در این فصل دست یافت. هم تیمی او سرجیو پرز توانست سوم شود، در حالی که چارلز لکلرک جایگاه خود را حفظ کرد و در جایی که در جایگاه دوم شروع کرد به پایان رسید.

    با این حال، داستان بزرگ اسپرینت، دنیل ریکاردو است که با قدرت در جایگاه چهارم به پایان رسید و کارلوس ساینز را در کل مسابقه نگه داشت. ساینز بلافاصله پس از عبور از خط پایان، انگشت شست ریکاردو را به سمت بالا برگرداند، و از نبرد پاک و همه جانبه ای که در طول 19 دور سریع داشتند، قدردانی کرد. چندین بار به نظر می رسید که Sainz برای انجام این حرکت تلاش کرده است، اما Ricciardo موفق شد او را حتی بدون بهره مندی از DRS در اکثر مسابقات متوقف کند.

    لوئیس همیلتون در حال نبرد خودش برای کسب آخرین موقعیت امتیازدهی هشتم در اسپرینت بود. با یک نبرد آزمایشی بین او و کوین مگنوسن آغاز شد. هاس به دلیل قطع یک کرنر 10 ثانیه پنالتی دریافت کرد و همچنین به دلیل نقض محدودیت های پیست مورد توجه قرار گرفت. در میان مبارزه آنها، یوکی تسونودا موفق شد قبل از اینکه همیلتون رالی کند و در دور پایانی از تسونودا عبور کند، هر دوی آنها را پنهان کند. متأسفانه برای همیلتون، همه چیز بیهوده بود زیرا او یک پنالتی سرعت پیت لین دریافت کرد و 20 ثانیه وقت اضافه را به نتیجه رساند. این امر تسونودا را در موقعیت امتیاز نهایی قرار داد و یک امتیاز برای او کسب کرد.

    اسپرینت گرندپری میامی به ورشتاپن می رود، ریکاردو همچنان تحت تاثیر قرار می دهد

    سرعت همیلتون در پیت لین نیز دقیقاً به او مزیتی نداد، زیرا کل تور پس از یک حادثه دور اول که لاندو نوریس را از مسابقه خارج کرد، عبور کرد. بدشانسی راننده مک لارن باعث شد که همیلتون کمی بیش از حد داغ به پیچ اول وارد شود و فرناندو آلونسو را مجبور به وارد شدن به هم تیمی خود لنس استرول کرد و در نهایت باعث شد استول چرخ عقب نوریس را گیر کند. این دومین نتیجه ناامیدکننده متوالی برای نوریس پس از کسب رتبه نهم در مسابقات مقدماتی اسپرینت است. هم تیمی او اسکار پیاستری پس از اینکه در تمام طول مسابقه پشت سر ریکاردو و ساینز گیر کرد، مقام ششم را حفظ کرد.

    اولین اسپرینت میامی مسابقات نزدیک زیادی را به همراه داشت، اما آنطور که در اسپرینت‌های گذشته دیده‌ایم، مقدار زیادی پاس یا جوکی برای موقعیت وجود نداشت. تیم‌ها امروز بعدازظهر بار دیگر به پیست می‌روند تا برای مسابقه اصلی یکشنبه، جایزه بزرگ میامی، واجد شرایط شوند.

  • پس از توقف تولید ماتیز در کرمان خودرو، تولید یک خودروی همکلاس ماتیز توسط زیرمجموعه کرمان خودرو یعنی مدیران خودرو آغاز شد. به خط تولید خود فراخوانده بود و نام دوو ماتیز را بر روی آن نهاده بود. همچنین توسط خودروساز موفق آن دوران یعنی کرمان خودرو که در آن سال ها مشغول تولید محصولات دوو بود تولید می شد و از بازار بسیار خوبی نیز بهره مند بود تا جایی که تولید این خودرو در سال ۱۳۷۹ برابر بود با ۴۰۴۱ دستگاه. اولین مورد از معایب ام وی ام 315 از نظر فنی مربوط به سیستم ترمز این خودرو می‌باشد. ترمزهای کاسه‌ای از اولین نسخه ام وی ام 315 همراه آن بوده و دارای میزان ایمنی، متوسط است.

    • از آن جا که کیفیت مونتاژ خودرو در ایران شانسی است، ممکن است برخی مالکان ام وی ‌ام ۳۱۵ بعضی از مشکلات مطرح شده در این مطلب را نداشته باشند، ولی این بدین معنی نیست که این خودرو مدلی کاملاً بی عیب و ایراد است.
    • با توجه به وزن ام وی ام 315 پلاس که اکنون به 1285 کیلوگرم رسیده است، استفاده از چنین پیشرانه‌ای نتیجه‌ای به جز شتاب و کشش متوسط را به همراه نخواهد داشت.
    • حتی ساندرو استپ‌وی نیز با اینکه روی کاغذ قدرت مشابه و فقط 5 نیوتن‌متر گشتاور بالاتر دارد اما در عمل از شتاب و کشش بهتری بهره میبرد.
    • حال با کاهش قطعه و مشکلات واردات خودرو، افزایش قیمت خودروهای خارجی بیش از خودروهای داخلی نمود پیدا کرده است و اقبال مردم برای خرید آن ها کمتر شده است.
    • هدف از ساخت این خودرو نیز خانواده‌های ایرانی بودند که تمایل به خرید پژو ۲۰۶ داشتند، ولی به‌دلیل کم‌بودن ظرفیت صندوق نسخه هاچ‌بک این خودرو از تصمیم خود منصرف می‌شدند.

    آقا من بعد سی و اندی سال زندگی و زحمت تو این مملکت میخوام ی ماشین بخرم با کلی قرض و قوله. از پراید متنفرم، میگن خانواده پژوه، پارس و 206 و… واسه جلوبندی و سرسیلندرش پدرتودر میاره. فرم سپر و به ویژه دریچه‌های تهویه و قاب‌های مه شکن کاملا متناسب با سبک طراحی چراغ‌های جلو بوده و فرمی متناسب و متقاعدکننده برای چهره ام وی ام ۵۵۰ رقم زده است.

    عیب دوم: ترمزهای کاسه‌ای عقب

    وظیفه انتقال قدرت در ام وی ام X22 بر عهده جعبه دنده های 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک نهاده شده است. جعبه دنده 5 سرعته دستی که وضعیتش مشخص است و ایراد خاصی به آن وارد نیست اما جعبه دنده اتوماتیک این مجله خبری خودرو ام وی ام خودرو سراسر عیب و ایراد است. اولین موردی که راننده را بسیار ناراضی خواهد کرد عدم وجود سیستم تیپ ترونیک یا تعویض دنده دستی است چرا که خودروهای ارزان تر نظیر اچ سی کراس هم از این سیستم بهره مند هستند.

    سونی اکسپریا ۱ مارک ۵، گلکسی اس ۲۳ را به گوشه رینگ می‌برد + تصاویر جدید

    همچنین صدای پیشرانه در دورهای بالا زیادی به داخل کابین نفوذ میکند اما در دورهای پایین این قضیه قابل چشم پوشی است. یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که به چری تیگو ۳ وارد می‌شود، قدرت و پیشرانه ضعیف آن است. در خصوص معرفی ام وی ام x22 باید گفت این محصول چینی دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم موتور ۱۴۹۷ سی‌سی است.

    بینگ جدید مایکروسافت معرفی شد؛ از قابلیت های جدید تا نحوه استفاده از رقیب گوگل و چت GPT

    بسیاری از مالکان این خودرو از این شکایت دارند که با بالا رفتن کارکرد خودرو داشبورد و درب‌ها به اصطلاح به صدا می افتند. در سرعت‌های بالا و در اتوبان، صدای باد بسیار داخل کابین می‌پیچد و از طرفی، نفوذ صدای موتور به داخل کابین ام وی ‌ام ۳۱۵ بسیار زیاد می‌باشد. در کل، از خودرویی در این رده قیمتی انتظار کابین بسیار بهتری می‌رود که متاسفانه، این خودرو در این بخش شما را نا امید خواهد کرد.

    http://architecture-competitions.ir