• شرکت مدیران خودرو در نظر دارد امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 6 محصول خود را به صورت نقدی و اقساطی عرضه نماید. متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به نمایندگی های مدیران خودرو مراجعه نمایند. – آخرین خودرو نوشت: شرکت مدیران خودرو در نظر دارد امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 6 محصول …
    منبع خبر: زیرنویس نیوز
    دسته بندی خبر: اقتصادی

    منبع

  • رولزرویس کولینان سری دوم با به‌روزرسانی‌های طراحی ظریف رونمایی شد

    رولزرویس کولینان سری دوم با به‌روزرسانی‌های طراحی ظریف رونمایی شد

    رولزرویس در سال 2023 رکورد فروش دیگری را به نام خود ثبت کرد و به کولینان – پرفروش ترین مدل خود – یک دور به روز رسانی در اواسط چرخه برای حفظ شتاب ارائه می دهد. مدل Series II با تغییرات طراحی و فناوری بیشتر در داخل از کولینان فعلی متمایز است.

    به‌روزرسانی‌های بیرونی نسبتاً ظریف هستند و رولزرویس خاطرنشان می‌کند که عمدی است. کولینان از زمان معرفی خود در سال 2018 به قدری محبوب بوده است که نمی‌خواست با ایجاد تغییرات اساسی در شاسی‌بلند، خریداران را از خود دور کند. با این وجود اشاره می کند که این تغییرات نشان دهنده “گسترده ترین توسعه سری II” در تاریخ آن است. تحقیقات بازار بسیاری از به‌روزرسانی‌ها را شکل داد: کولینان اولین ورود رولزرویس به بخش SUV بود و مدیران از زمان شروع تولید چیزهای زیادی یاد گرفته‌اند. یک جزئیات جالب به راننده مربوط می شود. در سال 2018، زمانی که کولینان به فروش رسید، کمتر از 70 درصد آنها خودران بودند. این تغییر کرده است: در سال 2024، کمتر از 10٪ توسط یک راننده رانندگی می شود.

    در جلو، کالینان دارای چراغ‌های جلویی ساده‌تر است که با چراغ‌های نازک در روز که تا سپر کشیده می‌شوند و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برجسته می‌شوند. جلوپنجره بازطراحی شده و برای اولین بار روشن شده است، در حالی که تزئینات اطراف خروجی اگزوز ظاهر جدیدی دارد. همچنین یک صفحه فولادی ضد زنگ در وسط سپر عقب وجود دارد که در زیر خودرو قرار دارد و خریداران می توانند برای اولین بار چرخ های 23 اینچی را سفارش دهند. آنها از یک شمش آلومینیومی آسیاب شده اند و دارای طراحی سه بعدی هستند که می تواند کاملا جلا داده شود.

    تریم محبوب Black Badge بازگشته است و در زمان عرضه در دسترس خواهد بود. مجموعه ای از جزئیات طراحی سیاه شده در داخل و خارج را دریافت می کند.

    بسیاری از تغییرات ایجاد شده در فضای داخلی نشان دهنده میزان پیشرفت تکنولوژی از زمان معرفی کولینان است. رولزرویس یک پنل شیشه ای اضافه کرد که در سراسر داشبورد کشیده شده است. این شامل دسته ابزار دیجیتال و نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی است (که بهتر از صفحه نمایش کولینان خروجی در داشبورد ادغام می شود). بیشتر این رابط با Spectre به اشتراک گذاشته شده است. بخشی از داشبورد که جلوتر از سرنشین جلو قرار دارد به لطف 7000 نقطه حک شده لیزری در یک نوع شیشه تقویت شده روشن می شود. در حالی که برخی از نقوش از قبل در سیستم بارگذاری شده اند، مشتریان همچنین می توانند با کار مستقیم با طراحان رولزرویس، موتیف های خود را ایجاد کنند.

    رولزرویس برای طراحی انواع جدیدی از اثاثه یا لوازم داخلی و تزئینات به بیرون نگاه کرد. تریم خاکستر رنگ آمیزی شده خاکستری موجود است. کنده های مورد استفاده برای ساخت آن به صورت جداگانه انتخاب می شوند، با دست رنگ آمیزی می شوند و با ذرات فلزی میکروسکوپی فلفل می شوند. این روند بیش از چهار سال طول کشید. همچنین نوع جدیدی از روکش پارچه ای به نام Duality Twill در دسترس است که به طور مشترک توسط رولزرویس و یک بافنده استاد که این برند از آن زمان استخدام کرده است، ساخته شده است. ساختن یک فضای داخلی کامل Duality Twill به 20 ساعت، 2.2 میلیون بخیه و حدود 11 مایل نخ نیاز دارد.

    قدرت همچنان از یک موتور 6.75 لیتری V12 توربوشارژ دوقلو تامین می شود. این چهار چرخ از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک می چرخد، اما خروجی آن اعلام نشده است. برای زمینه، کولینان خروجی از همان موتور استفاده می کند که 563 اسب بخار قدرت و 627 پوند فوت گشتاور تولید می کند. و کولینان همچنان به صورت استاندارد با سیستم فرمان چرخ عقب و سیستم تعلیق بادی عرضه می شود.

    فروش Cullinan Series II به زودی آغاز خواهد شد. قیمت اعلام نشده است

  • Bentley Batur spawns convertible limited to 16 cars

    Bentley in 2022 launched the Batur, an exclusive coupe based on the platform of the Continental GT and built as a sendoff for the automaker’s venerable W-12 engine.

    On Tuesday, the automaker showed a Batur Convertible and confirmed just 16 examples will be built. That makes it more exclusive than the coupe whose production run will span 18 examples.

    Like the coupe, the convertible is among the last cars to use Bentley’s W-12 engine whose production came to an end in April. Future performance flagships will use V-8 plug-in hybrid powertrains and eventually electric powertrains. Bentley’s first EV is due in late 2026.

    The Batur is named after Bali’s Lake Batur, and features a unique tune of the familiar 6.0-liter twin-turbocharged V-12 delivering 740 hp. That output in the coupe is capable of delivering 0-62 mph acceleration in 3.4 seconds and a top speed of 209 mph, and the convertible shouldn’t be too far off the pace.

    But rather than delivering top-line speed, the Batur is all about true grand touring style and comfort. A retractable soft-top roof opens up to reveal seating for two, plus a unique “airbridge” resembling rollover hoops and presumably serving some sort of aerodynamic function. The airbridge sits over a pair of tapered cowls which house storage compartments beneath.

    Buyers will have numerous options to personalize their Batur Convertibles via Bentley’s Mulliner personalization department. Bentley said buyers will be able to specify the color and finish of practically every surface of the car. One option will be a 3D-printed rose gold ring for the drive mode selector located on the center console. The rose gold can also be optioned for the vent controls, and a steering-wheel insert. Bentley said it worked with jewelers in Birmingham, U.K., to craft the unique parts.

    This first Batur Convertible, a prototype referred to as car number zero, features an exterior in the bespoke orange color Vermillion Gloss. The color even features in the grille as a fade that becomes dark at the grille’s center. It’s also found as an accent on the car’s 22-inch wheels.

    Pricing hasn’t been announced but is thought to exceed 2 million British pounds (approximately $2.5 million). The coupe was priced from 1.65 million British pounds ($2 million).

  • ایلان ماسک کارگران تسلا را برای چهارمین هفته متوالی اخراج کرد

    صبح بخیر! سه شنبه، 7 مه 2024 است، و این است شیفت صبح، گردآوری روزانه شما از سرفصل های برتر خودرو از سراسر جهان، در یک مکان. در اینجا داستان های مهمی وجود دارد که باید بدانید.

    دنده 1: کاهش مشاغل تسلا وارد هفته چهارم می شود

    الون ماسک هنوز هست کاهش صدها شغل در تسلا. خودروساز دور دیگری از اخراج در ساعات اولیه صبح روز 6 مه را پشت سر گذاشت. این بدان معناست که اکنون وجود داشته است اخراج کارکنان در تسلا به مدت چهار هفته متوالی کارگرانی که با آنها صحبت کردند بیزینس اینسایدر گفت که صبح دوشنبه از کاهش بیشتر به تیم خود اطلاع داده شده است. چندین نفر نیز در لینکدین پست کردند که رها شده اند. از جانب بیزینس اینسایدر:

    یکی از کارگران تسلا در لینکدین نوشت: «بعد از تماشای کاهش تدریجی تیم من از اواسط آوریل، هفته به هفته، ایمیل وحشتناک «Hello Employee» را امروز یکشنبه دریافت کردم.

    کارگر دیگری تصویری از ایمیل اخراج خود را در لینکدین به اشتراک گذاشت که نشان می داد آخرین روز کاری او 5 می خواهد بود.

    (…)

    کارگران این خودروساز قبلاً به Business Insider گفته بودند که موج‌های مداوم اخطارهای اخراج کارگران وجود دارد آنها را در حاشیه رها کردبا بسیاری از افراد به دنبال فرصت های خارج از شرکت هستند.

    یکی از کارگران فعلی تسلا که خواست نامش فاش نشود تا در مورد شرایط استخدامشان صحبت کند، گفت: “من همچنان منتظر هستم تا ایلان ایمیل دیگری بفرستد و به ما بگوید که بالاخره اخراج افراد را تمام کرده اند.” ما به سطحی از بسته شدن نیاز داریم یا نشانه ای مبنی بر اینکه می توانیم نگران از دست دادن شغل خود نباشیم.»

    از زمانی که ایلان ماسک برای اولین بار اعلام کرد که تسلا بیش از 10 درصد از نیروی کار خود را در 14 آوریل کاهش می دهد، کارگران همچنان به صورت موجی اخطارهای اخراج دریافت می کنند. در آن زمان، ماسک گفت که این کاهش‌ها به دلیل «تکراری نقش‌ها و وظایف شغلی در بخش‌های خاص» است، بر اساس تصویری از ایمیل آوریل که توسط BI مشاهده شد. چند ساعت پس از آن یادداشت، شرکت شروع به اطلاع رسانی به کارکنان آسیب دیده از اخراج آنها کرد. اما، برخی از کارمندان یاد نگرفتند که نقش آنها حذف شده است تلاش برای نشان دادن به تاسیسات تسلا

    این اخراج ها در طول ماه گذشته ضربه زده اند تعدادی تیم مختلف، از استخدام و بازاریابی گرفته تا تقریباً همه تیم سوپرشارژ تسلا. این ظاهراً بخشی از برنامه ماسک برای “کاملاً سخت گیرانه در مورد تعداد کارمندان” است.

    یک روز ممکن است متوجه شویم چند نفر قرار است کار کنند در تسلا

    دنده 2: لوسید یک کوارتر اول خشن داشت

    سازنده خودروهای الکتریکی Lucid به تازگی گزارش درآمد سه ماهه اول خود را ارائه کرده است، و به همین صورت است خوب نیست همانطور که ممکن است حدس زده باشید. این خودروساز مستقر در کالیفرنیا ضرر خالص 685 میلیون دلاری در سه ماهه اول را ثبت کرد، اما هدف تولید 9000 خودرو در سال 2024 را تکرار کرد.

    685 میلیون دلار ممکن است زیاد به نظر برسد (زیرا اینطور است)، اما در واقع پیشرفتی نسبت به ضرر خالص 780 میلیون دلاری این خودروساز در سه ماهه اول 2023 است. این چیزهای کوچک است. از جانب اخبار خودرو:

    درآمد در سه ماهه اخیر 173 میلیون دلار بوده که نسبت به 149 میلیون دلار در دوره قبل از آن بهبود یافته است. Lucid گفت که سه ماهه اول را با پول نقد و معادل نقدی 2.2 میلیارد دلار به پایان رساند در حالی که در سه ماهه چهارم سال گذشته 1.4 میلیارد دلار بود.

    Lucid علیرغم بهبود فروش سدان ایر خود در سه ماهه اول در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته، به نقدینگی خود ادامه داد.

    شفاف تولید را گزارش کرد از 1728 ایر در دوره ژانویه تا مارس و تحویل 1967. در حالی که فروش در مقایسه با سه ماهه اول سال 2023 40 درصد افزایش داشته است، مشوق های فروش سخاوتمندانه برای تحریک تولید کافی نبوده است، و باعث می شود Lucid از پیش بینی خود برای تولید 9000 خودرو در سال جاری عقب بماند.

    پس از انتشار نتایج مالی، Lucid میزبان یک تماس درآمدی با سرمایه گذاران و تحلیلگران بود. در این تماس، پیتر راولینسون، مدیرعامل شرکت خودروسازی گفت که بخش قابل توجهی از هزینه های فعلی خودروساز برای آماده شدن برای محصولات آینده است که به آن امکان می دهد حجم را افزایش دهد و به سوددهی برسد.

    راولینسون در پاسخ به سوال سرمایه گذاران در مورد کسب سود گفت: «همه چیز به مقیاس بستگی دارد. هر چه بیشتر مقیاس کنیم، ماشین های بیشتری بسازیم، حجم بیشتری را می توانیم در هزینه های ثابت توزیع کنیم.

    راولینسون گفت که مسیر سودآوری با گسترش فروش لوسید ایر آغاز می شود که بر اساس رشد تحویل 40 درصدی در سه ماهه اول است. گام بعدی عرضه کراس اوور Gravity، دومین مدل Lucid، اواخر امسال است. او گفت که سومین گام مهم، راه اندازی یک پلت فرم کوچکتر “متوسط” است که در اواخر سال 2026 وسیله نقلیه جدیدی را پایه گذاری می کند که قیمت آن از حدود 48000 دلار قبل از حمل و نقل شروع می شود.

    من نگاهی پنهانی به طرح های سایز متوسط ​​لوسید انداخته ام. به نظر می رسد یک فصل بعدی واقعاً منظم برای راه اندازی EV فقط امیدوارم بتواند آنقدر طول بکشد تا به آنجا برسم. خوشبختانه برای Lucid، آن را دارد حمایت عربستان سعودی.

    دنده 3: Fisker Shutters Manhattan Beach HQ

    در اخبار بد حتی بیشتر برای استارت آپ های برقی، مطمئناً به نظر می رسد فیسکر در مراحل ابتدایی عملیات انحلال است. حداقل از بیرون اینطور به نظر می رسد. خودروساز دارد خود را می بندد ساحل منهتن، کالیفرنیا مرکز فرماندهی. ماه گذشته، فیسکر ظاهراً به کارگران آن دفتر گفت که تا اوایل ماه می به سایت شرکت در لا پالما، کالیفرنیا منتقل خواهند شد. از جانب بیزینس اینسایدر:

    به گفته این منابع، به برخی از کارگران گفته شد برای آماده شدن برای حرکت، وسایل خود را از دفتر ساحل منهتن جمع آوری کنند.

    این دو مرکز در فاصله 40 مایلی از هم در کالیفرنیا قرار دارند. فیسکر اجاره را آغاز کرد دفتر مرکزی آن در 73000 فوت مربع در سال 2020. سایت لا پالما در ابتدا به عنوان یک فضای تحقیق و توسعه راه اندازی شده بود.

    (…)

    این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که فیسکر با باد مخالفی روبرو می‌شود کاهش سرعت در صنعت خودروهای برقی. این خودروساز در چند ماه گذشته بارها هشدار داده است که ممکن است پولش تمام شود و ظرف یک سال اعلام ورشکستگی کند.

    در 23 آوریل، فیسکر در یک تشکیل پرونده نظارتی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار که تا 16 آوریل فقط 54 میلیون دلار معادل نقدی داشته است و “معتقد است که نقدینگی موجود آن برای انجام تعهدات فعلی کافی نخواهد بود.”

    فیسکر گفته است که به دنبال بودجه اضافی یا خریدار بالقوه است. در ماه آوریل، هنریک فیسکر، مدیر عامل فیسکر، به کارکنان گفت که شرکت در حال مذاکره با آنها است چهار خودروساز مختلف در مورد خرید احتمالی

    این شرکت طی چند ماه گذشته مجموعه ای از اخراج ها را آغاز کرده است به کارگران هشدار داد در 29 آوریل که ممکن است اخراج شوند و اگر خودروساز نتواند مسیر خود را تغییر دهد، “تاسیسات” فیسکر تا دو ماه دیگر بسته خواهد شد.

    همه این اخبار بد، البته، درست پس از گزارش هایی منتشر می شوند مگنا ساخت کراس اوورهای الکتریکی Ocean را در کارخانه خود در اتریش متوقف خواهد کرد، و هیچ برنامه ای برای شروع مجدد تولید در این مرحله وجود ندارد.

    دنده 4: اعضای UAW OK در کارخانه Stellantis حمله کنند

    اعضای اتحادیه کارگران خودرو در کارخانه مهر زنی وارن استلانتیس که در میشیگان به دلیل تعدادی از مسائل، از کار نکردن هواکش گرفته تا سرویس بهداشتی حمام، به مجوز اعتصاب رای داده اند. از مطبوعات آزاد دیترویت:

    رای به مجوز اعتصاب توسط اعضای Local 869 به این معنی نیست که بیش از 1000 عضو اعتصاب خواهند کرد، اما فشار را به طور قابل توجهی افزایش می دهد زیرا مذاکرات شکایت در جریان است. وارن استمپینگ کارخانه های متعددی را در ایالات متحده، کانادا و مکزیک عرضه می کند که کامیون های سبک و سنگین دوج دورانگو، کرایسلر پاسیفیکا و رم و همچنین جیپ گلادیاتور، گرند چروکی، رانگلر، واگنیر و گرند واگنیر را می سازند.

    اتحادیه مجموع آرا را منتشر نکرد و روز دوشنبه مشخص نبود که اعتصابات چقدر زود می تواند دنبال شود.

    سخنگوی Stellantis، Ann Marie Fortunate بیانیه شرکت را دوشنبه شب ارائه کرد:

    در حالی که اعضای UAW Local 869 از کارخانه استلانتیس وارن (میشیگان) به اعتصاب رای داده اند، بحث ها بین شرکت و UAW ادامه دارد و کارمندان هنوز در حال کار هستند. Stellantis متعهد به ارائه یک محیط کار ایمن و سالم برای همه کارکنان و حل این موضوع بدون توقف کار است.

    یک ویدیوی اتحادیه که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، احتمالاً تصاویری از داخل کارخانه از مایعات و زباله‌های ایستاده روی زمین را نشان می‌دهد که کارگران بسیاری از مسائل از جمله نشت نفت را توصیف می‌کنند.

    رومین مک‌کینی III، رئیس UAW Local 869، در یک بیانیه خبری گفت: «نه تنها می‌خواهیم این شکایات مربوط به سلامت و ایمنی حل شود، بلکه می‌خواهیم اعضایمان به همان روشی که آمدند را ترک کنند.» ما می خواهیم اعضا بفهمند که آنها فقط یک عدد یا فقط یک بدن در خط نیستند. آنها سر کار می آیند و احساس می کنند که مالکیتی در آن ساختمان دارند.»

    چاوتی اسمیت، عضو محلی 869 در این انتشار گفت: «ما باید برای این روند شکایت بهداشتی و ایمنی کنار هم بایستیم، زیرا این امر امرار معاش ما است. بنابراین، بیایید در وارن استمپینگ بایستیم و از ما آنگونه که باید مراقبت کنیم، مراقبت کنیم.»

    برو بیارشون، برادران و خواهران اتحادیه. هیچ کس نباید با شرایط کاری ناامن و غیربهداشتی سر و کار داشته باشد، به خصوص در شرکتی که در سال 2023 بیش از 204 میلیارد دلار درآمد داشته است.

    معکوس: Merger Of Equals My Ass

  • بازار خودرو امروز (سه شنبه) نیز نوسانات زیادی را تجربه کرد و طی معاملات امروز بازار خودرو خودروی K7 کرمان موتور 25 میلیون پایین تر از قیمت دیروز معامله شد. – این خودروی KMC ریزش میلیونی داشت + جزییات کامل تغییرات قیمت خودروهای بازار بازار خودرو امروز (سه شنبه) نیز نوسانات …
    منبع خبر: شهر بورس
    دسته بندی خبر: اقتصادی

    منبع

  • Kia EV3 teased in production form, looks much like the concept so far

    Kia teased the production version of the EV3 concept before the crossover’s global debut May 23. Based on the angles we see so far, and as usual for the brand, there isn’t much difference between the show car and the one that will sit on dealer floors later this year. The Star Map lighting on the production version is a little different. The headlights have been trimmed a touch and feature horizontal elements in as on the EV9 and K4 instead of vertical elements. The taillights look to be the same size, but the diagonal contrast on the concept is now a pattern of vertical lines running into the tailgate. That’s it for the apparent changes so far. Here’s to hoping the concept’s four-spoke wheels make the cut, too.

    Kia EV3 teased in production form, looks much like the concept so far

    It’s been hinted the concept interior will bring a lot of its tricks to production, which could mean the EV3’s climate control panel that slides out from underneath the dashboard, the rows of air vents with little backlit and motorized pieces that direct airflow through the cabin, or the movable center console between the two front seats that can be locked into different positions to serve as a table. In back, the EV3’s rear bench can flip upward to allow you to carry tall items on the SUV’s flat load floor – not unlike the Magic Seats from the old Honda Fit. Kia is also working on a way for the EV3’s vehicle-to-load charging system to work inside the car, so you could theoretically load an e-bike into the back of the SUV and charge it on the go. 

    Kia EV3 teased in production form, looks much like the concept so far

    Kia used the word “accessibility” four times in its brief press release — it’s making this for the masses. We don’t know pricing yet, but the general consensus puts the EV3 in the $30,000 to $40,000 range depending on battery size and motor count. That buys Kia’s smaller 58 kWh battery pack and 400-volt architecture, with the chance of Kia offering its 77.4-kWh pack.

    The global premiere happens May 23 at 6 a.m. Eastern Time.

  • فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند. فروش 5 محصول مدیران خودرو از امروز 18 اردیبهشت 1403 شروع می شود. – پیکاپ کی ام سی T8 با گیربکس دستی در طرح فروش اقساطی اردیبهشت ماه کرمان موتور به فروش گذاشته شده است. این طرح …
    منبع خبر: جار نیوز
    دسته بندی خبر: اقتصادی

    منبع

  • شرکت مدیران خودرو در پی یک حادثه فنی، در حالی اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری می کند که با توجه به گلایه های مشتریان از کیفیت محصولات، قیمت گذاری های بی حساب و کتاب و ضعف در خدمات پس از فروش، – مشخص نیست که این فراخوان گامی برای اصلاح رفتارهای گذشته است یا فرار از …
    منبع خبر: ایلنا
    دسته بندی خبر: اقتصادی

    منبع

  • Audi A6 E-Tron to debut this summer

    ·

    Audi A6 E-Tron to debut this summer

    Audi will launch its long-awaited A6 E-Tron this summer, the automaker announced last week while presenting its financial results for the previous quarter.

    The A6 E-Tron is the second model from Audi to ride on Volkswagen Group’s PPE (Premium Platform Electric) dedicated EV platform which debuted earlier this year in the Audi Q6 E-Tron and Porsche Macan EV siblings.

    The A6 E-Tron was previewed in 2021 by a concept of the same name, and spy shots of prototypes suggest the production version will closely resemble the striking show car. A wagon body style, an Avant in Audi-speak, is also planned, though it isn’t clear if it will also debut in the summer.

    Audi hasn’t announced the A6 E-Tron’s availability in the U.S. yet, though the electric midsize sedan is likely to reach these shores by early next year as a 2025 model.

    Audi A6 Avant E-Tron concept

    Audi A6 Avant E-Tron concept

    The A6 E-Tron will be similar in size to the Tesla Model S and should offer comparable performance to the American EV. Single-motor rear-wheel drive and dual-motor all-wheel drive are planned. In the A6 E-Tron concept, Audi fitted a 100-kwh battery that was said to be good for more than 300 miles of range and capable of charging from 5-80% in less than 25 minutes thanks to 800-volt technology.

    The related Q6 E-tron will come with 422 hp and a boost mode that lifts output temporarily to 456 hp. An SQ6 E-Tron will come with corresponding numbers of 483 hp and 510 hp. Similar numbers should feature in the A6 E-Tron and its S6 E-Tron grade. A high-performance RS 6 E-Tron grade is also thought to be coming.

    The A6 E-Tron will replace Audi’s gas-powered A6 as part of Audi’s overarching plan to phase out gas-powered cars by early next decade. The automaker’s last vehicle launch with a gas engine will take place as soon as 2026.

    Audi this year will also launch an updated E-Tron GT, as well as redesigned versions of the A5 and Q5. The new A5 and Q5 will ride on a new platform referred to as the PPC (Premium Platform Combustion). In the case of the A5, the current coupe and convertible body styles may be phased out, with only the Sportback hatch and a new Avant wagon being offered.

  • داستان باورنکردنی مسابقه 8000 مایلی 1907 از پکن تا پاریس

    که در 1907، دنیای خودرو مکانی کاملا متفاوت بود اگر قرار بود به جایی سفر کنید، حتی به این فکر نمی‌کردید که با ماشین بروید ثروتمند. بخش وسیعی از جمعیت جهان هرگز سریعتر از سرعت a حرکت نکرده بودند اسب، و فورد مدل T هنوز دنیا را تغییر نداده بود و با این حال، در سال 1907، پنج اتومبیل و 12 راننده یا مسافر از آنجا حرکت کردند پکن – اکنون، پکن، چین – برای یک رانندگی 8000 مایلی تا پاریس، فرانسه.

    این فرض به تنهایی باورنکردنی به نظر می رسد، اما یک داستان واقعی است که کامل ترین بیان خود را در کتاب جدیدی از نویسنده Kassia St. Clair با عنوان مسابقه به سوی آینده: 8000 مایل تا پاریس – ماجرایی که قرن بیستم را تسریع کرد.

    در سال 1907، مسابقات مسافت شهر به شهر به یک رویداد نسبتاً معمولی در اروپا تبدیل شده بود. این رویدادها برای سوق دادن ماشین‌آلات خودروی جوان به محدودیت‌های خود و پاداش دادن به رانندگان ثروتمند یا مبتکر با تمجید طراحی شده‌اند و رقابت‌ها ناگزیر به توسعه فناوری خودروهای جوان کمک می‌کنند. اما مسابقه پکن به پاریس بیشتر از یک مسابقه طراحی شده بود. این بود که یک ماجرا.

    سازماندهی شده توسط روزنامه پاریس لو متین در تلاش برای فروش اوراق، مسابقه پکن-پاریس بر خلاف هر چیزی است که قبلاً در یک اتومبیل انجام شده است. رانندگان و خدمه‌شان از چین، سیبری، روسیه و اروپا عبور می‌کردند، گاهی اوقات رانندگی می‌کردند، اما مرتباً وسایل نقلیه‌شان را از معمای گل آلود بیرون می‌کشیدند. آنها از طریق صحرای گوبی و بر فراز کوه های اورال رانندگی کردند، تعمیرات سختی انجام دادند و سعی کردند از گرسنگی نمردند. تمام خودروها به جز یکی از آنها یک خبرنگار را به عنوان بخشی از خدمه خود نشان می دادند. آن روزنامه‌نگاران وظیفه داشتند به‌روزرسانی‌های زنده را تلگراف کنند لو متین هر وقت توانستند

    ماشین آلات در چالش به اندازه ایدئولوژی های مربوط به فن آوری موتوراسپرت در آن زمان متنوع بود. در یک سر این طیف، خودروی سه چرخ و شش اسب بخاری Contal Mototri قرار داشت، یک وسیله نقلیه سبک و چابک که گمان می رفت به راحتی از هر مانعی در مسیر خود عبور کند، اما در جاده های آسفالته کندتر خواهد بود. در طرف دیگر یک Itala بود که چیزی بین 35 تا 45 اسب بخار قدرت داشت. بسیاری از کارشناسان تصور می‌کردند که این خودروی سنگین‌تر تنها در بخش‌های آسفالت‌شده مسابقه رشد می‌کند، در حالی که در مضیقه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. در بین این قطب های عملکرد، دو دیون بوتون 10 اسب بخاری که نشان دهنده غرور فرانسه بود و یک اسپایکر 15 اسب بخاری از هلند بود.

    درک واقعی اهمیت مسابقه پکن-پاریس به معنای درک وضعیت جهان در آن زمان است. یکی از قسمت های مورد علاقه من از مسابقه برای آینده آیا سنت کلر نویسنده هر فصل دیگری را به آن زمینه بسیار مهم اختصاص می دهد. برای مثال، قبل از اینکه حتی در مورد شروع مسابقه بخوانید، سنت کلر شما را در هنگام تولد اتومبیل راهنمایی می کند. همانطور که رانندگان اولین تلگراف خود را ارسال می کنند، سنت کلر به شما کمک می کند تا بفهمید تلگراف چقدر اختراع حیاتی بوده است. همانطور که رانندگان در سیبری روستایی می‌روند، سنت کلر درباره تاریخچه طولانی اسب به‌عنوان نوعی حمل‌ونقل و اینکه چرا ما به چیزی جدید نقل مکان کردیم، بحث می‌کند. در فصلی دیگر، او دقیقاً به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا بنزین تبدیل به منبع برق واقعی برای اتومبیل‌ها شد، زمانی که در آغاز قرن بیستم، مردم از همه چیز از الکل گرفته تا برق برای جابجایی اتومبیل‌های موتوری استفاده می‌کردند.

    همه اینها به زیبایی در داستان خود پکن-پاریس، که ذاتاً جذاب است، تنیده شده است. از آنجایی که این مسابقه توسط یک روزنامه فرانسوی سازماندهی شده بود، این که یک ماشین ایتالیایی در بیشتر زمان مسابقه هدایت میدان را برعهده داشت، یک شوخی بود. یکی از رقیبان ادعا کرد که یک شاهکار سریع و خیره کننده انجام داده است – فقط سنت کلر فاش کرد که او باید به جای آن سوار قطار شده اند، چیزی که به نظر می رسد هر نویسنده دیگری در این موضوع از دست داده است. یک تیم تقریباً به دلیل قرار گرفتن در معرض در گوبی جان خود را از دست داد، تیم دیگری نتوانست آن را بسیار فراتر از دیوارهای پکن برساند. یکی از رقبا خانواده سلطنتی اروپایی بود، در حالی که دیگری خود را به عنوان یک کلاهبردار سریالی معرفی کرد.

    مسابقه پکن-پاریس مطمئناً کمتر یک “مسابقه” بود تا یک ماجراجویی – اما این باعث نمی شود که از یک داستان متقاعد کننده کمتر شود، و Kassia St. Clair فرد مناسبی برای زنده کردن آن است. من آنقدر از خواندن این لذت بردم که می خواهم آن را یک غوغا بنامم، اما همچنین نمی خواهم ثروت دانش را کم کنم مسابقه برای آینده می آورد. اگر تا به حال به چیزی در زمینه خودرو علاقه داشته اید، این نمونه کوچکی کامل از آنچه تاریخ خودرو ارائه می دهد است.

    مسابقه به سوی آینده: 8000 مایل تا پاریس – ماجرایی که قرن بیستم را شتاب داد در 14 مه 2024 به طور رسمی در ایالات متحده به فروش می رسد – اما شما می توانید نسخه خود را از هم اکنون پیش سفارش دهید.